Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hvordan lærer man fritten at gå i bakken og ikke bide?

Startet af Lonni89, 29. November 2011, kl. 13:29

Lonni89

ja kort og godt; hvordan lære jeg frille at gå i bakken? har prøvet nu med både træpiller og krystaller, lagt hans høm høm i bakken, stilt den i hans yndlings "sk*de" hjørne - men lige lidt hjælper det. Han nægter stadig at gå i bakken - er der andre forslag?

Og hvordan træner man bide træning? Altså ikke at bide  :D
Har ikke lyst til at tage ham i nakkeskindet, men hvordan kan jeg ellers gøre det?

Håber I har nogle gode forslag :) Og ved godt det kommer til at tage tid og kræve energi, men det vil jeg gerne ligge i det. Er bare i tvivl om fremgangsmåden :)

lille_thor

Hmm hvilken bakke bruger du ? Bruger du de der små hjørnebakker ? Eller bruger du balje eller kattebakke ? Det er nemlig tilfældet nogle gange at de ikke vil bruge de der hjørnebakker fordi de er for små. Sådan var det lidt med min Thor til at starte med.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Line

#2
Der er flere måder at lære ham ikke at bide på. Fx: Omission training, hvilket vil sige at hver gang han bider tager du noget han ser som positivt fra ham. Ex. Du stopper med at lege med ham. Der er også positive punishment, hvilket vil sige at du aktivt gør noget han ser som negativt. Ex. Du siger en kort, bestemt lyd. Dette kan være alt fra "Nej" til en eller anden lyd du selv finder på.

Husk ikke at belønne underkastelsesadfærd

Namilla

Bakketræning: Du skal være meget opmærksom på ham. Hver gang han bakker og lægger an til at tisse eller skide, så tager du ham og sætter ham i bakken. Det bliver du ved med, indtil han gør det han skal der. Når han gør det rigtigt skal du rose ham helt overdrevent, også gerne give godbidder. Der hvor han så laver uheld skal du være meget obs på at få gjort ordentligt rent, for ellers lugter der stadig af toilet, og så tror han det er der der er toilet.

Louise Cecilie

Da jeg fik mine to små drenge der var der ÉT bestemt hjørne der bare var det bedste, tog en alm kattebakken med høj kant og tog der over, og siden har der intet været, men hver gang de er ude viser vi dem også bakken inden de kommer ned :) Det er bare alm for os at gøre det hvergang :)

Jeg må ærlig indrømme at jeg tager mine i nakkeskindet! og siger "Kan vi forstå hinanden". Også overgiver de sig.
Jeg ser intet problem i den måde at gøre det på. Men på vores tæve gør vi det ikke, da det slet ikke er nødvendigt med hende, der skal man bare sige nej!