Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

At gå tur med ilderne

Startet af Mewz, 29. Oktober 2008, kl. 23:36

Mewz

Jeg har en lille issue, når jeg går tur med kræene udenfor.
De vil rigtig, rigtig gerne rode sig ind i alskens budskads og hække og tornekrat og hvad ved jeg, og trækker utrolig meget for at komme derind så selen sidder fast og vikles ind. Ikke at der er meget modstandsdygtighed i en ilder, men de slider og slæber simpelthen for at komme hen til hække - etc., hvilket dårligt kan undgåes hvis man går ved vejkanten/foretorvet/markstien/haven og hvad vi nu ellers har at gøre godt med hernede.

Sidst havde kæresten og jeg taget dem med til en mindre grusgrav, så der kunne graves og gøres ved - men det eneste, der var spændende, var den nærliggende hæk.

Har I nogen tip til hvordan man undgår den slags? - På hvilke områder går I tur med jeres - og til sidst af nysgerrighed - hvor lange ture?
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

lille_jill

Ildere kan ikke lide åbne områder, fordi at de fra naturens side, holder sig i krakområder. Det er et værn mod rovdyr, så vidt jeg lige har styr på. Jeg går tur af små stier (hestestier) i skoven, så Chucky føler sig mere beskyttet.

Namilla

Jeg lader mine gå inde i hækken, hvis det er det de vil...det er deres natur... Og jeg kan da også føle mig lidt fjollet, når man står og ser ud som om man har en hæk i snor (fordi ilderen roder rundt et sted indeni den), men de hygger sig, og så synes jeg de skal have lov til det...
Det eneste jeg synes du skal være MEGET opmærksom på, er, at selen skal sidde meget godt til, da de ellers hurtigt kan sno sig ud af den, hvis den kommer til at sidde fast i en gren ell. lign.

SaraJ

Jeg går ture med drengene i en nærliggende skov. Og så går vi ved små stier også. Turene varer en times tid.

Charlotte

SaraJ. Tråden er over 2 år gammel. Og det er ikke den eneste old gamle tråd du har hevet frem. Kig på datoen før du svarer.  ;-)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!