Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

bur VS. ikke bur

Startet af katja74, 12. Juli 2010, kl. 10:26

mette11

Mine ildere bor på eget værelse på 16m2 og har en udendørs løbegård på 30m2. Vi har heldigvis plads til det nu og da vi bor i et hus som vi er ved at total renovere og derfor er der steder i vores hus som er ret usikre og derfor er det ikke alle steder ilderne må komme. :S Jeg har det bedst med at de kan være på et sikkert, lukket sted når vi ikke er hjemme, så jeg smed sofa, sofabord, tv, tv-bord osv. ud, så de kunne have mere plads at røre sig på.
Tidligere havde vi et stort hjemmebygget bur til dem, da jeg mener at købe-bure er for små.

Jeg synes selv at mine dyr er ret harmoniske og virker glade, især når de er udenfor i deres løbegård... :dans: Min mening er at man skal give sine dyr de bedst mulige forhold...

Rokkie

Hvordan har i hængekøjer sat op uden buret?

har overvejet det, men er ikke kommet på en løsning til deres køjer endnu :D

mette11


Sølvsten

Hvis du ikke er så fix på fingerne så du selv kan lave en kan du købe et billigt bord i Ikea, tror det hedder et Lack bord så vender du det om sætter nogle dimser i (kan ikke huske hvad de hedder) hvor du kan sætte kroge på. Så har du en udemærket hængekøje. Du kan selvfølgelig også købe et mindre bord eller en taburet.

Anne

Hehe kan se jeg skrev at jeg aldrig ikke ville have et bur. De har faktisk ikke et nu fordi jeg ikke gider sætte det op. Men de har deres atlas 40 stående åben på deres værelse med en hængekøje i, og det er den de alle foretrækker at sove i.

Malene

Citat fra: Rokkie Dato 18. November 2010, kl. 21:40
Hvordan har i hængekøjer sat op uden buret?

har overvejet det, men er ikke kommet på en løsning til deres køjer endnu :D
Jeg har en hængekøje i transportkassen, som altid står fremme (med lågen pillet af) og en i min reol som hænger i 4 kroge der er skruet op i den nederste hylde.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Eliza

Jeg har bare mit bur stående så de har en masse hængekøjer. Men ellers kan man også købe sådan nogle hængekøjer på et stativ på nettet..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Rokkie

Har allerede køjer, så må se om jeg kan være kreativ med et ellet andet :D

Beate

Da Felix ikke brugte buret sitt på 3 måneder solgte vi det :)
Har bodd med ilder løs siden December 2010 og jeg har nok ikke samvittighet til at låse ham inde! Når vi er ute av huset lukker vi ham inde i soverommet.
Alle mine planter har en etter en avgått med døden, og vinduene har blitt sikret. Vi kan ikke ha pyntegjenstander på bordet og vi må tørke op vann/saftevand/sodavand ofte fordi vi glemmer igjen glassene på bordet. Laptopen min avgikk også med døden da Felix veltet et glass med innhold over den. MEN, han er absolutt verdt det  ;)
Det man må huske er at man må rydde hver dag og passe på sukkerinnholdig mad.

Nå har vi lært av vores fejl og livet uden Felixfisen som ALLTID skal være med på toalettet er utenkelig  :dans:
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke