Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Nogen der har lidt kamera råd?

Startet af Dark Crystal Ferret, 16. December 2011, kl. 16:38

Dark Crystal Ferret

Jeg ville gerne gøre mere ud af mine billeder af ilderne, og derfor ønsker jeg mig nogle baggrunde til at kunne sætte dem på når jeg tager billeder.
Jeg plejer at bruge en dug i hvid eller andre farver, men jeg ville gerne have noget ordenligt, for syndes ikke det virker 100%. Udover det er der utrolig meget redigerings arbejde efterfølgende hvis jeg skal have buler og andet som skygger m.m væk fra billedet.
Så tænkte om der var nogle der kendte nogle gode steder hvor man kunne købe baggrunde til når man tager billeder? Den må ikke koste alt for meget... Men ved godt udstyr i sig selv er ret dyrt...
Udover det så jeg tager også profil billeder for familie og venner, og derfor skal den have en ordenlig størrelse.

Jeg skal også lige høre jer der bruger baggrunde når i tager billeder. Hvordan sætter i den op? Jeg har prøvet med nåle og jeg havde også lavet nogle kroge i vægen engang, som den kunne sidde i, men jeg har bare haft problemer med det let faldt ned når ilderne hoppede fjollet rundt og ikke gad få taget flere billeder >:| . Kan det hjælpe hvis man køber et stativ til baggrunden, og i forhold til bord de skal stå på... hvad gør i så normalt? Jeg syndes vores har en tildens til at være ved at skvatte ned hver gang fordi mine bore er for små/ikke lange nok.

Jeg drømmer meget om at kunne få taget en billede serie med alle mine dyr hver i sær, med en hvid baggrund, men indtil nu har det ikke blevet til noget ordenligt når jeg har prøvet. For det meste fordi jeg er alene om at tage dem. Og det er svært at holde styr på både ilder og kamera + baggrund. Så de er altid blevet rigtig elendige. Men jeg håber da det lykkes engang  :fnis: