Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Albino + albino

Startet af tzari, 28. Oktober 2010, kl. 01:13

Anne

de skrev også åflere gange at de var i tvivl fordi han var blevet kastreret og først efter nogle uger gik med de andre igen, og de havde sat albinoen og albinoen sammen med vilje. Jeg tror aldrig der kom nogen afklaring. Tråden ligger på kliken, hvor jeg er slettet, så kan ikek søge den. Men barky var moren og faren kan jeg ikek huske navnet på (albinoen) men det var vist en farmbuddy ilder (bjørn eller sådan noget??) og ja standarden var vist argus.

cibatuchsi

http://baltikum.dyndns.org/~fuglemat/index.cgi/vis_ilder?dbnr=1731  der står at han er faren til barkys kuld.  så går da ud fra det er det der passer :)

FerretParadise

Kliken er nede, så vi andre kan heller ikke se en skid. ;)
Ann Hillerslev.

Anne


Barky

#19
Et hurtigt kig på feritage.no 's statestik over hvilke farver forældre der har givet hvilken farve afkom siger:

Albino x Albino

18 ferrets found.

Distribution

unknown  5 (27.8%) 
sable  2 (11.1%) 
sandy  0 (0.0%) 
silver  0 (0.0%) 
albino  11 (61.1%) 
dew  0 (0.0%) 


Og selvom f.eks standard er dominant - så kan en standard x standard parring stadig give et kuld med alle farver hvis de forefindes i stamtavlen.
Så med mindre at det er en ren albino stamtavle på begge sider, så vil jeg mene at sandsynligheden for at der dukker andet end albino op er temmelig stor, selvom størstedelen af kuldet nok vil blive albino.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Starshineferrets

det är rent statistiskt omöjligt att det skulle bli annat än albino. eftersom det krävs två recessiva gener för albino för att det skal ges utryck... således kan föräldrarna inte heller ärva ner något annat än albino.

ex:

aa x aa  (där a är recessivt och står för en av de gener som ger albinism) och gör man en punnet square med aa x aa ger det enbart aa avkomma.

i de fall där albino x albino parningar gett annan färg på avkomman måste det antingen handla om "human error" (fel notering i feritage eller at fel djur parats) eller att en utav illrarna faktiskt är REW alternativt en Dew där man kanske inte gjort skilnad på ögon färgen.

Cille

Som jeg skriver har jeg lært at alting ikke er sort/hvidt på trods af hvad de efter sigende skulle være umuligt.
Jeg har set det flere gange at der kommet andet,men printet i min økologiske computer er bare ikke optimal mere, og ting med andres dyr og linjer, medmindre det har noget at gøre med mine dyr...det vælger jeg pænt at glemme,for hardriven/hukkomelsen ikke bliver fyldt :lol:

Men jeg kan jo så også se jeg ikke er den eneste der har set det, og nej jeg forventer heller ikke et kuld standarder, og ved at de nok bliver albinoer alle sammen....hvilket kun er fedt.
Men jeg vil stadig ikke stå og påstå at der ikke kan komme alm,for det har jeg set ske op til flere gange.
Og de 2 dyr det drejer sig om her er ikke rene albinoer,og Rubinas søskende er ikke alle albinoer og mener heller ikke Macto's søskende alle var albinoer.

Men ja vi får se når den tid kommer... men bare så der ikke er misforståelser til den tid,hvis der skulle dukke anden farve op.
Jeg laver ikke "upser" eller "sniger", og mine hanner er puttet i bure for dem selv, og kommer ikke ud sammen med nogen der har et underliv der virker.
De kommer som regel ikke ud med de andre, udover hvis de brunstige drenge kan enes

HB-Ferrets

Kommer lige selv på banen... Parringen jeg lavede i 2009 mellem Barky og ? Blev aldrig rigtig løst 100 % da man ikke kan lave faderskabstest på ildere  :X Jeg TROR det er argus der er far til kuldet, men det er før set i Barkys linje at to albinoer har fået standart....
Hilsen Maja
&
Alle totterne

LordDoom

Citat fra: Anne Dato 28. Oktober 2010, kl. 14:08
de skrev også åflere gange at de var i tvivl fordi han var blevet kastreret og først efter nogle uger gik med de andre igen, og de havde sat albinoen og albinoen sammen med vilje. Jeg tror aldrig der kom nogen afklaring. Tråden ligger på kliken, hvor jeg er slettet, så kan ikek søge den. Men barky var moren og faren kan jeg ikek huske navnet på (albinoen) men det var vist en farmbuddy ilder (bjørn eller sådan noget??) og ja standarden var vist argus.

Men Klikken eksisterer ikke mere vel?? Siden er lukket/nede

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

Anne

det ser sådan ud, men indtil for nylig kunne man stadig læse der