Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Miss Velcro og Zukqu 2010

Startet af Amazing Ferret, 29. Januar 2010, kl. 15:25

Starshineferrets

Citat fra: Anne Dato 19. April 2010, kl. 18:49
det var synd :(
Men det er vel næppe hannens skydl at velcro var en dårlig mor. Jeg håber dog at hun så kan finde bedre ud af det næste gang når det ikke er helt nyt for hende mere, hun er jo uden tvivl en smuk pige. Hvem bliver hannen så næste gang?
Behöver inte alls vara velcro som är en dålig mor, jag tror snarare inte alls det har att göra med att Velcro är det.  Precis som Erika säger så kan det nog gå bättre med en annan hane. Det är ett ganska känt faktum att silver x silver parningar har en förhöjd risk att ge NTD valpar.

Amazing Ferret


Anne

Jeg ved godt det ikke nødvendigvis er tæven, men at det kan være fordi hun kan mærke der er noget galt med hvalpene. Jeg tænkte bare på at helsøsteren vist heller ikke havde klaret det så godt (klister).

Men jeg håber da bestemt det går bedre næste gang!!

Sølvsten


lille_jill

#49
Tråden er blevet delt. Det andet emne hedder silver-silver parring og findes her: http://ferretopia.eu/index.php?topic=3181.0

Amazing Ferret

Citat fra: Anne Dato 19. April 2010, kl. 18:49
det var synd :(
Men det er vel næppe hannens skydl at velcro var en dårlig mor. Jeg håber dog at hun så kan finde bedre ud af det næste gang når det ikke er helt nyt for hende mere, hun er jo uden tvivl en smuk pige. Hvem bliver hannen så næste gang?

Der kan jo være en million grunde til hun ikke ville passe dem, men jeg er sikkert på der er mange der vil mene at de er døde fordi det er en silver/silver parring. Så er det bare underligt at andre silver/silver parringer er gået fint :)

Starshineferrets

Citat fra: Amazing Ferret Dato 20. April 2010, kl. 02:16
Citat fra: Anne Dato 19. April 2010, kl. 18:49
det var synd :(
Men det er vel næppe hannens skydl at velcro var en dårlig mor. Jeg håber dog at hun så kan finde bedre ud af det næste gang når det ikke er helt nyt for hende mere, hun er jo uden tvivl en smuk pige. Hvem bliver hannen så næste gang?

Der kan jo være en million grunde til hun ikke ville passe dem, men jeg er sikkert på der er mange der vil mene at de er døde fordi det er en silver/silver parring. Så er det bare underligt at andre silver/silver parringer er gået fint :)

Fortfarande så är det ju så med genetiken, att man får inte alla möjliga genetiska variationer i en enda kull, alltså är det helt normalt att andra silver/silver parningar har gått bra. Precis som att två illrar som har hjärtfel inte behöver ge en hel kull med hjärtfel, eller att man inte behöver ärva alla sjukdomar ens föräldrar bär på.
I min katastrofkull 2008, som dessutom hade ganska så hög inavelsgrad, så blev där inga NTD valpar av de 8 som föddes, men i hans andra kull med en obesläktad hona, som dessutom var viltfärgad föddes en riktigt defekt valp. Det är ju så genetiken fungerar, slumpen spelar stor roll, och för att ur en kombination kunna få fram alla möjliga genetiska variationer, så ja.. då får man ta mååånga kullar, och hoppas på många valpar, och inte ens då kommer man att uppnå all de möjliga  variationerna, för att inte nämna alla möjliga mutationer.

Cille

Okay så det på tide jeg kommer ind og fortæller.
Erika meldte for hurtig ud i tråden,men vi blev enige om lige at vente med at lave om i fakta indtil vi var næsten sikker.... og det var meget tæt på at han var smuttet.

Lillemanden fik det meget dårligt og var blå, kold og ville ikke patte.
Jeg var ret sikker på jeg var nødt til at skulle aflive ham,men med lidt massage og "rensning" af næse som viste sig at være stoppet helt til... ja så lykkes det at få gang i ham igen... (måtte rense næsen med lille pind).
Dog har han haft lidt problemer med at tage på,men nu ser det ud til at det vender og han er en lille "stor figther" :)
Men han er ikke uden for fare,og det er min egen efternøler heller ikke.

Der kommer billeder imorgen af Gingers kuld hvor han er imellem,og tager et af ham alene da han også har haft hareskår(det er groet sammen inden fødsels).
Dette kan også have medført at han havde problemer med at sutte optimalt,men nu ser det som sagt ud til at gå ganske fint.

Beklager den lille fejl-info,men så ingen grund til at rette det før det faktisk så ud til at det går ,og han kan stadig smutte

Amazing Ferret

Ja det var mig der var lidt for hurtig ude  :-$ men vi blev så enige om at vente lidt med at skrive noget

Sølvsten

Jamen så krydser jeg da alt hvad jeg kan igen.

Amazing Ferret

Weee min lille hvalp vejer nu 13 g og er livlig og glad  :dans: :dans:

Der kommer vist billeder senere - Hanne skal lige tage dem

Sølvsten

Citat fra: Amazing Ferret Dato 22. April 2010, kl. 15:03
Weee min lille hvalp vejer nu 13 g og er livlig og glad  :dans: :dans:

Der kommer vist billeder senere - Hanne skal lige tage dem

Det er bare så dejligt Erika

Amazing Ferret

Han vejede 16 g i går og han er vist begyndt at vise lidt farve  :dans: Jeg skal op til Hanne på onsdag og så regner jeg med at jeg tager en masse billeder af ham  :)

mette11

Ej hvor dejligt...tillykke med det... :)

Lena og Peter

Der er dejligt at høre at det går godt med den lille...  :dans: