Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Angora hvalpe

Startet af Cille, 2. Maj 2010, kl. 19:21

Cille

Jeg ligger den tråd her, og hvis ikke den skal ligge her må i lige flytte den :)

Jeg er flere gange blevet spurgt hvordan man ser de er angora fra de er næsten nyfødte.
Inden for den første uge- 14dage plejer man at kunne se om de er angora eller ej.
Der er flere kende tegn.

Næsefejl, som ser forskelligt ud fra ilder til ilder... men som små ligner det små knopper, forhøjninger eller store huller.
Plus de jo også tit har hår på næsen.
Vend og drej hvalpen...kig fra bund og siden af næsen

Her er det AD eller Flyffy Merlin som han kommer til at hedde...fra han var får dage gammel og som han så ud i torsdags



Epoxy og som Merlin få dage gammel og i torsdags



Angora drengen fra Manna få dage gammel og fra torsdag...pilen pege mod en lille fejl,som faktisk bare ligner en lille knop/hak



Så er der så også uden næse fejl,hvor det så er lidt svære at se.
Men 2 tegn er at de er mere rynket/dellet og se bare/små nøgne ud
(mit problem er så at de fleste af mine små er mega dellet/rynket :fnis:,så det aldrig det jeg faktisk bruger som tegn)





3 Ting er deres pels ser anderledes ud fra starten også.
Meget blank og glat...tit skinner huden igennem pelsen det første stykke tid.
Hvor dem med alm pels,der stritter pelsen næsten som punker hår

Titanias kuld sidste år,hvor det er Bermuda(uden næsefejl)






Titanias kuld fra i år, og det øverste er en af angoraerne


Men i mange tilfælde kræver det tid ,og næsten brug af lup :fnis:
Men med årene og jo flere man har haft er det nemmere at se de små tegn.


Ællingerne som jeg fik i år har også så meget pels nu at jeg næsten er sikker på der er ingen angora.
Men må lige se det mere an,for har da aldrig haft så pelsløse bebser :lol:
Men det kunne jo have været et tegn på de var angora netop fordi de så sådan ud..meeen det var næsten for godt til at være sandt :lol:

Hvis der andet jeg mangler eller måske kan forklare,så spørg ind til det.
Regner med at andre lige kommer ind med deres angora hvalpe.
Alle ved jo hvordan de ser ud senere med pelsen,men spørgsmål til mig fra flere er hvordan man fra de er helt små bebser kan se det.
Og det er det jeg har prøvet på at vise og beskrive her

Amazing Ferret

Jeg har kun haft 1 kuld med 2 angora i

Kalle  7 dage gammel


Og 6 uger


Tubo 5 dage gammel


Og hele kuldet som 2 ugers og som man kan se så er angora pelsen mere skinnende



Starshineferrets

Bra tråd!
Jag tittar på samma sak som ni, sedan tittar jag även på huvudtstrukturen, då angoror har en annan benstruktur än korthårs illrar.

Bawa

#3
Hvor er det bare super at du giver dig tid til at lave sådan en tråd Hanne! <3

Cille

Jamen selfølgelig gider jeg det...hvis det kan hjælpe folk til at se om de har angora eller ej...også til mulige køber.

Anne

Spændende tråd :)
Jeg håber godt nok aldrig jeg får brug for at finde ud af om mine hvalpe er angora, men det er nu spændende alligevel.

Sølvsten

Rigtig god tråd og fantastiske små pus

Black Diamond

#7
Jeg er virkelig glad for den her tråd. Men der er mange af billederne jeg ikke kan se desværre.
Men jeg vil lige tjække mine i morgen engang. Selvom jeg er ret sikker på der ikke er angora imellem. Men to af dem har en lille delle mellem skullerne og når jeg kigger på den dreng der er tilbage, så skinder hans hud faktisk igennem pelsen. Men jeg er stadig meget i tvivl, og jeg har ikke tjækket næser endnu.
Men Tak for tråden Hanne. Jeg er taknemmelig for du gør så meget for at dele din viden med os andre.  ;)

Cille

Jeg har ikke fjernet billeder...det må være en af serverne der lige er belastet :fnis:

Men har jo kigget på dine billeder og udfra det jeg har set, så ser jeg ingen angora imellem dem.

Black Diamond

#9
Det er ham her jeg mener. Hans hud skinder på flere af mine nyeste billeder, de gør de andres ikke.. Han har også en lille delle i nakken. Men jeg kan ikke lige se nogen næsefejl på ham :X




Hans delle ¨


Her er dem med deller.. de er meget små, og derfor er jeg meget i tvivl, men tror det ikke rigtig. Deres næser har jeg ikke tjækket. Men det er pige 3 og 4. Jeg vil jo lige sige de er jo kun er 2 døgn gamle så de har ikke sååå meget fedt på kroppen endnu.



Pige 4 ude i højre side


Og fra i går morges


Jeg kigger lige på nogle bedre billeder af pigerne i morgen.

Og så vil jeg lige undskylde de ser ud som de gør på billederne. Men vi havde lige brugt 5 timer på en lille dreng der ikke overlevede alligevel, så jeg havde ikke fået ordnet dem helt i stand inden jeg tog billederne.  :-$



Cille

Dellen er normal,den skal de have hen over skulderbladene.
Når vi snakker deller, er det seriøse deller de skal have,og i den alder har de slet ikke de deller.
Bedste forklaring på de deller som de skal se ud,er som flodhest :lol: ... men det også fordi de ser "bare" ud...de ligner virklig små flodheste :fnis: (14dage-3ugers alderen kan man begynde at se dem)
Jeg kan godt se din dreng skinner lidt,men synes ikke det nok den skinner.
Vent et par dage til de har skiftet skind,for så skal den stadig skinne

Black Diamond

Ok, Tusind tak for hjælpen så  :)

Cille

Sætter lige ind så du kan se at det kan være svært, og det er bedst hvis man har flere af tegnene eller kan se hvalpen irl .

Her skinner dem man kan se,men de ikke alle angora(de er 3 dage gammel)... den lyse til venstre er faktisk amadeus, de 2 grå agtig er Epoxy og Merilin...den bette bagerst er den jeg måtte aflive da de blev 1 uge pga ingen vækst.


Her så du kan se ca hvad jeg mener med deller udover dem der er i forvejen.... mini flodhest :lol:
De er omkring 1uge her

Black Diamond

Jamen jeg er spændt på det det. For de er jo stadig en smule små og har ikke sååå meget fedt på kroppen endnu.
Jeg er også spændt på farverne når man begynder at kunne se dem. Lige nu er det jo kun dun. Nogle mere end andres.
Men tak igen. Vi må se om en uges tid igen så.  :)

Bawa

iihh, tak for de nye billeder af flodhesten! :love:
nu tror jeg at jeg vil ind og se om min dreng er angora. det er godt nok svært :X men jeg tror måske han er!