Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Net?

Startet af Naja0331, 27. April 2010, kl. 13:45

Naja0331

Har lavet et udendørs areal, som totterne kan gå ud når de vil fra deres hus. Så sagde min mor noget med og jeg ikke skulle ha net øverst, så ørnen ( kan ikke huske hva den rigtig heder) ikke kunne snuppe dem.

Skal jeg være bange for det?  :)

Sølvsten

Uanset hvilket dyr du mener skal du have net henover. Dine dyr kan jo kravle op og komme ud den vej.

Naja0331

ude arealet er lvaet så de på ingen måde kan komme ud  :) men der kommer osse net på om et stykke tid, skal bare lige ha anskaffet mig noget. men ind til da skal jeg være bange for der kommer en fugl og snupper dem?

Sølvsten

Citat fra: Naja0331 Dato 27. April 2010, kl. 14:51
ude arealet er lvaet så de på ingen måde kan komme ud  :) men der kommer osse net på om et stykke tid, skal bare lige ha anskaffet mig noget. men ind til da skal jeg være bange for der kommer en fugl og snupper dem?

Det aner jeg ikke!!!

Naja0331

Okay. jeg må vist bare få sat net op snart  :) for en sikkerheds skyld

mette11

Jeg synes også net er en god ide...alternativt kan man sætte sådan nogle gennemsigtige tag-plader op. Det er altid en god ide at sikre og dobbeltsikre...

Katrine

Der skal være mink net både oppe og nede, da ildere graver meget og kan grave sig ud på ingen tid.
Ildere: Loppen & Bamse

Namilla

Ja, anlægget skal være sikret i dybden såvel som i højden...
Jeg tror ikke på at hverken falke eller høge kan tage ildere, så det er nok mere ræve, katte, hunde osv du skal være bange for... men det er også grund nok til at lægge net over!

Naja0331

Der er lagt fliser i bunden, så alt er sikret forneden!  :) er os mest ræven og katte jeg er mest bange for.
Jeg må få sat net op i weekenden, så de kan få lov til at nyde deres nye ude areal :P

Anne

Rovfugle kan godt tage dyr på størrelse med ildere, så jeg synes bestemt det er en god idé med noget over! Og som de andre siger, så ville det jo også gøre at ilderne ikke kan komme op.

Mia-musen

Ja den røde glente kan sagtens snuppe en kat så derfor også en ilder... http://www.netfugl.dk/pictures/nyheder/roed_glente_inger_marie_laursen_patrick_kolar_opt.jpg

og en duehøg kan snuppe en stor due så nok også en ilder...
http://www.danskfalkejagtklub.dk/B7%20STOR%20%20Art-Dueh%F8g.jpg

og ja krager når de kan nedlægge et får kan de også nedlægge en ilder :)
sådan lige lidt generalt info om hvilke der kan

Eliza

Jeg har et par gange oplevet fugle dykke ned efter min pige og det var da kun fordi jeg var der og jagede dem væk, at der ikke skete noget. Om de så ville spise hende eller bare jage hende væk ved jeg ikke, men er sikker på de kan gøre skade på en ilder.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

ludvig

jeg har også før prøvet at der var større fugle der kredsede lidt om ludvig når jeg har været ude og gå med ham, men hvad de har ville, det ved jeg heller ikke :S

Namilla

Jeg har oplevet krager der har været meget interesseret i ilderne, når jeg har gået tur med dem (inde i byen), men aldrig oplevet nogen fugle der har vist interesse i dem, efter de kom i udeanlæg...

Lena og Peter

Jeg ved der er flere herinde, os selv inklusiv, der har deres ilder i udendørs løbegård uden net over, og jeg har altså ikke hørt om nogle der er blevet taget af fugle eller andet.