Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Arg! Min dag er ødelagt! Hjælp!!!

Startet af Dyrenørden, 28. September 2011, kl. 19:13

Dyrenørden

Marcel havde lidt for godt fat i El Camino idag og tjekker ham lige for skrammer finder intet men til min rædsel ser jeg en loppe :( Jeg leder videre i pelsen og finder 2 mere. Det betyder vel jeg ikke kan deltage på dooking? Jeg havde glædet mig så meget og er bare dybt ulykkelig lige nu!  :'( Er der noget jeg kan nå at gøre eller skal jeg bare droppe det hele? :( ARG! Er så træt af det!

Beate

Ej, hvor træls :(  noen andre herinde ved nok mer om lopper og Dooking. Men jeg føler mig rimelig sikker på at de desværre ikke kan deltage siden det bare er mindre enn en uge tilbage.
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Dyrenørden

Citat fra: Beate Dato 28. September 2011, kl. 19:27
Ej, hvor træls :(  noen andre herinde ved nok mer om lopper og Dooking. Men jeg føler mig rimelig sikker på at de desværre ikke kan deltage siden det bare er mindre enn en uge tilbage.

Ja det var det jeg frygtede. Ih. altså er bare så ked af det lige nu. Har bare glædet mig så længe! Og der kommer ikke andre udstillinger som er tæt nok på til at jeg kan lokke min kæreste til at køre og har ikke selv hverken kørekort eller bil :(

Shamua

Jeg fandt en loppe på mine dyr onsdagen inden julefrittevitten sidste år, og skyndte mig op til dyrlægen dagen efter og snakkede med hende om det. Hun sagde at i løbet af de første 24 timer er alle lopper døde. Der vil selvfølgelig være æg tilbage så du skal genbehandle (4 måneder tror jeg det er) .. Men hun sagde at jeg roligt kunne deltage uden at smitte andre dyr med lopper. Sørg for rene tæpper og få dem behandlet hurtigst muligt i morgen!

Vh. Marianne

Dyrenørden

I morgen bliver store loppe krig dag jeg deinficerer og vasker alt og så får de en tur og så tager jeg helt ny vaskede ting i buret til på lørdag så burde der ikke være noget problem så må folk holde sig væk fra mine dyr på udstillingen hvis det er. Tror det bliver planen

Anne

du skal bare sørge for at ingen tager dine dyr op og selv alde være med at røre andres dyr. Inde ved dommerne er hygiejnen normalt så god at der ikke er nogen risiko for sådan noget som lopper

Dyrenørden

Anne: Jeg skal nok holde mig langt væk bare jeg må være med ;) Får måske lov at have mine dyr et seperat rum så der ikke nogen der kan sige noget eller komme til at røre mine dyr. Jeg får en laaaang dag i moren når jeg skal i krig med de skide lopper :(

Cille

#7
Nu det jo ikke sådan at man dør af at få en loppe :lol: og mange af os har andre har kat eller hund, hvor vi selv har den risiko at få en loppe.
Mine ilder og katte er derfor loppe behandlet, men jeg kan jo ikke give garanti for der ikke kommer en sniger med der hvor jeg tager hen.
Du kan kan jo vaske din ilder, for så hopper de levende loppe af.... brug lidt kamille te i vandet, for af en eller anden grund bryder lopper sig ikke om det... lad ilderen ligge lidt tid i vandet og du vil se lopperne vandre op til deres hoveder og så kan du jo få dem af og slå dem ihjel.
Og give så en loppe kur, og vask de tæpper du skal have med på lørdag :D

Eliza

Citat fra: Cille Dato 28. September 2011, kl. 21:22
Nu det jo ikke sådan at man dør af at få en loppe :lol: og mange af os har andre har kat eller hund, hvor vi selv har den risiko at få en loppe.
Mine ilder og katte er derfor loppe behandlet, men jeg kan jo ikke give garanti for der ikke kommer en sniger med der hvor jeg tager hen.
Du kan kan jo vaske din ilder, for så hopper de levende loppe af.... brug lidt kamille te i vandet, for af en eller anden grund bryder lopper sig ikke om det... lad ilderen ligge lidt tid i vandet og du vil se lopperne vandre op til deres hoveder og så kan du jo få dem af og slå dem ihjel.
Og give så en loppe kur, og vask de tæpper du skal have med på lørdag :D

Seriøst?? Det vil jo for nogle dyr nok være en ret så traumatisk oplevelse at skulle ligge i vand..  :o Men jeg undres lidt, tager  I også lige så let på øremider og andre smitsomme ting?
Jeg synes måske ikke at man skal blive hjemme hvis man behandler alle dyr hurtigt for det og vasker alt og stadig tager sine forholdsregler, men ligefrem at sige der er da ingen der er døde af en loppe..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua

Man kan også købe nogle tabletter til katte/hunde, som dræber lopper når de kommer på kroppen inden for et kvarter. Jeg snakkede med dyrlægen om dem forleden, da jeg spurgte hende hvad man kan gøre for at forebygge mod lopper.. Så sagde hun at folk der går på hundeudstillinger og katteudstillinger nogle gange bruge diddse tabletter. De virker kun på selve dagen. Hun var så ikke sikker på om ilder måtte få dem, men tager du op til randers dyrehospital kan du jo også spørge dem om det piller. Tror hun hedder Anette hende der fortalte mig om dem. De har dem på hylden. Dem kan man surplere med når de har fået loppe kur. så er man hvert fald helt sikker på at der ikke er nogle levende lopper på ilderen. Men igen, dræber kun lopper og ikke æg. :)

Vh. Marianne

Dyrenørden

Åh. er så lettet over jeres reaktion for vil såå gerne afsted men var lidt nervøs for at folk ville tage det ilde op at jeg kom med dyr der lige har haft lopper. Men Smutter til dyrlæge imorgen og får loppe middel og har aftalt med min mormor som bor tæt på at jeg kan komme ned og vaske ved hende jeg mangler p.t et vaskekort nemlig. Alle dyrenes ting bliver vasket og alt legetøj med "pels" på ryger en tur i fryseren, alt bliver støvsuget og vores eget tøj ryger også til vask så tror jeg vidst ikke det kan gøres bedre :)

Dyrenørden

Shamua: Jeg køber frontline combo vet det lort skal bare dø ;) Og så får svigerfamiliens kat plus killinger også lige en tur igen fandt lopper på dem for 5 uger siden så det er muligt det er derfra mine har fået lopper selvom jeg synes jeg har tjekket dyrene grundigt. Det også kun Camino jeg har fundet nogen på men nu får de alle sammen en tur

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg dør ikke af at få en loppe med hjem! Sårn noget er jo desværre en af risikoerne ved at tage på udstilling. Men jeg foretrækker virkelig IKKE at få dem! I al den tid vi har haft hund og ilderne har vi ikek haft en eneste loppe, men jeg ved at lopper kan være frygteligt at komme af med igen da æg kan ligge alle steder i sprækker, møbler osv. og klække! så problemet KAN være seriøst nok vil jeg mene!

Cille

Eiii helt ærligt...nu synes jeg faktisk du for langt ude Eliza.
Har du hørt om lopper der dræber, nej vel... eneste er da de pisse belastende og ikke altid til at komme af med... men hvad gør du så selv???
For de kan få loppe alle vejne, og der står ikke i en loppes håndbog at dine, mine eller alle andres dyr er fredet.... og det uanset om du behandler eller ej... Lopper bliver ufertile ved brug af loppekur, men dermed ikke sagt at der ikke kan ligge æg i dvale.
De kan ligge i dvale i mange år i din bolig, selvom du ikke har dyr, og får man så dyr, så vågner de op til dåd igen.
Min vis mig et dyr der død pga af en loppe og jeg skal tage de i mig igen at "man ikke dør af at få en loppe"

Hvad angår vand har alle folk jo ikke så sarte dyr som nogen lyder til at have ;)....Men ja ved man at ens dyr ikke kan li vand,jamen så lad være.
Mener det ikke bedst at prøve at får de levende lopper af med det samme ved hjælp af vand, og så give en loppekur efterfølgende.

Hvad ang mider,så hjælper det ikke at panikke over dem, og slet ikke hvis du har udevoliere, for der får de ret tit øremider ved at være ude... husk det Eliza... .
Men jeg behandler dem jævnligt, som jeg også gør med lopper.
Men mider er så også værre end lopper, da de jo kan ødelægge dine dyrs øre og faktisk gøre dem døve, eller i væreste fald gå i hjernen.
Så selvom jeg tager lidt let på det, så tager jeg det stadig seriøst, ellers ville jeg da ikke behandle mine dyr.


Dyrenørden

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 28. September 2011, kl. 21:57
Jeg dør ikke af at få en loppe med hjem! Sårn noget er jo desværre en af risikoerne ved at tage på udstilling. Men jeg foretrækker virkelig IKKE at få dem! I al den tid vi har haft hund og ilderne har vi ikek haft en eneste loppe, men jeg ved at lopper kan være frygteligt at komme af med igen da æg kan ligge alle steder i sprækker, møbler osv. og klække! så problemet KAN være seriøst nok vil jeg mene!

Jeg er også rigtig træt af det jeg er opvokset med hunde og i al den tid har jeg aldrig oplevet at nogen af vores dyr havde lopper heller ikke div. kæledyr jeg har haft gennem tiden. Men jeg skal nok sørge for at folk ikke rører mine dyr og jeg ikke rører ders. Måske jeg skulle sætte et skilt op på buret eller er det for meget?