Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Ildere og etagebure

Startet af Estellew, 9. Oktober 2011, kl. 20:23

Estellew

Jeg står og skal købe en ilder, og har tænkt mig at bestille et bur med etager fra zooplus.de til ham. Men hans ejer har skrevet, at hun egentlig vil fraråde mig at købe ham et bur med etager, fordi ildere åbenbart egentlig ikke er vilde med højde. Hun siger at det er fordi deres kløer er hundeagtige og ikke skarpe, og ikke buede som hos katte.

Passer dette? Det lader da til at de fleste altid har bure med etager?

Det jeg vil købe er dette:
http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaefige_freigehege/frettchen/80cm/94815

Det er vel under alle omstændigheder heller ikke rigtig et "klatrebur" selvom det er et bur med etager.


   

Lena og Peter

øhhhhh... de elsker højder og elsker at klatre... Så hans ejer er helt galt på den... :S

Mewz

Dit link virker ikke. Hvad er det for et bur? :-)

Ildere er vilde med højder. Langt de fleste søger opad af ren og skær nysgerrighed. De klatrer ofte ad tremmerne og sover gerne i det højeste køjer i buret.
Faktisk synes jeg, højden er vigtigere end bredden, selvom de selvfølgelig bare skal have mest mulig plads.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Estellew

Så skulle linket være ordnet, Mewz :) Jeg havde også forstået det som at der helst skulle være mange etager, for at skabe noget adspredelse for ilderen, så jeg blev lidt forvirret ved hendes e-mail :D

Lena og Peter

Det er da et okay bur, HVIS man da har brug for et... ;)

For der er da ingen tvivl om at det er bedst ikke at bruge et.. Ved så godt det ikke altid kan lade sig gøre.. Heller ikke her i huset.. ;)

Mewz

Citat fra: Estellew Dato  9. Oktober 2011, kl. 20:34
Så skulle linket være ordnet, Mewz :) Jeg havde også forstået det som at der helst skulle være mange etager, for at skabe noget adspredelse for ilderen, så jeg blev lidt forvirret ved hendes e-mail :D

Det er også helt rigtigt forstået. :)

Der bur har jeg i øvrigt lige bestilt - og det skulle komme i morgen, så skal gerne komme med en anmeldelse, når jeg får pakket det ud.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Estellew

Mewz- Det ville bare være super :D Jeg har lidt problemer med min bestilling, så får først bestillingen gjort helt færdig og klar på tirsdag :) hvor lang tid kan man forvente at der går inden man modtager sin ordre fra zooplus.de? Jeg har også bestilt legetøj og andet godt med, nu hvor jeg var igang.

Ilderbanden- Desværre har jeg det bedst med at have et bur han kan være i, når jeg ikke er hjemme :) har det ikke helt godt med at lade ham rende frit rundt når jeg ikke kan holde øje med hvor han befinder sig. Da slet ikke lige i starten! Og nu er han også min første, så jeg er heller ikke helt sikker på hvad jeg kan forvente af sådan en lille ballademager  :fnis:

Mewz

Jeg bestilte i tirsdags og det kom til Kolding (hvorfra det videreformidles til resten af Danmark) i fredags. Der har det stået weekenden over og jeg forventer det i morgen.
Jeg har hørt at normalen er 3-7 dage, hvis det hele forløber problemfrit. :)
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Estellew

Okay :D Så kan jeg vel forvente at modtage næste mandag, også :) Tak!

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Det var da godt nok noget af en omgang uvidende vås! Vedkommende kan da ikke kende meget til ildere siden de kommer med sårn et udsagn!!

Jeg har selv to af de bure og har haft dem længe! Jeg elsker dem! De er super gode. Bunden kan trækkes ud så det er super nemt at spule dem rene i en bruseren hvis kræet har ramt ved siden af bakken!

Det eneset minus er dog at kvaliteten afspejles af prisen! Begge de bure jeg bestilte var nogle af hylderne i stykker ved ankomst og generalt kan plasten virke lidt skrøbelig og når man til sids skal skrue "loftet" på kan det være ret skævt!

Men når det er samlet er det et ret godt bur! jeg er i hvert fald glad for mine og det er det bedste bure jeg har haft. Man kan sikkert finde nogle der er bedre hvis man kan give flere tusinde for et bur...

Held og lykke med det!