Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

grænsen fra lys til mørk vildtfarvet

Startet af cibatuchsi, 22. Juli 2010, kl. 00:11

cibatuchsi

Ja jeg kom lige til at tænke på en ting.
hvor er grænsen fra en lys-alm og fra en alm-mørk vildtfarvet.
jeg ved at Hannibal er lys det er der ingen tvivl om. men hvor er grænsen ???
er der nogen kendetegn på den ene frem for den anden


Anne

Det er vel derfor vi ikke har nogen klasseopdelinger i de 2, fordi vi ikke i danmark har defineret en grænse. Eller i norden for den sags skyld. I tyskland har de, men det er jeg ikke så godt inde i.

cibatuchsi

Citat fra: Anne Dato 22. Juli 2010, kl. 00:22
Det er vel derfor vi ikke har nogen klasseopdelinger i de 2, fordi vi ikke i danmark har defineret en grænse. Eller i norden for den sags skyld. I tyskland har de, men det er jeg ikke så godt inde i.
syntes også den er svær. for ja igen hannibal er der jo ingen tvivl om. og am standart som feks malou er der heller ingen tvivl om eller en helt mørk vildtfarvet. men der må jo være en grænse et sted.

Anne

Jeg ser det mere som tillægsord end som farevinddelinger, og derfor kan det være subjektivt.

cibatuchsi

^^ ja det er også rigtig nok. men kom lige til at tænke på det, nu der har været en masse med farver.   smiler

HB-Ferrets

Hmm godt spørgsmål  :) "bare en tanke", men det kunne måske være rart at finde en grænse, for jeg har også 2 drenge der helt klart er lys standart og en dreng der er mørk, men har også et par stykker hvor jeg ikke lige ved hva man kan kalde dem, ud over alm standart... Men gal der er jo også rigtig mangw varianter af standart  :)
Hilsen Maja
&
Alle totterne

Barky

Så er de vel bare standard? hvis der er lys standard - og mørk standard, så er der vel også standard. *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Amazing Ferret

I mit hoved er en lys standard som regel uden maske - der er selvfølgelig nogen der har maske, men jeg synes det er meget få

Starshineferrets

för mig är en mörk standard en viltfärgad iller med mörk/hel pigmenterad nos - är nosen inte pigmenterad är de bara viltfärgade

HB-Ferrets

Det vil jeg give sarae ret i, vores to lyse standart har nemlig maske, men er mere grålige i deres pelsfarve og så har de lyserøde næser, hvor min ene tæve der er "mørk" vildtfarvet, har en helt farvet næse og det samme med min mørke standart han.

Barky: Det er selvfølgelig rigtigt  :) Men hvis man fx kigger på udstillingerne her i danmark har de "lyse" standarter jo ikke en specielt stor chance i forhold til de mørke.
Hilsen Maja
&
Alle totterne

Lena og Peter


Jeg har fundet denne beskrivelse på en tysk udstillings hjemmeside, og forsøgt at oversætte den efter bedste evne.
Jeg synes det giver et meget godt billede.


Farveklasse Lys - Vildtfarvet

I denne farve klasse høre alle ilder der har typiske "Ilderen farvning" og et lyst udseende.
Næse   Skal som helhed være lys
Øjen   Sort
Pels   Har som regel ikke en maske med meget kontrast omkring øjnene og næsen.. Den ydre pels er sort til mørk brun, underulden er hvide til gullige, og det opvejer udseende som Ilderen skal have, virker som helhed "lys".

Farveklasse mørk - Vildtfarvet

I denne farve klasse høre alle ilder der har typiske "Ilderen farvning og et mørkt udseende.
Næse   Skal som helhed være mørk
Øjen   Sort
Pels   Har som regel en maske med meget kontrast omkring øjnene og næsen.. Den ydre pels er sort til mørk brun "og opvejer udseende, underulden er hvid" eller gul ". Ilderen virker som helhed "mørk".