Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Klumpende kattegrus er NO GO !

Startet af Agger, 24. August 2010, kl. 23:37

Agger

Læste på Weaselwords.com
At klumpende kattegrus er en af mange dødsårsager for ildere..

I ved jo alle hvordan gruset reagere på urin.
Forestil jer så hvad det gør ved ilderens hals og mave, hvis ilderen indhalere store mængder over en længere periode, eller indtager det..

:nu:

Amazing Ferret

Det har jeg godt nok aldrig hørt  :o

PiaLyng

jeg bruger ikke det klumpende grus fordi mine ildere lige pludselig fik sko ud af grus :( og tog en evighed og mange smerter (for os begge) for at få af.

Anne

Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. August 2010, kl. 00:21
Det har jeg godt nok aldrig hørt  :o

Jo.... mette mistede hvalpe og en tæve til kattegrus. Om det var klumpende ved jeg ikke.

lille_jill

hm.. måske man burde overveje at fodre sit kræ, hvis den ligefrem spiser grus ;)

katja74

Citat fra: lille_jill Dato 25. August 2010, kl. 06:34
hm.. måske man burde overveje at fodre sit kræ, hvis den ligefrem spiser grus ;)

Hi.... Hi.... go humor  :fnis:
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Anne

Ej jeg synes måske ikke den var så sjov når man tænker på det faktisk bliver nævnt at Mette jo mistede dyr lige præcist til det.

jeg ved godt den ikke var ondt ment dog eller rettet mod hende. Men det var virkelig bare så frygteligt

lille_jill

^men ved du om det var klumpende grus? For det kan vel ske at de spiser alt slags grus.

Anne

Jeg aner ikke om det var klumpende grus, men det var grus.

Amazing Ferret

#9
Citat fra: Anne Dato 25. August 2010, kl. 02:41
Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. August 2010, kl. 00:21
Det har jeg godt nok aldrig hørt  :o

Jo.... mette mistede hvalpe og en tæve til kattegrus. Om det var klumpende ved jeg ikke.

Det var fordi de spiste det

Der står jo inhalere og det er vel ikke det samme som at spise det

Anne

gud jeg havde læst det som spise.... jamen inhalere kattegrus=? det har jeg aldrig hørt om

Cille

Kan da lige svare ang Mettes grus...det var det grå meget fint grus, som klumper en lille smule mener jeg.
Faktisk et ok dyrt produkt.
Men altså Hvalpene spiste det, og så blev det jo til en form for ler i deres maver,og inden man fandt ud af grunden var det for sent at redde hvalpene.
Tæven kæmpede de så for et stykke tid,da hun jo også havde det i maven, fordi hun havde kæmpet for rense de små ud.
Men slaget blev tabt, så 4 hvalpe(mener det var 4) og tæven døde.

Agger

Det med at inhalere var vidst noget med at hvis de går og indånder "støvet" fra det klumpende kattegrus i længere tid (ved ikke om de mener 1 måned eller 1 år skrev de ikke) så skulle det samle sig i halsen og lungerne, og begynde at danne klumper..

Virkelig forfærdeligt :(

De foreslog at man bruger de der granulater/perlegrus.

Katrine

Men jeg vil da mene at støv fra ikke klumpene grus, er lige så skadeligt.
Så det tror jeg altså ikke på :)
Ildere: Loppen & Bamse

Amazing Ferret

Jeg tror ikke indånding af det er så slemt. Ingen af mine har problemer