Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

En knækket tand og et sår lige over snuden?

Startet af Julbert, 3. November 2009, kl. 16:05

Julbert

Hej!

Ved ikke om jeg skriver det her det rigtige sted, men... mon ik det går selvom det skulle være forkert.
Tvivler desværre lidt på der er nogen der kan hjælpe, men tænker jeg da lige vil prøve at høre :)
Sagen er den, at mine kære bette tøs, Freja på 2 år, har fået et sårn over snuden... troede først det var kommet efter hun havde leget lidt voldsomt med vores den anden vi har, Mille, men det har være det i 3-4 mdr nu eller sådan noget!?
Hun har flere gange fået revet såret af, når hende og Mille leger, men det kommer igen gang på gang.
Aner ikke hvad hun har fået det af, eller hvorfor det kommer igen og igen.

Nogen der ved hvad et kunne være eller har oplevet det samme?

Ville gerne have smidit et billede ind af det, så i kunne se hvad jeg egentlig snakker om, men det vil min comp på ingen måde være med til og da jeg ikke er en ørn til computere, så forstår jeg ikke at få det fikset... Kan heller ikke få noget profil billede ind, så øv bøv.

Et andet lille problem er, at Mille - den anden tøs vi har - har knækket et stykke af hendes tand for noget tid siden. Hun spiser fint og virker glad og i godt humør, så er i tvivl om jeg skal gøre noget ved det, altså medmindre hendes adfærd eller noget begynder at ændre sig. Hvad siger i?

Men skulle der være nogen derude der kender til noget lignende med vores lille problemer herhjemme, ville det være skønt med noget respons :)
Ellers må vi jo til dyrlægen.

Hilsen os :)

Cille

Det med tanden er vi flere der har prøvet.
Det er som regel ingen problem,men hvis hun holder med at spise og den kommer til at være rød omkring tandkødet,så skal den trækkes ud.

Ang sår skal du måske tjekke om de har øremider/hårsækmider.
De kan få sår der ikke heler pga mider

Julbert

Okay.. jamen mange tak for svaret, så er jeg allerede noget mindre nervøs for tanden i hvert fald eftersom humøret ikke fejler noget og hun spiser som hun skal :)
Må lige få hende tjekket, men tror nu ikke der skulle være mider, det kigger vi jo indimellem efter og dyrlægen gør også når de skal derhen - men igen tak for svaret!