Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Bad, ører, shampoo, udstilling...hva gør man?

Startet af Beate, 23. September 2011, kl. 19:28

Beate

Spørsmål:  :P

- Jeg har en shampoo af typen Vital Concept Shampoo Ferret Special. Er den her okay at bruge ca 2 uger før udstilling?
Generelt er jeg optaget af at shampoo/sæbe og lignende skal være så naturlig og uden unødvendige tilsætningsstoffer. Findes der en dansk netbutik med økologiske, milde og naturlige produkter til dyr?

Billede er af spray typen, men fant ikke andet på google.
http://www.europet-bernina.com/webshop/product_info.php?products_id=2450

- Hvor lenge før udstilling skal ørene renses? Jeg må rengøre ørene hans 2-3 ganger i ugen (er det normalt?). Men jeg har hørt at hvis man har brugt q-tips dagen før kan ørene være røde og hovne. Så kan man altså bli trekt i poeng for det. Er dette rigtig?

Ellers om dere har noen tips til udstilling så blir jeg taknemlig for det :)
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Dyrenørden

Jeg har brugt en mink shampoo fra KW til mine. Ellers følger jeg bare med jeg skal til min første udstilling i næste weekend

mette11

Jeg renser ører på dagen og det er vist alt hvad jeg gør! Mine kommer ikke i bad (de bliver dog vasket hvis de er decideret møgbeskidte) og de får meget sjældent klippet negle (mine er udenfor det meste af dagen og slider derfor deres negle ret meget). Jeg tror at de fleste renser ørerne grundigt dagen inden og så lige tager det sidste på dagen. Hvis du klipper kløer ville jeg nok gøre det 10-14 dage inden en udstilling, så de ikke ser nyklippede ud.
Det er meget forskelligt hvor meget snask ildere har i ørerne, men hvis du har fået dem tjekket for øremider, så behøver de ikke blive renset så tit. Nogen ildere er bare mere beskidte i ørerne end andre.

Jeg kender ikke den shampoo, så jeg vil ikke udtale mig om den. Men jeg mener ikke at det er nødvendigt at vaske dem med shampoo. Mine dyr ser altid skide godt ud (hvis jeg selv skal sige det) og jeg vasker dem stort set aldrig.

Shamua

Hvis du vil vaske dyrene med sæbe, så skal du gøre det så lang tid i forvejen, at duften at sæbe forsvinder helt. Men du behøver slet ikke bruge sæbe til ildere :)

Et godt tip er ikke at bruge nogen form for olie/ørerens hvertfald 3 dage op til udstilling, da det løsner ørevoks, og ørerne bliver forfærdelig beskidte. Jeg plejer at rense ørerne en uge inden, bare med fugtet vatpind og så dagen inden. Og om morgenen tjekker jeg den øverste øregang og renser kun meget let. :)

Vh. Marianne

KittAnderson

et tips er at lade være med at bade dem :)
De skal gerne lugte af ilder, og ikke shampoo.

Jeg renser mines øre en gang hver dag i ugen op til.
De første dage med øremide-rens for at komme helt i bund. - der kommer brunt ud af ørene i nogle dage efter.
De sidste par dage med en tør vatpind. Så kommer der ikke mere snask ud af ørene.

På selve dagen køre jeg lige en runde i ørene med vand eller spyt på vatpinden, så den er fugtig :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Anne

Ja som de andre vasker jeg dem ikke, jeg renser ører før udstillingen, og så renser jeg normalt tænder, hvis de har lidt tandsten.

Beate

Tak for gode råd! :)

Hmm...tror jeg skal finde en meget mild sæbe uden parfyme og bade ham 2-3 uger før.
Felix får et bad to ganger om året. En gang rundt forår/sommer og en gang før jul. Siden vi skal på udstilling i December passer det fint for os :)
Det med bad af ildere er nok noget der er individuelt for hver enkelt. Når Felix er beskidt tar jeg som oftest bare en fugtig klud og vasker over ham.

Felix har gået på øremid-kur i 3 mnd i perioden Januar-Marts...siden det virker det som om han har overproduktion af voks. Trodde det bare var jeg som brugte vatpinder fugtet med spyt  :fnis: han hader nemlig kolde våde vatpinder.

Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Anne