Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

At give erfaring videre

Startet af ilderhjemmet, 16. Januar 2012, kl. 12:11

ilderhjemmet

Hvor er det skønt at være med til at give folk viden om ildere, vi har i den sidste uge haft besøg og en del sms'er omkring hvordan det er at ha' ildere, deres adfærd, pasning, aktivering, fodder m.v., og om de skulle købe fra dyrehandlen, hvilket jeg frarådede og anbefalede avlere herfra.

En person er sprunget fra for at ha' ildere, blev godt nok dybt forelsket i dyrene, men var bange for at det trods alt var for et stort arbejde, tiden til aktivering mv.

En anden vil lige tænke sig om en ekstra gang før anskaffelsen

Jeg syntes det er dejligt jeg/vi har fået lov til at give vores erfaringer videre, så folk ikke bare køber uden at vide hvad det er for et dyr de har med at gøre, så fejlkøb og uvidenhed kan undgåes.

Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Lena og Peter

Jeg synes det er super dejligt..

Vi forsøger selv det samme... Det er ikke så enkelt at have et interesse dyr som ilderen, som mange går og tror... Derfor tror vi også at det er vigtigt at fortælle dette til mennesker der overvejer at anskaffe sin en dejlig ilder...

Men super dejligt det I har gjort... Det er sgu vigtigt...  :)

KariN

Det er af præcis de grunde at vores dør også altid er åben for folk der gerne vil vide mere om ildere før de selv anskaffer sig en :)

Hvis vi kan være med til at forhindre at bare en ilder bliver kastebold fordi folk ikke ved hvad de går ind til, ja så syns jeg at det er det hele værd at åbne sit hjem for fremmede :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

FerretParadise

Ja det er super dejligt at kunne hjælpe folk, så de ikke bare laver et impulskøb, men virkelig finder ud af, om ildere er noget for dem.
Jeg åbner også altid mit hjem for folk, så de kan opleve ildere, og stille alle de spørgsmål de nu har.
Og så forsøger jeg, at lade være med at gøre det hele meget lyserødt, for det er det jo bestemt ikke altid.
Ann Hillerslev.

Anne

Mit hjem er også altid åbent for nye potentielle ilderejere. Jeg oplever at mange bliver overraskede over hvad ildere egentlig er, fordi mange tænker dem som gnavere (tit rotter). Men der har også været mange positive udmeldinger.

Jeg har det ligesom Ann, at det er vigtigt at være ærlig omkring både de gode men også de negative sider, såsom lugt, nap og uvaner.

lussingen

Jeg er helt enig med jer andre. Vores dør er også altid åben, hvis folk har lyst til at komme forbi og møde en ilder (eller 7) Jeg synes det er dejligt at kunne snakke med folk om de problematikker der kan være forbundet med at have ilder, alene sådan noget som dyrlægeregninger kan hurtigt løbe op, og det er jo ikke alle, der lige tænker over det. Og ja, nap/bid, lugt m.m er også godt at komme ind på. Det er jo ikke ligefrem fordi ildere lugter af violer (slet ikke når de er i brunst :X)
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.