Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Out of Place, Out of Time - 7 veckor...

Startet af Starshineferrets, 28. Juni 2011, kl. 21:54

Starshineferrets

men jisses.... vad ä det egentligen folk inte förstår? Hade jag haft den allra minsta misstanke om att mina djur hade smittande ECE had jag självfallet aldrig deltagit. Min enda misstanke rörande ECE var just eventuella skador orsakade utav det - inget annat.

Tycker det är lite lustigt att alla är så oroade när det kommer till mig... när många inte har någon försiktighet när det gäller andra. Jag vet flera stycken i Dk som medvetet eller omedvetet satt sig i kontakt med illrar med ECE.. fok som lånat ut hanar i avel till illrar som har ECE... släppt in ECE smittade illrar i sitt hem på besök... däribland en utav dem som verkar vara mest orolig över ECE.... underligt is all i can say. Man kanske ska sopa framför sin egen dörr först? Börjar bli innerligt less på att ingen kan ta ECE allvarligt... om det inte rör mig och mina djur. Jag som är en utav de få som faktiskt tagit ansvar, satt mina djur i karantän, betalat andras illrars obduktioner, osv osv för att komma till botten med det hela.  Tror ni verkligen att det bara är mina djur som varit utsatta för ECE? Vart tror ni mina illrar fick det ifrån? Inte tusan var det mitt parkettgolv som spontant började smitta i alla fall.

Sølvsten

Ja det har du fuldstændig ret i, men da du er den eneste der har udmeldt at du har haft ECE er det jo nemt at snakke om det. Jeg håber ikke at du så min tråd som negativ over for din måde at gribe sagen an på. Jeg har stor respekt for at du satte dine dyr i karantæne. Det jeg prøvede at skrive var bare en mulig forklaring på hvorfor folk spørger ind til det, da der har gået mange rygter omkring det.

mette11

Hvis folk snakker, så hvorfor f... ikke bare spørge direkte?? Sara har jo været flink til at lægge al information ud og så vidt jeg ved er der ikke nogen selvmodsigelser eller andet mærkeligt i de ting hun har meldt ud??
Jeg har nu ikke hørt noget som helst, men jeg hører også meget langt fra alt... :S Jeg vil egentlig godt have sådan en rygte-tråd med alle de gode rygter i, for jeg ved åbenbart aldrig en skid om noget før det antydes rundt omkring her og jeg så spørger videre ind til det!!

Nu er det noget tid siden, men havde Jills dyr ikke også ECE eller var de ikke under mistanke for det?? Jill satte da også sine i karantæne ret længe, men hendes ildere må jo også have fået det et sted fra (måske Jill har samme parketgulv som Sara?)! Og eftersom Jill og Sara mig bekendt ikke omgåes til dagligt, så må der jo være flere dyr rundt omkring som enten har haft det eller er smittebærer.

Sorry for off topic!

Anne

#33
Har der været snakket i krogene, så er det i hvert fald ikke noget jeg har hørt.

Jeg synes det virker fuldstændigt latterligt at antage at det er noget smitsomt som ece, når man kender hvalpenes historie og det hele tiden har lignet underernæring. Det er jo faktisk noget der er set mange gange før med alle dyrearter, og der er altså ikke noget underligt i at ikke alle hvalpe klarede den.

Var det her sket hos en hvilken som helst (eller i hvert fald langt de fleste) dansk(e) opdrætter(e) ville ingen have overvejet ece overhovedet.

Men ja, godt rapporten er lagt ud, så er der vel ingen tvivl om hvad det var.

Sølvsten

Ja der vil jeg så lade de folk der har været bekymret om det at svare. Jo der var også snak om at Jills ene ilder havde ECE. Efter det var mine dyr ikke sammen med andres af samme årsag.

Ja Anne det har der.

Anne

#35
Det undrer mig sådan set heller ikke.... desværre.

Thomas Hartmann

jeg ville bare sprøger ikke i en ond mening syntes det er syndt for den lille fyr.

Starshineferrets

jag undrar som Mette här.. varför har då ingen frågat mig rent ut? Halva Danmark kan sitta och skicka mail, pm, ringa och gud vet vad för att be mig om hjälp tips och råd.. men ingen kan fråga det de verkligen undrar? Om mina illrar planerar att ta kål på hela Danmarks illerbestånd...och om jag äntligen sällat mig till gruppen av extremt oansvariga djurägare helt plötsligt. Illa... riktigt illa tycker jag faktiskt att det är.

Tror ni att jag hade sålt valpar om jag misstänkte att de hade ECE? Allvarligt... Förra årets turer var bland det värsta jag har varit med om... tror ni verkligen att jag vill upprepa det? På allvar? Beteer jag mig som en så känslolös människa att jag frivilligt utsätter folk och djur för vad de fick gå igenom IGEN? Seriöst... get a life.

Det här barnsliga skvallrande som pågår bakom kulisserna liknar ju ingenting. Finns det ingen som är vuxen och mogen nog att faktiskt fråga vad de undrar? Eller får man på något vis status för att man springer med skvaller och gör en höna av en fjäder? Det är så att man börjar fundera på hur många det är som gett sig in på att hålla på med iller för djurets skull.. och hur många som bara gjort det för att få en ursäkt att leka barn igen.