Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Silver ?

Startet af Liie, 8. Juli 2010, kl. 21:12

Liie

Hmm mig og min kæreste er lidt i tvivl om hvad farve vores nye lille dreng han er ? Håber i vil hjælpe  :P




cibatuchsi

mit bud er silver med aftegn.

Liie

Oki, er os det vi selv er blevet enig om  :D

Anne

Silver Harlekin er han

Liie

måske er mit næste spørgsmål dumt, men hvordan ses det at han er Harlekin  :-$

Anne

Harlekin er fordi han er spættet over hele kroppen af aftegn. Han har nogle pletter i hovedet som er mørke, fordi han har en stor ujævn blaze på hovedet og han har hvide pletter hist og her.

Harlekin er et mixaftegn når en ilder har en masse aftegn som er for mange og ujævne til at det f.eks. er en panda, som er en ilder med tome (hvid hagesmæk og hvide sokker) samt at ilderen er HELT hvid på hovedet og ned til skuldrene uden nogen farvede hår i.

Men definationen aftegn betyder ikke vildt meget i ilderverden da de, hvis de overhovedet tæller på en udstilling, normalt trækker ned. Men det er ikke altid så galt i silverklassen fordi alle silvere har aftegn. Så du kan roligt bare sige han er silver, men hans aftegn kaldes harlekin, så ved du det.

Ildere med aftegn på hovedet (blaze, harlekin og panda) lader i øvrigt til at være mere tilbøjelige til at være døve, jeg ved ikke om din er hørende?

Anne

Nåja, det kan i øvrigt godt være han ender med at skulle i andre farver på en udstilling  for det ligner lidt at hans grundfarve er en blanding mellem standard og silver (det kan sagtens ændre sig til silver). Det ligner han er lidt brun i det?

Liie

Oki, tak for svar  :)
Det med døvhed ved jeg godt, han er blevet tjekket og dyrlægen siger han hører fint ;)
Jeg er desværre ikke så meget inde i det med farverne, men er jo sjovt at vide hvad ens egen totter er ! :) .
Skal dog os lige sige at han kun er 7 uger på billederne, så farverne kan vel nå at skiftl lidt, eller ?  :)

Anne

Ja sagtens. Han bliver højest sandsynligt mere silver med årene

Sølvsten

Hold op han ser dejlig ud

Liie

Vi glæder os også meget til vi kan få ham hjem!  :dans:

Dark Crystal

Hvor er han fin.  <3

Selina

Er han angora eller er hvalpe pels bare så lang og dejlig pjusket? :)

Cille

Citat fra: Selina Dato  3. Januar 2011, kl. 18:11
Er han angora eller er hvalpe pels bare så lang og dejlig pjusket? :)

Han ser bare pjusket ud fordi det hvalpe pels. :)

Selina

Citat fra: Cille Dato  3. Januar 2011, kl. 18:27
Citat fra: Selina Dato  3. Januar 2011, kl. 18:11
Er han angora eller er hvalpe pels bare så lang og dejlig pjusket? :)

Han ser bare pjusket ud fordi det hvalpe pels. :)

aha så lærte man lige noget nyt. :)