Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Arg! Min dag er ødelagt! Hjælp!!!

Startet af Dyrenørden, 28. September 2011, kl. 19:13

Anne

du kan jo ringe til dyrlægerne, og hvis de er lidt flinke kan de godt forstå situationen og vil sende det til apoteket for dig.

Cille

Du kan så på de fleste apoteker eller i nogen supermarkede købe loppekur :D
Og selvom du ikke kender dyrlægerne så kan du jo stadig købe fleres slags loppe kur...

(men selvfølgelig ikke det du skal have på recept, men meget af det virker nu ok godt)

KittAnderson

Brug da bare advocate. Prøv at ring til en døgdyrelæge. Jeg tror da nok de lige gider smide en recept ud, uden en flere tusind roers regning.
Det ER altså mere effektivt end frontline. Jeg havde MANGE lopper på et tidspunkt, og jeg kunne seriøst se dem springe og falde af dyret da jeg behandlede med Advocate.

Og ja det er rigtigt at du skal behandler over flere gange med 4 ugers mellemrum. Æggene kan sidde i f.eks. gulvtæpper i op til et år... ad...
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Anne

roer??? Haha Kitt.... Nu bor jeg også i nordjylland, men da ikke så langt oppe at vi betaler med roer!

mette11

Citatroer??? Haha Kitt.... Nu bor jeg også i nordjylland, men da ikke så langt oppe at vi betaler med roer!
Jeg troede kun det var Lolland der brugte roer som valuta  :P

KariN

Mette: Nej nej.. jeg har hørt at nogle jyder også gør ;)

:lol:
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

Jeg skal da samle en stak roer og så tage til Hjørring og købe ind!

KittAnderson

Som regel tager de imod roer heroppe i Hjørring.
Men lad være med at tage i KIWI - der tager de ikke imod dem :(

Hader bare når man står der i kiwi med tre sorte sække med roer, og man så skal til at sætte sine vare på plads igen...
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Anne

Ja de kunnne da i det mindste lige skrive "tager ikke imod roer" på døren....

KittAnderson

Lige netop. Jeg forslog dem det også...
Men magen til inkompetente idioter skal man da godtnok lede længe efter !!!!
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Dyrenørden

Havde ikke set jeres svar og nu jeg hjemme med front line combo vet så det prøver vi. Har lige tjekket dyrene igennem igen og kunne ikke finde en eneste loppe så tror heldigvis ikke der er mange. Men nu skal jeg igang med at få hævet alle ilder ting til vask osv. det bliver en laaaang dag/aften! :(

Dyrenørden

Så har jeg vidst gjort mit. Dyrene har fået kur alt er vasket, alt legetøj og seler er i fryseren. Alt er støvsuget godt grundigt alle bakker er tømt helt og vasket, riskassen er stillet væk og bliver tømt og vasket imorgen så de kan få en riskasse igen med nye ris i. Og nu hopper jeg selv i bad og smider det beskidte tøj i en pose. Så tror jeg vidst ikke jeg kn gøre mere. Men et nyt spørgsmål til jer. Jeg nåede ikke at sige noget til min mormor før hun havde smidt halvdelen af deres tæpper og køjer i vaskemaskinen med skyllemiddel. Så nu jeg bange for dyrene kommer til at lugte lidt af det  :S Tror vidst ikke jeg sætter næsen op efter at vinde noget på den udstilling. hehe.

mette11

Du kan lige køre tæpperne igennem på et skylleprogram i vaskemaskinen. Det burde tage noget af skyllemiddelduften.  ;)

Dyrenørden

Citat fra: mette11 Dato 29. September 2011, kl. 21:15
Du kan lige køre tæpperne igennem på et skylleprogram i vaskemaskinen. Det burde tage noget af skyllemiddelduften.  ;)

Tak for rådet :) Det må jeg lige gøre imorgen indtil da må de nøjes med håndklæder :) Heldigvis var det kun halvdelen af tingene men deri er deres 2 yndlingskøjer om jeg havde planlagt at tage med nemlig

Anne

faktisk er det bedre bare at give dem det der lugter en smule nu, så det kan nå at få deres lugt. Jeg tager altid brugt sengetøj med på dagen, så de lugter fint af ilder. Men hvis du lugter af perfume på dagen, så er der også råd for det :P Selv om det er mest hensigtsmæssigt at de ikke lugter fra start, end at man skal gnide dem med ildelugtende ting :lol: