Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Nedkøling i sommervarmen?

Startet af PetPile, 28. Juli 2010, kl. 02:20

PetPile

Jeg har lavet sådan nogen fleecebeskyttere til flasker, da der er mange med kæledyr der nedfryser flasker og bruger dem til dyrene som de så kan nedkøles på. De fleecebeskyttere tager så kondensen og sørger for at de ikke får forfrysninger.. Nok om det! Men jeg vil ikke anbefale disse til ildere, uden at vide noget om det, og da jeg ikke selv har ildere, laver jeg dermed en afstemning om hvorvidt at disse flasker kan bruges til ildere.
PetPile - Tilbehør til ildere :love:
www.petpile.dk | [email]mail@petpile.dk[/email]

www.facebook.com/petpile

Shamua

Jeg vil da mene det kan bruges. Har selv lagt frosne flasker med et tæppe rundt om, på deres sovesteder. Og de nød det :)

Vh. Marianne

mette11

Mine ville hive det fleece-ting af på ca. 2 sekunder... :S

Stubba

Jeg tror også at min ene vil hive det fleece af, men jeg synes tanken/ideen er SUPER god! :) og jeg ville da helt sikkert give det et forsøg.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

KariN

Citat fra: mette11 Dato 28. Juli 2010, kl. 06:43
Mine ville hive det fleece-ting af på ca. 2 sekunder... :S

Ja det ville mine også, tror at flasken skal være helt indpakket i stoffet, med en eller anden smart lukning som ilderne ikke lige får op :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Namilla

Jeg har selv lavet noget lignende, bare til 1½ liters, når vi kører med hundene... men jeg har lavet en slags "hætte" som man trækker ned over toppen af flasken (lidt ligsom en sovepose til flasker), så er flasken helt dækket.... Om det ville holde til en ilder er jeg i tvivl om...men det vil helt sikkert være sværere for ilderne at få dem af, når den er helt dækket...

PetPile

De sidder meget stramt om flasken, netop for ikke at falde af.

Men tusind tusind tak for respons!
PetPile - Tilbehør til ildere :love:
www.petpile.dk | [email]mail@petpile.dk[/email]

www.facebook.com/petpile

Charlotte

Den behøver ikke sidde stramt om for så passer den måske ikke hvis den skal vaskes engang imellem. Men du kunne lave den længere så den går ud over toppen af flasken og så sætte velcro så man kan åbne og lukke den.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

PetPile

Citat fra: Charlotte Dato 28. Juli 2010, kl. 12:12
Den behøver ikke sidde stramt om for så passer den måske ikke hvis den skal vaskes engang imellem. Men du kunne lave den længere så den går ud over toppen af flasken og så sætte velcro så man kan åbne og lukke den.  :)

Fleece kan jo strækkes lidt. Ihvertfald det jeg bruger. Der er lidt stretch i : )))

Ej, det var en rigtig god idé, men så er problemet bare at så passer den jo ikke på alle flasker, for nogen er jo mere aflange i toppen og andre mere afrundede.

PetPile - Tilbehør til ildere :love:
www.petpile.dk | [email]mail@petpile.dk[/email]

www.facebook.com/petpile

AlisVolatPropiis

Lav den til en halvliters coca cola flaske...det er de færreste der ikke falder over sådan en fra tid til anden :)

Anne

Jeg synes det er en super god idé, men jeg ville ikke selv købe det.
Jeg synes også det skal dække hele flasken, for tit vil man lægge flasken ned i fryseren og så vil der oså være frosset vand i det stykke der er fri.

PiaLyng

de vil godt kunne bruges :),
men ville ikke selv købe dem :),

NannaMB

Det er da smart nok.
Men tror dog min ville tro det rundt om kunne spises.. ;)

Mustela

Jeg syntes ideen er smart, men jeg bruger bare ½liters flasker med koldt vand, lagt under dyrenes tæpper eller speciale køletæpper til dyr. Og forhåbentlig snart en bil med klimaanlæg...

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

PiaLyng

Mine har fået en blæser der bruger batterier :).