Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

At blive skilt fra "sit menneske"

Startet af PiaLyng, 22. Oktober 2009, kl. 22:55

PiaLyng

En jeg kender har lige spurgt om noget meget interresant.

Om en ilder kan blive ked af det og ændre sig - hvis den fx skifter hjem fra sin ejer :)?

Jeg ved det personligt ikke.
Men hvis nu ilderen har knyttet tæt bånd til sin ejer, render efter personen, venter på personen osv.

Anne

Jeg tror at langt de fleste ildere kommer over det, men ja helt sikkert de kan have prferencer for bestemte mennesker. Mine blev passet hos Hanne som passede dem til UG, men alligevel var der nogle af dem, og især My, der ikke rigtigt spiste ordentligt før hun var hjemme igen. Dte kan selvfølgelig også ave været indflydelsen fra andre ildere, men My begyndte også at bide min mor efter at have været passet der en uges tid. Så snart hun så Hessel og jeg var hun sig selv igen.

Så jeg er sikker på at hun har det bedst med at være hos os som er hendes trygge base, men hvis hun slulle, og det skal hun absolut ikke!, flytte, så ville hun vel vende sig til det.

Det er jo ikke sikker at alle idlere kan det så jeg kan faktisk godt forstå hvis man har en gammel ilder som man hellere vil aflive end at flytte, hvis den er meget knyttet til sine mennesker og har det svært andre steder.

Det ska siges at der ingen problemer er med my når hun kun bliver passet en dag eller 2 eller hvis vi er afsted et sted hvor jeg eller hessel også er der.

Black Diamond

Altså jeg har jo fået flere dyr som havde boet i andre hjem og kom hjem til mig. Ikke hvalpe men voksne.. Hvalpe kan være kede af det når de kommer hjem til en. Især hvis de er taget for tidligt fra deres mor, som Fiona var.. Så ja, jeg har mødt en ked af det hvalp der savnede sin mor og var trist, hun fandt så sin tryst i Oliver.

Med voksne har jeg ikke prøve det som sådan. Mikey var barn af alt for mange hjem på alt for kort tid. Han reagerede med at vise han ikke vidste om det var her han skulle blive, og ville ikke rigtig falde til i flere månder. Men dirakte ked af det var han ikke..
Men jeg var så på sommerferie sidste år og der var dyrne alene hjemme og blev passet af en der kom og gav dem mad og legede med dem.
Men mikey må havde trodet jeg havde forladt ham for han ville hverken spise eller nogen den uge jeg var væk. Da jeg kom hjem og han så mig kravlede han nærmes op af mig. Og resten af dagen hoppede han rundt som jeg aldrig havde set ham før. Det var klart han var lykkelig fordi jeg var hjemme igen.
Jeg har oplevet det sammen med Tjalfe.. Han viser bare så tydeligt han er lykkelig når vi har være på weekendt et sted eller sådan noget. Det er faktisk noget af det bedste jeg ved, når jeg kan se tjalfe der bare hopper rundt og er så evigt lykkelig fordi vi er hjemme igen. :lol:

Pipvig

Jeg fik passet Max første uge i sommerferien hos Julie Stuhr. Han var normalt ene-ilder på det tidspunkt så for første gang efter han var kommet hjem til mig så han andre ildere, hvilket han var meget opslugt af. Ingen tvivl om da jeg kom og hentede ham at han var glad for at se mig igen, det virkede lidt som at hente et barn i børnehaven. "Se hvad jeg har lavet i børnehaven idag mor".

ilderhjemmet

#4
vi har passet to skønne og dejlige totter- sne og snappy -  efter alle kunstens regler, de har været sammen med både os og vores andre totter, både udendørs og indendørs og de havde deres eget bur, men alligevel - de savnede deres madforældre utrolig meget, de spiste og drak ikke ret meget i den uge vi passede dem, Sne måttevi gi' vand igennem en pipette, de tabte sig rigtigt meget og efter de kom hjem kom de en tur til dyrlægen og under behandling. Så vidt jeg husker var diagnosen bla. stress og de havde fået fremmed bakterier i sig. Ved at de begge har det helt fint igen  :dans:. Stressen var ihvertfald at de savnede deres hjem og madforældre

Så mit svar: Ja de kan savne

Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Sanne05

Det endelig fordi mig og min kæreste måske går fra hinanden og så tager jeg jo Freja & taro med mig.
men Freja er virkelig knyttet til ham, at når de bliver lukket ud om morgen. sætter hun sig foran værelset til han kommer. hvis han ikke er hjemme og hun har ventet foran hans dør længe nok, så kan hun blive så sur at, jeg slet ikke må komme i nærheden af hende :(.

- hun render efter ham overalt og nu er han begyndt bare og kan sige freja, så står hun ved ham.

Anne

Jeg tror no at Freja nok skal klare sig hvis det er. For hun kender jo dig og har fortsat Taro. Måske vil hun savne din kæreste i starten, men når hun har jer andre så er jeg sikker på det nok skal gå.