Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Er det helt slut

Startet af katja74, 19. December 2011, kl. 09:35

Amazing Ferret

Citat fra: Eliza Dato 23. December 2011, kl. 21:36
Citat fra: Amazing Ferret Dato 23. December 2011, kl. 20:15
Bare rolig.....du får heller ikke lov til at komme i nærheden af mig eller mine dyr....for du har jo haft ECE og jeg vil ikke have det til mine dyr

det er jo netop kommentarer som denne der gør at ingen overhovedet vil overveje om deres dyr har ece, for tænk hvis man bliver hængt ud..

shamua nu snakker jeg ikke i år, men for over et år siden ;)

nej nej så siger vi det, der har ikke været dyr i dk med ece
¨

Jeg kunne ikke finde på at lyve om en seriøs ting som ECE eller andet der er smitsomt. Jeg synes selv jeg er temmelig ærlig omkring mine dyr og deres sygdom. Og tit skriver jeg ikke noget fordi der nemlig altid er nogle som lige skal kommentere det på en dårlig måde. Og jeg må så indrømme at jeg ikke forstår man er med på en udstilling når man ved man har haft ECE hos sine dyr  :S


lille_jill


rikki

ECE drabbar ju olika illrar på olika sätt även om de bor i samma hushåll.
Jag hade 10 illrar i lägenheten, 1 iller dog av just ECE, 1 iller dog pga att han hade insulinom från början och
ECE ovanpå det var för mycket för honom.
Flera av de andra illrarna blev dåliga i magen.
En del av illrarna uppvisade inga som helst symptom!!

Men även de illrar som inte visade symptom kan ju vara smittobärare, vilket innebär att även om ens illrar inte
haft magsjuka men har träffat illrar som är bärare så kan de också vara bärare.

Det finns ju folk som har haft magsjuka hemma (även i Danmark) som även om de inte gått ut på forumet och
talat om det så har de sagt det privat.
Det är inte direkt ovanligt och det finns en hel del som haft det hemma, fastän de inte sagt ett ljud om det offentligt.

Sen är det ju upp till var och en vad man vill göra med den informationen.

Jag personligen vill aldrig någonsin vara med om en iller som tynar bort framför ögonen på mig, blir sämre och sämre
trots intensiv veterinärsvård för att till slut dra sitt sista andetag i min famn.

Och göra detta pga utav någonting jag gjort. För helt ärligt det var ju mitt eget fel egentligen.
Hade jag inte tagit in en ny iller så hade jag heller inte fått in smittan.
Men det är ju någonting jag får leva med.
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

katja74

Citat fra: lille_jill Dato 25. December 2011, kl. 16:38
Vi er ovre det :D

Er I ovre maveproblemer eller over med at ville deltage i træf??
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

katja

jeg er frisk på ar deltage,  :)
ejer af 7 dejlige trolde,

lille_jill


lille_jill

Citat fra: Eliza Dato 22. December 2011, kl. 21:35
Citat fra: Amazing Ferret Dato 21. December 2011, kl. 15:56
Var der ikke et udbrud i Sverige for 2-3 år siden hvor Sara bla var ramt?

Jeg er en af dem som mener der ikke har været et udbrud af ECE i Danmark, men bare en gang mavevirusser. Mange af mine havde dårlig mave, men min dyrlæge var sikker på det ikke var ECE da en alm gang pencilin fik dem på højkant igen og efterfølgende har der intet været. Hvis det var ECE tror jeg bestemt min dyr ville have været hårdere ramt end de var

Og hvis det rent faktisk var ECE der har været her, jamen burde man så ikke have aflyst udstillingerne for at være sikre på at det ikke blev spredt?

det er kun lidt over et år siden Sara havde ECE og ja jeg fik det med hjem, så mine dyr blev syge. Jeg var ved at miste Sne og det var kun min stædighed der holdt hende i live, hun har kroniske tarmskader i dag, men heldigvis ikke så slemt.
På det tidspunkt vidste jeg ikke at det var ECE og havde jeg vidst det som jeg gør i dag, så havde jeg ikke taget med til udstilling, selvom mine dyr var ovenpå igen på det tidspunkt. Men allerede dengang var jeg omhyggelig med ingen rørte mine dyr og jeg rørte ikke andres.

Jeg frygter for mine dyrs liv, da vi jo har set dyr der dør af følgevirkningerne. Dyr som "bare" fik en gang dårlig mave og så var det det.. Der blev aflyst en udstilling i sverige men ingen i Norge selvom det også var der.

Alison vidste intet om ECE da jeg var hos hende, men det fandt hun senere ud af ved at jeg snakkede med hende og andre ilderejere snakkede med hende, hun undersøgte det nærmere + hun selv var mere end tæt på at miste en af sine egne dyr til ECE :( Så at din dyrlæge ikke vidste noget om det kommer ikke bag på mig, for det tror jeg ikke der var nogle dyrlæger i dk der gjorde.
Og det er da heller ikke let når det kan vise sig så forskelligt fra dyr til dyr og man ikke kan teste det med et 100% sikkert resultat, men at påstå det IKKE var ECE synes jeg er naivt.


Dyrenørden: Du kan jo så heller ikke se på en ilder at den har ECE, da den jo kan være rask smittebærer eller have haft en lille smule dårlig mave, men ofte rammer det jo hårdere på ældre og svage dyr og helt små hvalpe.

Man siger de kan smitte 6-8 måneder efterfølgende, men det er en sygdom der ikke er helt enighed om og nok fordi den viser sig ret forskelligt fra dyr til dyr.




Okay, det er så først nu jeg læser den her tråd helt igennem.

Hvad i alverden tænker du på, Eliza?! Gennem mine dyrs sygdomsforløb beskyldte du mig for, at vanrøgte dem fordi jeg åbenbart ikke gjorde alt hvad jeg kunne for at holde (især Chucky i live) og så er det fandme dig selv der har bragt smitten til Danmark!
Jeg havde nær mistet Chucky! På et tidspunkt gav Alison næsten også op og sendte mig hjem med 3 slags medicin og sprøjter, så jeg kunne give ham væske ind gennem huden. Alt det gjorde, at han blev så panisk angst for mig, at vores tætte bånd blev ødelagt i månedsvis. Amina er stadig blæst fordi hun fra lille hvalp ikke måtte komme i kontakt med hverken mennesker eller dyr gennem 9 måneders isolation fra alle andre end mig. Selvom du opdagede dine dyrs sygdom senere, hvorfor gik du så ikke også i karantæne? Du må jo have vidst at der var noget galt, da mine dyr blev syge?

Nogle gange er det altså fint at tage noget ansvar selv og ikke altid tørre det over på andre :X

CMS

Nu nævner Eliza jo altså, at hun IKKE vidste, det var ECE på pågældende tidspunkt, og at hun VAR gået i karantæne, hvis hun havde vidst det.

Personligt tror jeg også, jeg har haft ECE, men det er 3 år tilbage. Der gik langt over et år, før ECE tanken overhovedet strejfede mig, og så hjælper det jo ikke noget med karantæne (desværre) :(
Mange hilsner Christina

SaschaDJensen

Ikke for noget vel, men hvad er ECE? (:

Barky

Citat fra: SaschaDJensen Dato 13. September 2012, kl. 19:00
Ikke for noget vel, men hvad er ECE? (:

Søge funktionen er din ven herinde. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

SaschaDJensen


Amazing Ferret

Citat fra: CMS Dato 13. September 2012, kl. 18:55
Nu nævner Eliza jo altså, at hun IKKE vidste, det var ECE på pågældende tidspunkt, og at hun VAR gået i karantæne, hvis hun havde vidst det.

Personligt tror jeg også, jeg har haft ECE, men det er 3 år tilbage. Der gik langt over et år, før ECE tanken overhovedet strejfede mig, og så hjælper det jo ikke noget med karantæne (desværre) :(

Hmmm det giver ingen mening, for da hun fandt ud af det tog hun jo på udstilling alligevel og derved udsat alle vores dyr for smitte  :(

CMS

Citat fra: Amazing Ferret Dato 13. September 2012, kl. 20:03
Citat fra: CMS Dato 13. September 2012, kl. 18:55
Nu nævner Eliza jo altså, at hun IKKE vidste, det var ECE på pågældende tidspunkt, og at hun VAR gået i karantæne, hvis hun havde vidst det.

Personligt tror jeg også, jeg har haft ECE, men det er 3 år tilbage. Der gik langt over et år, før ECE tanken overhovedet strejfede mig, og så hjælper det jo ikke noget med karantæne (desværre) :(

Hmmm det giver ingen mening, for da hun fandt ud af det tog hun jo på udstilling alligevel og derved udsat alle vores dyr for smitte  :(

Jeg mente bare, at det kommer jo an på, hvornår man finder ud af det, i forhold til om man kan nå at sætte dem i karantæne eller det er "for sent" :)
Mange hilsner Christina

Eliza

Jill den der gider jeg på INGEN måde have på mig.

For det første så er der stor og velbegrundet mistanke om at den ECE smitte mine dyr fik fra Sara faktisk stammede fra dk, da hendes dyr havde været i kontakt med danske dyr (ikke mine dyr). Så at jeg skulle have taget det til landet er vist en smule overdrevet.

Ja jeg fik en ilder hjem der med stor sandsynlighed havde ECE, jeg skriver stor sandsynlighed, da det jo ikke rigtig kan bevises og jeg kunne som alle de andre der i præcis samme periode havde dyr med dårlig mave have fundet en eller anden god grund til hvorfor mine dyr havde dårlig mave. Fx sammenføringen. Jeg siger ikke at alle havde ECE men de kunne lige så godt have det som jeg kunne.

En helt anden ting er at jeg jo så hentede Crush sammen med Navi og Fire så de er lige så meget smittebærer når det nu er og de har deltaget på en del flere udstillinger end mine.

igen er der ingen der siger noget til alle de dyr der kommer hjem fra finland eller tager der over for en parring, hvor man ved at stort set alle dyr har ECE og det gælder stadig rigtig mange.

Dine dyr har ikke været i nærheden af mig eller mine dyr. Hvis de var på samme udstilling er det nok endda usikkert at de blev dømt af samme dommer, da de jo ikke lige er i samme klasser.
Jeg er ret sikker på du ikke har det fra mig, for var du ikke til træf lige inden de blev syge?

Jeg rådførte mig dengang med de ildermennesker jeg snakkede med, som synes jeg skulle tage med alligevel, da de havde været raske længe og man dengang var i tvivl om det var 2-3 måneder der gik før smitten var væk eller 6-8 måneder. Nu er der så også folk der har oplevet helt op til der kan gå 15måneder hvor det har smittet, så hvad skal man tro på og hvilke regler skal man sætte op? Du kan aldrig bevise noget da de test man kan lave kan give et falsk negativt svar.

Jeg har taget ECE spørgsmålet op flere gange og hver gang blevet udstillet som en idiot, som om andre aldrig har hørt om det, men sandheden er nok at ingen tør tale om det af frygt for ikke at kunne udstille og skulle låse sine ildere inde i meget lang tid.

Jeg har ALDRIG beskyldt dig for at vanrøgte dine ildere, men som jeg husker det så kunne du ikke lide at tvangsfodre ham, da han ikke kunne lide det og der synes jeg at man som ejer må tage sig sammen selvom det er pisse hårdt, men man gør det jo for dyrenes bedste.


Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua

Saa det vil sige at du mener ALLE dyr i Finland har ECE? Saa ALLE dyr fra Finland baerer ECE? ... Og eftersom man siger at en mor kan videregive ECE til sine hvalpe, saa maa det jo betyde at du endnu engang har ECE-baerer inden for dine doere?? ...

Sorry to say, men kan du ikke selv se hvor latterligt det er? .. saa er der hvertfald mange dyr i dk nu, som har ECE, hvis det er selvskrevet naar man har finske aner..

... Men tak for beskyldningen anyway!! .... Nej, i Finland har de ikke alle ECE, i Finland kalder de bare den mindste mavesyge for ECE, noget som ogsaa forsvinder uden medicinsk behandling. Det er hvertfald det jeg har faaet af vide af flere forskellige finske personer. Det kan da godt vaere at rygterne om dem er anderledes ja, men det er nu engang ikke sandheden ;)

Og saa er det sjovt at laese det du skriver nu, det var det en masse fra Jylland sagde tidligere, at det jo ikke kunne bevises. Men dengang var det jo ligegyldigt... Sjovt som man kan aendre sin mening.. Maaske skulle jeg ogsaa bare aendre min mening om ting som jeg har gjort af respekt for andre! Men tak for lort, naeste gang er jeg ikke flink!

Og Jill, jeg er ked af at du foerst laeser det her nu :( Er dog rigtig glad for at dine dyr er friske nu :) .. Vil dog gi dig helt ret, dengang loed det i hvertfald paa nogle mennesker som om at du mishandlede dine dyr! Hvilket jeg er helt uenig i. Man goer hvad man kan for at redde sine dyr, det ser jeg intet forkert i!

Vh. Marianne