Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Silver-silver parring

Startet af Starshineferrets, 19. April 2010, kl. 21:59

Starshineferrets

det finns väldigt många möjliga orsaker till att NTD dyker upp. Det behöver inte altid vara ärftligt heller. Dessutom behöver det inte heller alltid hänga samman med fancy färger.

Vet att någon gjorde en insamling av statistik på NTD valpar i olika kullar, och där dominerade parningar där minst en förälder var risktecknad helt klart .

Anne

Vivian: ja jeg mente nu heller ikke at det var din linies skyld, bare at det ligner det tilfælde sara viser lidt. Det kunne være interessant hvis der var flere der havde set den slags tilfælde som meldte sig på banen, og skrev lidt om forældre farver og aftegn. og om det var slet før i linien osv.

Amazing Ferret

Altså jeg har hørt flere tilfælde af forskellige defekter - og som der blev nævnt, så kan det vel ligesom hos mennesker ske. Det har vel ikke altid noget at gøre med hvad farver man parrer sammen. Det kan jo også bare være uheld

Starshineferrets

Citat fra: Amazing Ferret Dato 21. April 2010, kl. 10:55
Altså jeg har hørt flere tilfælde af forskellige defekter - og som der blev nævnt, så kan det vel ligesom hos mennesker ske. Det har vel ikke altid noget at gøre med hvad farver man parrer sammen. Det kan jo også bare være uheld

Nja.. otur tror jag inte det finns något som heter inom genetiken ;) snarare slumpen. Men som jag har nämnt så finns det en otal mängd olika orsaker bakom dessa defekter, men att en del av dem orsakas utav färg/teckning (alltså pga de mutationer som orsakar depigmenteringa) är ett konstaterat faktum. Vilket kan läsas i de länkar jag har lagt in. Rekommenderar verkligen speciellt den från genetiklistan. Det omhandlar specifikt iller.