Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

bakke træning

Startet af Christel, 21. Juni 2012, kl. 00:04

Christel

Hejsa.

Hvordan bakke træner i jeres ilder-hvalpe? :)


mvh. Christel

Shamua

Jeg har trænet dem ved at sætte dem på bakken når jeg kan se de skal til at lave prut, eller er i gang med det.

Jeg er især opmærksom når de lige er vågnet :)

Når de så har gjort det på bakken får de ros og hvis jeg kan nå det får de godbidder i form af tørret kød eller vitamin pasta, alt efter hvad jeg lige hurtigt kan få fat i :)

Når de så selv går på bakken er det bare kæmpe ros og godbidder :)

Vh. Marianne

Stephanie

Jeg har fået 2 stks hvalpe hjem i år, og jeg har været så fantastisk heldig at jeg overhovedet ikke behøver at hverken bide træne eller bakke træne, for det har CMS allerede klaret.

Måske CMS kan komme med et tips eller 2 til hvordan hun klarede at have bakketrænet hvalpe fuldstændig når de er 9 uger gamle

CMS

Citat fra: Stephanie Dato 21. Juni 2012, kl. 09:26
Jeg har fået 2 stks hvalpe hjem i år, og jeg har været så fantastisk heldig at jeg overhovedet ikke behøver at hverken bide træne eller bakke træne, for det har CMS allerede klaret.

Måske CMS kan komme med et tips eller 2 til hvordan hun klarede at have bakketrænet hvalpe fuldstændig når de er 9 uger gamle

Dygtige små drenge <3

Det med at sætte dem på bakken, når de lige er vågnet er en super god tommelfinger-regel og ellers være opmærksom. Så snart de løfter halen og begynder at bakke op mod et hjørne, gælder det om at være hurtig og sætte dem på bakken. Herudover er det en god idé at have et par ekstra bakker stående, når der er hvalpe i hytten. Når de er blevet ældre og har udset sig "yndligsbakkerne", kan man fjerne dem, der ikke bliver brugt.

Til slut ros, ros, ros og atter ros..

(og så er der jo dem, der uanset ros, løften over på bakken, ekstra bakker osv. ALDRIG bliver renlige *host* Java *host*)
Mange hilsner Christina

Eliza

Helt enig med CMS (som jeg også har været så heldig at få en bakketrænet hvalp fra) :)

Vil lige tilføje at det er meget vigtigt ikke at skælde ud når de gør det ved siden af. Du risikerer bare ilderen tror den ikke må tisse/pølse og så hellere vil gøre det et sted du ikke kan se den, så den ikke får skæld ud.

Jeg synes det med godbidder fungerer dårligt, da jeg har oplevet at ilderen er klog nok til at vide, at den bare kunne gå op på bakken for at få en godbid uden at den egentlig skulle på bakke. Ros fungerer fint her.

Ja og så er der dem der aldrig lærer det eller dem der kun går på bakken når du kigger, men helst holder sig til du kigger væk, så den kan skide på gulvet.. de er sære de dyr  :lol:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.