Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

opdate om Max

Startet af difo, 18. September 2011, kl. 12:40

difo

Nu har jeg haft max i snart 2 uger!

Han er godt nok en fræk lille en. Når han napper/bider og jeg skælder ham ud så løber han ind under sofaen, stikker hovedet ud igen og glor på mig - som om han vil sige " ha ha - du kan ikke nå mig"

Hans bideri er dog aftaget rigtig meget siden jeg købte ham, nu er vi da kommet så langt at jeg kan kæle lidt med ham uden han bider, så jeg er sikker på at han nok skal blive en god lille artig ilder.

Han bliver 4 måneder imorgen - så lige et spørgsmål - hvornår kan man se at det er tid til en kasteration?

hvor fast skal hans afføring være, jeg synes den er rimmelig blød, og slet ikke som jeg kender det fra en kats - skal det være samme konsistens eller er en ilders bare mere blød i det?


Dyrenørden

Det med at bide og så gemme sig det gjorde Paya også han skal nok blive en dejlig ilder :) Og ja ilder bæ er mere blødt i det. Er sikker på en af de andre folk kommer på banen med et super link hvor man kan se ilder bæ ;)

SilverDragon

Hvad angår kasteration vil jeg vente med at gøre det til at han er omkring et halv år og gerne vente lidt længere.
Kasteration kan gå ind og ændre på ilderens vækst, så hanner der er tidligt kastereret ikke bliver særlig store

mette11

Her står lidt om lort http://ferretharmony.com/viewtopic.php?t=1793

Det er helt normalt at ildere i den alder er nogle bisser. Det der med at gemme sig under sofaen er jo fordi han udemærket ved at han ikke må bide og bare er fræk. Jeg havde en som elskede at ligge under sofaen, stikke hovedet ud og nappe folk i anklerne og løbe ind igen. Han mente det var det sjoveste i verden og så længe han ikke bed hårdt generede det ikke mig (nok også fordi jeg selv sidder med fødderne oppe  :fnis:). Lidt narrestreger er meget normalt og så længe de ikke bider til, er det i orden med mig. Nogle ildere bider/napper også når de keder sig og vil have mennesker til at lege med dem.

Jeg ville også klart vente med at kastrere ham så længe som muligt. Men jeg er fuldt ud klar over hvor fælt en viril han kan stinke så jeg forstår godt at folk vil have dem kastreret når de ikke kan dele stue med dem mere (ok folk er forskellige, men når mit hus stinker af viril han og der er pis overalt - så er min grænse overskredet). Du kan også give ham et implantat når han begynder at stinke for fælt og så vente 1-2 år med at få ham kastreret. Tidlig kastration menes at hænge sammen med binyrekræft, som desværre rammer en del ildere.

Beate

Høres jo ud som det går rigtig godt med Max :) glæder mig til at læse flere opdateringer
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke