Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Flash dit kradsetræ

Startet af Mewz, 18. December 2011, kl. 13:47

Mewz

Julius elsker at komme højt op - så jeg overvejer, om han skal have sådan et træ.

Har kig på dette til 662;- på Zooplus, men vi har ikke så meget plads (eller penge) - så jeg vil være mest muligt sikker på, at det bliver et hit.



Har I et kradsetræ og bruger kræene det?
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

mette11

Jeg har 4 (har faktisk et mere som bare ikke er i brug nu), men det ene er ret småt og kedeligt...mine bruger deres dagligt, men det er de også tvunget til hvis de vil have mad og vand!!  :fnis: Jeg lægger godbidder rundt omkring derinde, sådan at de kun kan få dem ved at hopper lidt rundt osv. Det virker, for godbidderne forsvinder!  ;)







Her er som det står nu...til højre er der nogle hylder - den ene i højde med vindueskarmen, så de kan hoppe fra vinduet over til hylden hvor der står mad og vand.


De bruger også hulerne til at sove i. Her er det Sigi der var gået kold, men normalt er det Mallow som sover i det kradsetræ og Sigi sover i det høje, smalle i bunden. Jeg har aldrig set den bruge den hængekøje der fulgte med, så jeg overvejer at lave noget andet der, men ved ikke helt hvad...


Jeg synes det er super fedt det du har kig på, men jeg ville nok blive bekymret for om ilderne kunne komme ned igen, uden at falde...mine er i hvert fald ind imellem ret uelegante. :S

Eliza

Mine har ikke noget kradsetræ mere for de er nogle møgsvin der slæber kødet ind i hulerne og det bliver de ikke så lækre af :(
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Det problem løste jeg ved kun at serverer kød udenfor, eller under strengt opsyn! Jeg har fået ødelagt kradsetræer af Marius og hans kød-gemmeri!! Men altså hvis man ikke fodrer med kød, så er det jo ikke et problem  ;)


Eliza

Citat fra: mette11 Dato 19. December 2011, kl. 17:03
Det problem løste jeg ved kun at serverer kød udenfor, eller under strengt opsyn! Jeg har fået ødelagt kradsetræer af Marius og hans kød-gemmeri!! Men altså hvis man ikke fodrer med kød, så er det jo ikke et problem  ;)

Jeg vil helst ikke give kød ude andet end en mus eller to, for de gemmer det så jeg ikke kan få fat i det og så ligger det og rådner  :@ :nej: AD!!
Jeg kan nu egentlig også godt lide de får kød indenfor om natten, for det er jo også aktivering :)

men tørfoder gør bare en del ting lettere når det handler om grisseri  :lol:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Beate

Mette: Hvor er det bare flott! Kan også rigtig godt lide din vægger ;)
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

mette11

Beate - mange tak! Jeg synes også selv at deres værelse er total fedt og flot!!  :dans: Det er ikke så stort, men det fungerer fint til dem.

Mine kræ er så flinke at de kun gemmer kød i deres indendørs hus, så det er nemt for mig at holde rent (jeg har i hvert fald aldrig fundet kød andre steder og de har haft løbegården i 2½ år nu). Ja det er rigtig god aktivering at give dem kød om natten og det fik mine også tidligere, men jeg blev så led og ked af at de ikke kunne have kradsetræer osv. på deres værelse fordi de ødelagde det med kød, så derfor har jeg valgt at de kun har kød udenfor nu.
Nu bliver de aktiveret ved at jeg gemmer godbidder rundt omkring derinde, så de skal hoppe osv. for at komme hen til en godbid. De har også i perioder aktivitetsbolde med forskellige fodere eller godbidder i derinde om natten (lige nu bruger jeg en pose Applaws som vi vandt på julefrittevitten).