Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Billigt/gratis frittefoder,-Menu fra vitakraft og ferret PRO.

Startet af Jester, 30. August 2011, kl. 09:28

Jester

Da vores lille Jester desværre blev aflivet i går, ligger vi inde med frittefoder.Menu fra vitakraft og ferret PRO. den ene pose er der kun brugt en håndfuld af. Der er tre poser ialt  Samt en blanding , vi selv har lavet..

Bor der nogen i Viborg med fritter, så kom bare.. I kan ringe på min mobil eller send en sms 50789159. Vi ønsker først fritte til foråret, så det er synd foderet ikke bliver brugt.

Beløb for foderet... 40 kr.

Dark Crystal Ferret

Ikke fordi jeg vil blande mig yderliger. Men jeg ville aldrig give Menu fra vitakraft til mine dyr. For den sags skyld heller ikke Ferret pro.
For mig kunne jeg lige så godt give dem wishkas :X Det er slet ikke godt kvalitet fodder til ildere.

Anne

hvis du boede tættere på ville mine mus gerne have det


Jester

Vores smukke Jester blev afllivet i går, så har jeg ikke liiige brug for at få at vide at foderet ikke er godt nok til ildere.

Det var det foder, hun ville spise ( meget kræsen pige) samt killingefoder fra dyrlægen, eller hvis jeg kunne få fat i andet, men det hele blandet sammen gjorde at hun var fin i pelsen og fuld af krudt lige til for 2 mdr siden  :(.

Se hendes profilbillede..meget glansfuld og smuk.

Nu er hun død  (jeg var der, da hun blev aflivet..så det er kun en dag siden..)og jeg tror selv på ,hun har fået det foder, som en ilder skal have ..

Tak for jeres svar.

Anne

Nu er det jo ikke fordi du har gjort noget i ond mening, men det er faktisk ikke ret godt foder (men der findes også værre, jeg er ikke enig i at man ligeså godt kunne give whiskas). Insulinoma, som det lyder til din ilder havde, kan godt være kostrelateret, og det kan sukkersyge også, så derfor er det da væsentligt at du får det at vide med foderet når du forhåbetligt er klar til en lille ny på et tidspunkt.

Jeg kan godt forstå det er et hårdt slag at få, når man egentlig bare vil give en anden chancen for at få foderet billigt, men du skal ikke tage det som at nogen herinde mener du har behandlet din ilder dårligt. Jeg startede selv på halvdårligt foder med vindurer og rosiner som godbider, fordi jeg ikke vidste bedre, men det gør jeg så nu og derfor foregår det ikke sådan mere herhjemme.

Jester

Faktisk har jeg prøvet alt muligt ilderfoder uden at hun rørte det. Det var prescription i/d kat, samt de to andre og Science selective ferret ( Frankie Ferret), hun kunne lide . Det blandede vi sammen. Før hun blev syg vejede hun omkring 850 g 900 g.

Jeg går stadig hen til buret for at tage hende op, men hun er det jo ikke. Hun var hvalp, da vi fik hende.

Ja, man kan jo kun blive klogere.

Men som dyrlægen sagde, det havde intet med foder at gøre, det var noget der sker for fritter i 5-6 års alderen. Hun blev 5 1/2 år.

Anne

Jeg siger at det kan have noget med foder at gøre, ikke at det altid har det. jeg er fuldt ud klar over at du har gjort alt det bedste for din ilder, men derfor kan man jo stadig godt sige at næste gang så kan du jo prøve med et bedre mærke.

jeg kender godt det med at man stadig tror de er der, det er forfærdeligt....