Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

nøgne ildere

Startet af ilderhjemmet, 20. December 2009, kl. 12:59


ilderhjemmet

det var/er seriøst, vi skal ikke have en nøgen ilder, der stopper vores grænse, vi er også imod nøgne hunde, katte, marsvin osv, det er ikke naturligt, medmindre det er sygdom
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Anne

Nej hvor jeg bare håber det er noget de har misforstået... nøgne ildere??  nej nej nej!

FerretParadise

Det er bare ganske forfærdeligt hvis det er rigtigt. Jeg er virkelig meget modstander af sådan noget.

Lidt galgenhumor: Hvilken klasse skulle de så i på en udstilling?
Ann Hillerslev.

ilderhjemmet

håber virkelig ikke, det kommer på tale - suk -
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Anne

handicap vel, Ann.... manglende pels må da tælle som handicap

Black Diamond

De er sq da heller ikke særlig kønne, hvis de ligner dem der på de billeder. Kan nogen virkelig falde for sådan en  :S
Usmageligt hvis det er rigtigt at Jonas sander er kommet der ud. Han må da ikke være rigtig klog. Tænker også over om ikke man kan gøre noget. Han holder jo til i Sverige. Er der ikke mulighed for at melde ham for noget eller stoppe ham på en eller anden måde. Jeg ville jo kalde det dyrmishandling sådan noget. For Ilderen har jo brug for sin pels... Men ved ikke om man kan det. Det er jo lovligt nok på marsvin og andre dyr  :X
Ville bare ønske man kunne gøre noget for at forhindre det, om ikke andet end at de så ikke kom i salg i dyrbutikker!!

ilderhjemmet

Altså, det er jo fuldt lovligt at avle nøgne hunde, katte og marsvin og sikkert også andre dyr - jeg forsvarer absolut ikke at det er ok,har også givet min/vores mening til kende, men det er jo lovgivningen og det er åbenbart ikke forbudt, så der er intet at komme efter.

Jeg er ikke sikker på at det er Jonas Sander (se start af indlæg), men City2 handler kun med Jonas Sander iflg dem selv og de vil ikke handle med andre, derfor er jeg gået udfra at det er ham.
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Anne

Maria: han bruger en svensk dyrlge men jeg tror han bor på sjælland. Og hvad skulle man kunne gøre?

Black Diamond

#24
Ja, det er desværre lovligt med alle dyr.. Men med katte og sikkert også med hunde. Der bliver de ikke godkendt til udstillinger og opdræt med stamtavle, med mindre at katteforeningerne godkender den som en godkendt race. Det vil sige at de racer der er for, hvad skal man kalde det, ødelagte.. De ikke kan få stamtavler og alt det der hvis man vælger at avle på dem. Men det forhindre jo ikke folk i at købe dem eller andre lande i at avle dem desværre. Og den hårløse kat er godkendt i Danmark.. Det er en af de ting jeg syndes en forening for ildere måske også skulle gå ind i eks. hvis vi begynder at få sådanne ildere på market nu.
Men vi har jo en Ilderforening i Danmark som arbejder for at få ilderene ud af butikkerne i alt fald.

Bawa

Jeg vil aldrig i mit liv eje en hårløs ilder - eller et andet hårløst dyr.
Jonas Sander er VIRKELIG gået for vidt. Håber godt nok ikke at det passer!
Får det helt dårligt. Han skal stoppes! Men det er vidst nemmere sagt end gjort.

Namilla

Ikke fordi det er i orden (jeg har ligsom givet min mening til kende tidligere i tråden), men hvorfor er det I stejler sådan? Mange af Jer har siddet i andre tråde og sagt at hårløse marsvin var vildt nuttede... hvori ligger så forskellen?
Det her er ikke noget dyrene lider under (så længe der tages nogle hensyn ligsom der skal med hårløse hunde og katte)...men de kan få et fint liv uden pels, så som sådan kan jeg ikke se at det er synd for ilderen... (hvis vi nu lige ser bort fra de andre genetiske defekter som sikkert følger med)...
Så vidt jeg ved er både Sphynx (hårløse katte) og chinese crested (hårløse hunde) godkendt til udstillinger...

Vi er enige i, at de første dyr må komme fra et meget smalt genetisk materiale (massiv indavl), men med tiden vil der blive flere stammer, hvorved at andre genetiske defekter (blindhed, døvhed, lynkræft fx) kan udavles af linien... det er nøjagtig det samme der er gjort med angora'er hvor man fx forsøger at bortavle næsefejlen...angora er også en genetisk "defekt"...det er bare en som nogle mennesker mener er ønskværdig...


Shamua

jeg vil ikke købe en hårløs ilder! Det ville være synd for dem ikke at have nogen pels! JEg synes ikke helt man kan sammenligne det med angora! Nu ved jeg ikke meget om hvordan det er opstået (kun at det kommer fra en gård eller noget) og ved heller ikke om man dengang var klar over at deres vejrtrækning blev ringere pga næsefejl. men jeg vil da mene at det vil være synd at avle hårløse ildere, når vi ved at de har brug for pels.. angora er jo allerede spredt ud som en del af ilderverdenen..

Det er bare min holdning!

Vh. Marianne

Anne

jeg er heller ikke fan af angora, men nu da det er så etableret så nytter te jo ikke noget at ønske det forsvinder, så må man i stedet tage den hvor den er.

Jge synes det er uhyggeligt at vi er kommet dertil med ildere, især fordi er ikke er ret mange der hr ildere ift marsvin og katte, og genpuljen ikke er så stor. VI ved jo alle sammen godt at der ikke skal meget lort til art fucke rigtigt meget op indenfor ildere fordi det hele lynhurtigt bliver krydset så man pludselig ahr defekterne alle steder i stedet for kun et

Namilla

Jeg vil lige indskyde at hårløse hunde og katte klarer sig fint uden pels... chinese crested kan have brug for en jakke, når man går med dem, men derudover klarer de sig... deres kropstemperatur er højere end almindelige hunde og kattes for at kompensere for den manglende pels...

Det er slet ikke fordi jeg synes det er forsvarligt...og der skal nok være folk der ser det som en pengemaskine og avler på dem, når de nu først har investeret i dem... Jeg synes dog der er en verden til forskel på at eje en hårløs ilder og så at avle på den...
Så længe deres genpulje er så snæver, så skal jeg dog ikke nyde noget, men den dag der findes en rimelig stamtavle på dem, så vil jeg ikke udelukke at jeg ville købe en hårløs...
Hvis man mener at det rent genetisk er synd for den, at den måske bliver tidligt syg, jamen så skal man tage lige så stor afstand fra visse farver og aftegn...og det er der ikke det samme ramaskrig over...
Men hvis ikke ilderen lider under at mangle pelsen (hvad jeg ikke mener den vil - så længe man tager nogle forholdsregler), hvorfor er det så at det er synd for den?