Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Arg! Min dag er ødelagt! Hjælp!!!

Startet af Dyrenørden, 28. September 2011, kl. 19:13

Dyrenørden

Citat fra: Cille Dato 28. September 2011, kl. 21:59
Eiii helt ærligt...nu synes jeg faktisk du for langt ude Eliza.
Har du hørt om lopper der dræber, nej vel... eneste er da de pisse belastende og ikke altid til at komme af med... men hvad gør du så selv???
For de kan få loppe alle vejne, og der står ikke i en loppes håndbog at dine, mine eller alle andres dyr er fredet.... og det uanset om du behandler eller ej... Lopper bliver ufertile ved brug af loppekur, men dermed ikke sagt at der ikke kan ligge æg i dvale.
De kan ligge i dvale i mange år i din bolig, selvom du ikke har dyr, og får man så dyr, så vågner de op til dåd igen.
Min vis mig et dyr der død pga af en loppe og jeg skal tage de i mig igen at "man ikke dør af at få en loppe"

Hvad angår vand har alle folk jo ikke så sarte dyr som nogen lyder til at have ;)....Men ja ved man at ens dyr ikke kan li vand,jamen så lad være.
Mener det ikke bedst at prøve at får de levende lopper af med det samme ved hjælp af vand, og så give en loppekur efterfølgende.

Hvad ang mider,så hjælper det ikke at panikke over dem, og slet ikke hvis du har udevoliere, for der får de ret tit øremider ved at være ude... husk det Eliza... .
Men jeg behandler dem jævnligt, som jeg også gør med lopper.
Men mider er så også værre end lopper, da de jo kan ødelægge dine dyrs øre og faktisk gøre dem døve, eller i væreste fald gå i hjernen.
Så selvom jeg tager lidt let på det, så tager jeg det stadig seriøst, ellers ville jeg da ikke behandle mine dyr.

Kan mider gå i hjernen? Føj! Marcel havde ørene proppet med mider da jeg fik ham :(

Dyrenørden

Nu synes jeg ikke der er grund til diskutere det mere, vil nødigt have nogen bliver uvenner og jeg tager jo mine forholdsregler ;)

Cille

Så skal vi jo alle sætte skilt op.... en (ude) loppe kan hoppe på dit dyr i de sekunder du tager det ud af bilen og ind i hallen.

Ja mider kan gå i hjernen og give dem betændelse i hjernen, og så der kun en vej for dyret ( men det sker ikke så tit og de skal have haft dem meget længe)

Dyrenørden

Citat fra: Cille Dato 28. September 2011, kl. 22:04
Så skal vi jo alle sætte skilt op.... en (ude) loppe kan hoppe på dit dyr i de sekunder du tager det ud af bilen og ind i hallen.

Ja mider kan gå i hjernen og give dem betændelse i hjernen, og så der kun en vej for dyret ( men det sker ikke så tit og de skal have haft dem meget længe)

Jae det jo rigtig nok :)

hehe. måske derfor Marcel er lidt små sær  :lol:

Cille

Du tror ikke han er sær..fordi han bare er en ilder :lol:

Dyrenørden


KittAnderson

Jeg dør altså heller ikke af at få en loppe eller to med hjem.
Her behandler jeg mine jævnligt, da jeg har hund, og han godt kan slæbe en loppe med hjem fra hundemarken.
Vil med glæde hilse på dine dyr, og du må hjertens gerne hilse på mine også!

Hvis du behandler med advocate (kræver recept fra dyrelægen) så forsvinder de med det samme. De tager også øremider!
Jeg har i år behandlet med frontline og det tog ikke lopperne, som det gjorde for 3 år siden. Er bange for de er blevet recistente...e
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Dyrenørden

Citat fra: KittAnderson Dato 29. September 2011, kl. 10:10
Jeg dør altså heller ikke af at få en loppe eller to med hjem.
Her behandler jeg mine jævnligt, da jeg har hund, og han godt kan slæbe en loppe med hjem fra hundemarken.
Vil med glæde hilse på dine dyr, og du må hjertens gerne hilse på mine også!

Hvis du behandler med advocate (kræver recept fra dyrelægen) så forsvinder de med det samme. De tager også øremider!
Jeg har i år behandlet med frontline og det tog ikke lopperne, som det gjorde for 3 år siden. Er bange for de er blevet recistente...e

Åh. hvor dejligt synes i skønne frygtede virkeligt at blive haglet ned og så ryger hyggen ved udstillingen jo :)

Jeg tror ikke jeg kan nå forbi dyrlægen men køber det der frontline combo vet. Mon ikke det tager det? Altså har gennemgårt dyrenes pels meget grundigt og fandt 3 på El Camino og 1 på Paya så tror heldigvis ikke de har mange

KittAnderson

Min erfaring er at frontline combo ikke tager omgivelserne, men det er jo også irrelevant, hvis du vasker og giver nyt sengetøj. :)

Held og lykke med de små sataner ihvertfald :b
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Dyrenørden

Citat fra: KittAnderson Dato 29. September 2011, kl. 12:13
Min erfaring er at frontline combo ikke tager omgivelserne, men det er jo også irrelevant, hvis du vasker og giver nyt sengetøj. :)

Held og lykke med de små sataner ihvertfald :b

ALT bliver vasket så det skulle gerne kunne gøre det. Lopper skal udryddes! :)

Anne

jeg synes altså også du skal ringe til dyrlæge og se om du an få noget af det bedre. Advocate eller Stronghold. Jeg synes man har et ansvar for at gøre ALT hvad man kan for ikke at give andre lopper (eller andet) med hjem, og frontline er altså ikke så effektiv mere, grundet resistens hos mange lopper.

Det er ikke fordi jeg synes du skal blive hjemme, og jeg mener ikke lopper er jordens undergang, men hvis udstillinger ikke skal til at udelukke folk for den slags, så kræver det også at det ikke bliver et problem, og det forhindre man ved at handle ansvarligt på når man ved der er lopper.

Desuden får dine dyr nok en del træk hvis dommeren ser en loppe, så derfor er det da rart at få lortet dræbt før.

Eliza

Dyrenørden: Det er almindeligt at man ikke røre andres dyr uden at spritte med den rigtige sprit og der skal man stadig ikke tage dem ind til kroppen(tøjet og håret) og det samme gælder den anden vej når nogle vil røre dine dyr. Det er den eneste måde du bare kan være en smule sikker på ikke at smitte andres dyr eller smitte dine egne med et eller andet som man bestemt ikke vil have med hjem. Der har været en ECE i omløb og selvom det ikke lyder til at der har været så meget på det seneste, så smitter det jo stadig i 6-8 måneder og man ved jo aldrig hvad der ellers pludselig kan dukke op af ting.

Du skal ikke frygte syge dyr men det er altid godt at tage sine forholdsregler..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Citat fra: Anne Dato 29. September 2011, kl. 13:39
jeg synes altså også du skal ringe til dyrlæge og se om du an få noget af det bedre. Advocate eller Stronghold. Jeg synes man har et ansvar for at gøre ALT hvad man kan for ikke at give andre lopper (eller andet) med hjem, og frontline er altså ikke så effektiv mere, grundet resistens hos mange lopper.

Det er ikke fordi jeg synes du skal blive hjemme, og jeg mener ikke lopper er jordens undergang, men hvis udstillinger ikke skal til at udelukke folk for den slags, så kræver det også at det ikke bliver et problem, og det forhindre man ved at handle ansvarligt på når man ved der er lopper.

Desuden får dine dyr nok en del træk hvis dommeren ser en loppe, så derfor er det da rart at få lortet dræbt før.

Problemet er at jeg først er hjemme kl. 5 og der lukker de fleste dyrlæger jo :S og så har jeg dyrlæge i Galten og bor jo i Randers så kender ikke til dyrlæger i Randers og er på cykel så kan ikke rigtig gøre andet :( Jo hvis jeg venter til imorgen men det vil jeg helst ikke

Dyrenørden

Citat fra: Eliza Dato 29. September 2011, kl. 13:56
Dyrenørden: Det er almindeligt at man ikke røre andres dyr uden at spritte med den rigtige sprit og der skal man stadig ikke tage dem ind til kroppen(tøjet og håret) og det samme gælder den anden vej når nogle vil røre dine dyr. Det er den eneste måde du bare kan være en smule sikker på ikke at smitte andres dyr eller smitte dine egne med et eller andet som man bestemt ikke vil have med hjem. Der har været en ECE i omløb og selvom det ikke lyder til at der har været så meget på det seneste, så smitter det jo stadig i 6-8 måneder og man ved jo aldrig hvad der ellers pludselig kan dukke op af ting.

Du skal ikke frygte syge dyr men det er altid godt at tage sine forholdsregler..

Har godt hørt og læst om ECE herinde og det er bestemt ikke noget jeg ønsker slæbe med hjem og sprede så skal nok passe på :)

Dyrenørden

Ang. frontline er det vidst delte mening min egen erfarnig i forhold til kat er at det dur men som skrevet tidligere skal man jo fortsætte med at behandle med jævne mellemrum da æg og larver kan sidde rundt omkring