Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Marbled polecat

Startet af Soelberg`s SUN ferret, 6. September 2010, kl. 18:12

Soelberg`s SUN ferret


Julie

Den kan jeg godt huske jeg har set før. Mener den hedder marmorilder på dansk eller noget i den stil.. den er rigtig sød

mette11

Ej hvor ser den sjov ud!!  :D Utrolige aftegn den har!  :o Er det bare mig, eller har den også ret store ører??

Stephanie

Citat fra: mette11 Dato  6. September 2010, kl. 18:15
Ej hvor ser den sjov ud!!  :D Utrolige aftegn den har!  :o Er det bare mig, eller har den også ret store ører??

hehehe, det var også min første tanke, hold da op det er da nogle store ører  :fnis:

Men tror bare at de ser større ud end de e,r pga den hvide pels på kanten af ørerne

mette11

CitatMen tror bare at de ser større ud end de e,r pga den hvide pels på kanten af ørerne
Ja det kan være...det giver jo lige lidt fokus på dem... :)

Den er godt nok nuttet...og sjov...

tzari

De er så slet ikke lovlige i dk  :P Men kønne det er de  :ja:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Stephanie

Citat fra: tzari Dato  6. September 2010, kl. 18:25
De er så slet ikke lovlige i dk  :P Men kønne det er de  :ja:

Ved ikke lige om jeg vil kalde dem kønne...nok mere anderledes og sjove at se på

cibatuchsi


Lena og Peter

#8
På dansk er det er tiger ilder...

Citat fra: tzari Dato  6. September 2010, kl. 18:25
De er så slet ikke lovlige i dk  :P Men kønne det er de  :ja:

Og hvor har du så lige det fra??? Jeg har tale med myndighederne og hvis man kan finde en opdrætter i udlandet, så er det godt nok en masse papire og tidladelser man skal have.. men man må godt importerer dem.

Starshineferrets

sådan har jag sett live i Ungern... i en djuraffär.... fruktansvärt

Ilderbanden: Tigerillrar lämpar sig INTE som husdjur överhuvudtaget, eftersom de inte alls är domesticerad (dessutom är/har de varit utrotningshotade), vilket innebär att det är ett rent vilt djur du tar hem. Inte en hybrid, inte en iller framavlad til sällskap, men ett viltdjur som fångas in i naturen. Det finns inga uppfödare som föder upp dem.

Lena og Peter

Vi har også opgivet tanken... Men lige som mange her synes vi det var et utroligt smukt dyr og undersøgte der efter muligheden for at få en til landet... Men som du selv skriver er den ikke egnet som kæledyr.. men sød er den.

Stephanie

Citat fra: ilderbanden Dato  6. September 2010, kl. 18:41
På dansk er det er tiger ilder...

Citat fra: tzari Dato  6. September 2010, kl. 18:25
De er så slet ikke lovlige i dk  :P Men kønne det er de  :ja:

Og hvor har du så lige det fra??? Jeg har tale med myndighederne og hvis man kan finde en opdrætter i udlandet, så er det godt nok en masse papire og tidladelser man skal have.. men man må godt importerer dem.


Men nu er det jo heller ikke lige opdrættere af dem der findes flest af. De dyr lever i naturen, og de er ikke så almindelig længere i naturen.

Udover det så egner de sig ikke som kæledyr da det er vilde dyr. Indtil videre har jeg ikke hørt om nogle hvor det har været en succes at have dem som kæledyr. Ihvertfald ikke efter de er blevet kønsmodne.

tzari

#12
Kik på eksotiske kæledyr loven.det er kun ilder fritte og mink der er lovlig at holde af mårdyrene. Det der er ikke en ilder det er en helt anden art
http://phoenix-ferret.info/Dyr/marilder.php
http://phoenix-ferret.info/Dyr/Mardyrsstamtraet.php
Det er samme underfamilie, men en helt anden slægt.
Citat
Og hvor har du så lige det fra??? Jeg har tale med myndighederne og hvis man kan finde en opdrætter i udlandet, så er det godt nok en masse papire og tidladelser man skal have.. men man må godt importerer dem.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Stephanie

Ups, se lige bort fra mit forrige indlæg....langsom som jeg er til at skrive var der i mellemtiden blevet svaret på det jeg ville svare på.


Anne

#14
de er vildt smukke. Der har været tråde om dem flere gange, de hedder marmorilder eller tigerilder på dansk (så alle har ret), lidt forskelligt hvad det bliver brugt men marmorilder plejede at give flest google hits.