Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hende må du lade gå :) ..

Startet af AnneME, 30. August 2010, kl. 22:08

AlisVolatPropiis

Nej hunde er ikke farveblinde :) de er rød-grøn farveblinde. :) men ville godt kunne skelne mellem en lys og en mørk ilder -det ville de også kunne hvis de var farveblinde dog :)

AnneME

når ja. Dog! hehe . mig i en skal  :lol:

Agger

Tilgengæld dømmer hunde ikke ud fra farver :P
De dømmer ud fra lugt, og hvordan andre dyr opføre sig.

Desuden har netop den hunderace hun ejer, rygte for ikke at være så "dyre-venlige" hvis man kan sige det sådan :)

AnneME

#18
ok :o

AlisVolatPropiis

Citat fra: Agger Dato 16. September 2010, kl. 18:27
Tilgengæld dømmer hunde ikke ud fra farver :P
De dømmer ud fra lugt, og hvordan andre dyr opføre sig.

Desuden har netop den hunderace hun ejer, rygte for ikke at være så "dyre-venlige" hvis man kan sige det sådan :)

Man ka også sige det sådan -de er nogle associale små hidsige bidske sataner hvis de sætter sig for det :P :P -men der er også søde chihuahua'er men vi taler stadig om en race der langt hen af vejen var små vildhunde fanget af maya'erne til ofring....som senere er blevet parret med små terrierer også med selvstændige jagt og dræber instinkter -overfor små dyr.... :)

Stephanie

#20
Citat fra: Agger Dato 16. September 2010, kl. 18:27
Tilgengæld dømmer hunde ikke ud fra farver :P
De dømmer ud fra lugt, og hvordan andre dyr opføre sig.

Desuden har netop den hunderace hun ejer, rygte for ikke at være så "dyre-venlige" hvis man kan sige det sådan :)

Min mor må vist have en af slagsen som ikke er helt typisk.

For han er glade for alle hunde pånær store muskelhunde (men han blev væltet omkuld af en som hvalp så ved ikke om det er derfor) dem går han helt amok på, hvilket der arbejdes på at stoppe.

Katte elsker han at lege med. Indtil de ikke gider længere og sætter ham på plads med et dask i hovedet

Og så ja....ildere...da han så den første af mine, så endte han med at lægge en kage på gulvet af skræk  :o

Nu kan heldigvis godt lide dem og leger med dem  ;)

AnneME

haha  :lol:

men vi vist lidt off topic  :-$ :fnis:

Agger

Stephanie - det er jo meget forskelligt. problemet er de er "søde, små og nuttet" at folk ikke opdrager dem ordenligt...

Anne - sorry for O.T.. :)

Stephanie

Citat fra: Agger Dato 16. September 2010, kl. 21:44
Stephanie - det er jo meget forskelligt. problemet er de er "søde, små og nuttet" at folk ikke opdrager dem ordenligt...

Anne - sorry for O.T.. :)

Ja du har helt ret. Der er mange som har købt dem som accessories og ikke som en hund. Så jeg forstår fuldt ud hvorfor det kan gå galt med den race hvis man slet ikke har sat sig ind i racen og at det er en hund man har købt og ikke en fancy "taske" til at have på armen.

Min mors er blevet opdraget fuldstændig som de andre racer hun har haft. Han har været til hvalpetræning (kan så ikke anbefales at gå på alm hvalpekursus, da det er småbesværligt for en chihuahua hvalp at komme omkring i græs der ikke er nyklippet) han er heller aldrig blevet båret rundt, da hans ben er til for at blive brugt. Og antallet af gange han har haft tøj på kan tælles på 2 hænder, og så er det kun om vinteren det har været prøvet da han fryser der. Men da han ikke bryder sig om det, så er gåturene bare blevet forkortet istedet og gjort hyppigere istedet.