Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

At købe ting hjem fra USA. www.ferret.com

Startet af vimse, 9. November 2010, kl. 18:44

vimse

Ja, kan det lade sig gøre? Webshoppen www.ferret.com shipper ikke til Danmark, men har hørt noget om ShopUSA som skulle fragte varene?
Hvordan fungerer det? Der er nemlig en del penge at spare på bure m.m hvis man køber i USA.

Håber nogle kloge ilder-hoveder kan hjælpe  8)

mette11

Man opretter en adresse hos shopusa og så bestiller man tingene dertil og så sender de dem videre. Inden man køber sine ting, kan man hos shopusa regne ud hvad det kommer til at koste en i forsendelse derfra, told, moms og gebyr. Jeg har brugt det en enkelt gang og det fungerede fint. Desværre bliver tingene en del dyrere jo...
Shopusa er ret let at bruge. Der er en udførlig vejledning på siden og jeg modtog mine ting ret hurtigt (hurtigere end de skrev som alm. leveringstider).

vimse

Så den pris man udregner på ShopUSA bliver lagt OVENI det man køber?

Lad os sige jeg køber et bur til 200USD

Så udfylder jeg det lille skema på ShopUSA, og den fortæller mig at prisen bliver 1500DKK.
Skal jeg så betale 200USD + 1500DKK?

Tak for svar  :P

mette11

Ja den pris de skriver er hvad du skal betale til dem. Og du skal også betale for varen og forsendelsen til shopusa hos firmaet du først handler hos...porto fra usa til dk er desværre ikke billig!! Jeg har lige bestilt smykketing hjem og valgte den billigste form for forsendelse og måtte betale over 600kr. bare for at få tilsendt en lille papkasse med ting!!  :X

Malene

Altså ved den lille udregner står der "Fragt, told og moms: DKK" og "Total omkostning: DKK", så jeg går ud fra at det første er uden prisen for buret og det andet er med? Oven i det, kommer så fragten fra butikken til ShopUSAs adresse.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

vimse

Øv. Så kan det slet slet ikke betale sig.  :'(

Men tak for hjælpen alligevel!

mette11

Ja det må være sådan at man betaler for varen og porto til shopusa først og så betaler man det beløb der står i "fragt, told og moms"...så ja det bliver desværre ofte ikke helt billigt!  :(

vimse

Syntes bare at have fået fortalt at det kan betale sig at købe uden for Danmark. Findes der andre ildersider som evt. shipper til Danmark?
Sproget er sådan set ligemeget!  8)

mette11

Hvad er det du vil købe??
www.zooplus.de har en del som kan bruges til ildere...der køber jeg selv mange ting fra.

vimse

Bur er det jeg primært kigger efter. Til når jeg engang skal have en ilder (:

Charlotte

Husk at hvis du køber varer hjem fra udenfor EU, så skal du betale told og moms (og et gebyr på ca 160 kr til postdanmark eller fragtmanden) hvis du køber for over ca 165 kr inkl porto). Hvis du køber indenfor EU, så skal du kun betale den moms i det pågældende land (medmindre han har solgt for mere end 280.000 dk kr i dette eller foregående år). Du kan læse reglerne her:
http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=300092&vID=200865
Og her:
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=137523&vId=200865&i=4#i137523

Jeg har lige måtte forklare en veninde det idag.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Eliza

Nogle ting kan man så kun få uden for eu og så synes jeg shopUSA er super god men det er meget lettere og billigere at købe det inden for eu.

Et bur vejer jo næsten altid rigtig meget så derfor bliver fragten jo også vildt høj.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.