Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Yabba's hvalpe 4 uger

Startet af Amazing Ferret, 10. Juli 2012, kl. 18:49

Amazing Ferret

Citat fra: Eliza Dato 15. Juli 2012, kl. 12:09
Uden at have helt vildt styr på de sorte, så synes jeg at Delaney ser ud til at have en anderledes hovedform som jo ofte kendetegner de sorte, men måske billederne snyder?

De andre liger mere vildtfarvede synes jeg :)

Hun har faktisk den hovedform som de sorte normalt har og de andre er alm :)

Eliza

Hvem mener hun er vildtfarvet og med hvilken begrundelse? Vil gerne blive klogere :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Det er mig selv der mener de er vildtfarvede  :D Men det er fordi jeg ikke helt ved hvornår man kan kalde dem sorte

Dark Crystal Ferret

Altså hvad jeg ved om sorte hvalpe, så handler det om hvor symmetrisk den sorte farve er omkring ben og ryg.
Den hvide farve omkring munden afgøre om det er self eller solid.
For en solid må den hvide farve ikke gå op over næseryggen. Og dermed vil jeg mene at Kahlua let kunne være black solid, alt efter om den sorte farve er symmetrisk over resten af kroppen.
Hos en black self, hvad jeg syndes flere af disse hvalpe virker til at blive, må farven gerne danne en ring omkring næse og hage. I hvert fald hvis vi går efter den tyske standart for en sort ilder.
Farven skal ligeså være symmetrisk over kroppen.
Underulden hos både black self og black solid skal være mørk eller grå. Hvad jeg også syndes den er på dine hvalpe. Den må ikke være brun, og ligeledes må der ikke være brune hår i den. For så er det en mørn standart.

Og i forhold til hvis hvalpene får en lille maske eller øjebryn så ses og godkendes det også til black solid og black self
Hvis vi kigger på Emily Rose, så har hun jo altid haft en lille maske/øjenbryn omkring vinter tid. Og dette er ud fra mit kendskab til den sorte standart også i orden.
Jeg kan godt finde nogle billeder frem af Emily Rose fra omkring den alder dine hvalpe har her, og tidligere hvis du ønsker det? For i mit hoved, og sammenlagt med hvor mørke de var da de blev født. Så ér de altså sorte. Hvis man kigger på Playfull Ferrets Bodil, så kan man også se at hun som ung var lige så mørk da hun blev født og hun var jo sort.

Så min mening er altså de alle sammen ligner sorte. Men meget kan ske, da de stadig er unge. Men jeg vil da tilskynde dig til at prøve at spørge Dainela Erika. Hun ved det helt sikkert, og kan give dig både grunde og information omkring det, så du får sikkerhed omkring farverne. 

Det med hovedformen har jeg ikke hørt om før. Jeg ved ikke om hovedformen skal have en bestemt facon hos de sorte. Og jeg syndes da jeg har min del af sorte, som havde forskelligt hoved. Og jeg giver også dig ret i Erika, at jeg ikke syndes deres hoveder udsende udskælder sig meget fra andre sorte ilderes. Ligeså tror jeg da godt at sorte ildere kan have forskellige ansigter. Og hvis man kigger på forældrenes tavler og farver til dette kuld, så syndes jeg da også chancerne for sorte hvalpe er rimelig stor, og skal tages med i betragtning.   

Amazing Ferret

#19
Tak Maria  :D

Jeg må prøve at skrive til Daniela og se hvad hun siger.....nu har jeg også snakket med andre omkring det, men ja jeg ved sq ikke. Måske det bliver nemmere og se når de bliver ældre.

Nu bliver de jo 5 uger på tirsdag og lige nu er der ingen tegn på maske og de har alle mørk underuld

Dark Crystal Ferret


Anne

Nu er det jo også sådan at man tit først kan se om de ender som sorte når de bliver ældre, men jeg vil nu skyde på at du har mindst en sort der, og de andre, det vil tiden jo vise.

dejligste

Erika jeg er lige glad om de er sorte eller mørk vildtfarvede, de ser helt fantastiske ud  :love:

Ååååh jeg ville gerne have en  :love:

Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

Amazing Ferret

Så har jeg fået svar fra Daniela og hun mener de er black og black sable...hvilken nogle af dem er hvad, skrev hun ikke noget om

Eliza

Men nu mener tyskerne fx også at Navi er sort selvom hun på ingen måde kan være det, så synes det er svært med de farve betegnelser.

Mit bud er at dem hun mener er black sabel er dem vi tror kan være vildtfarvet :) Men tiden vil nok vise os hvad de bliver/er.

Men det er jo egentlig lidt ligegyldigt hvad farve de er går jeg ud fra? selvom det da kan være rart at vide ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Jeg synes nu ikke det er ligegyldtigt hvad farve de er  :D Det er jo noget man skal vide hvis man skal på udstilling  :D

Eliza

Til den tid er de jo også så store at man burde kunne se det ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret