Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hälsningar från Finland!

Startet af Pickpocketsferrets, 19. Februar 2010, kl. 21:56

Pickpocketsferrets

Hej alla!

Jag heter Lisa, och är en illeruppfödare från Helsingfors, Finland. Har börjat min uppfödning 2006 med fyra underbara kullar som resultat. Här hemma bor det, förutom mig och min sambo, 6 illrar och två hundar. Vi har även avelskontrakt på några illrar som bor här i närheten hos mina vänner . Mina djur är det viktigaste som finns i mitt liv och illrar är överlägset min käraste hobby.

Mitt avelsmål är att göra mitt bästa med att försöka hålla kvar de få standardlinjer som finns mera tillgängliga utan att blanda in några fancy färger in i linjerna. Det är alltså pastel, choklad (eller mörk pastel, tror att det inte kallas choklad överallt i skandinavien?), albino och viltfärg (speciellt den mörka viltfärgen) som används i min avel. Dessutom så vill jag förstås förbättra illerstammen genom att avla sunda illrar med lång livslängd och välbyggd kroppsstruktur. Jag vill även att illrar skall behålla den underbara glada och sprattiliga temperamenten som tillhör dem. :)

Beklagar om jag har massor med skrivfel! Ni kan rätta till ifall det behövs! :-$

Slut med prat och in med foton på mina sprattelkorvar! För en gångs skull så börjar jag från den yngsta...


Bija, född 2009 i Ungern


Bliss, egen uppfödning från 2008


Wicca, född i Ungern 2008


Woody, född i Ryssland 2008


Mila, född i Finland 2005 (inte mera i avelsbruk)


Miiko, född i Finland 2005 (ingen avelsiller)

Flera foton och mera info om oss och våra illrar (även de avelsillrar som inte blev presenterade här) kan ni hitta på vår hemsida:
www.pickpocketsferrets.tarinoi.net

Sølvsten

De er vel nok dejlige og velkommen

FerretParadise

#2
Hej Lisa.
Dejligt at se dig herinde, jeg håber at du bliver glad for at være her.
Jeg synes det er meget let af forstå hvad du skriver, jeg er glad for at du ikke skriver på finsk.
Du har nogle utrolig smukke pasteller, selvom jeg personligt ikke er til pasteller, så synes jeg dine er super smukke.
Bija ser virkelig sød ud, og meget smuk også. :)
Endnu engang velkommen. :)
Ann Hillerslev.

PiaLyng

Hej og velkommen :D
Sikke nogen smukke dyr du har dig :)!

Malene

#4
Velkommen til! Dejligt med en lang præsentation af dig og dine dyr :D
Ligemeget med skrivefejl. Det er nemt at forstå :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Pickpocketsferrets

Tack alla! Trevligt att få en så varm välkommelse! :)

Försöker nog mitt bästa med att skriva så förståeligt som möjligt, men det är inte så lätt, eftersom jag använder nog inte så mycket svenska som jag borde... Men kanske blir jag bättre på det genom att skriva här på forumet. :fnis:

lille_jill

Velkommen til og dejligt at se dig herinde.
Jeg glæder mig så meget til at møde dig og dine smukke dyr her til sommer :)

AlisVolatPropiis

Hej og velkommen! :D åh pasteller...jeg elsker pasteller...og dine er vidundersmukke :D

Peewit

Åhh... Hvor er de smukke.. :D
Velkommen til. :)
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

cibatuchsi


Julie

hej og velkommen til. du har godt nok nogle smukke dyr! :D

Pickpocketsferrets

Tack så mycket! :) Det är verkligen trevligt att vara här!

Julbert

Hej! Velkommen til :)
Det er nogle rigtig gode billeder, de ser alle super dejlige ud.

Lena og Peter

Hej og velkommen til..

Dejlige dyr du har der... Vi er helt vilde med pasteller, så det er da dejligt med nogle flere herinde... :lol:

Katrine

velkommen, skønne dyr, især Miiko <3
Ildere: Loppen & Bamse