Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

forfærdelig tur hos dyrlægen..

Startet af Minni, 10. April 2013, kl. 15:34

Minni

I mandags skulle Pixie, min nye ilder Alexander og Sascha til dyrlægen. De skulle alle 3 have deres årlige vaccination, samt pixie og Alex, skulle have implantat.
Han får for start af vide at Sascha godt kan bide, så vi skal lige give os lidt god tid med hende, da hun bider fordi hun ikke har været behandlet godt, men at det er blevet bedre og at hun ikke har bidt længe nu.
Han flår hende nærmest ud af transport kassen, klasker hende ned på bordet og tømmer bare kanylen ned i hende, ikke noget med at tømme den langsomt, som dem jeg plejer at bruge gør.
Hun bliver så nærmest kastet ind i transport kassen, tager pixie, klemmer hendes hovede ned i en bedøvelses maske, indtil hun er bedøvet han stikker hende 4-5gange før han får implantatet i, og vaccinen bliver også bare sprøjtet hurtigt i som ved Sascha.. inden Pixie når at vågne helt fra bedøvelsen har han taget Alexander ud og prøver at få hans hovedet i masken, men det er lidt svært alene mand med 2kg tung ilder.. så han beder mig om hjælp, heldigvis har jeg min kæreste med som så holder Pixie til hun er helt vågen..
Men ligesom med Pixie skal dyrlægen igen stikke flere gange for at få implantatet i og brokker sig over deres læder hud..  -.-
Så snart dyrlægen er færdig med indsprøjtningerne får jeg Alexander i hånden og han kaster op, og hans hjerte slår pludselig meget svagt og langsomt, han mister også farve i øjnene, siger det til dyrlægen, men han vil hellere snakke i tlf end lige at tjekke en ekstra gang.. Alexander kommer heldigvis til sig selv igen.. men føj hvor var det en ubehagelig oplevelse både for mig, men nok også for mine dejlige ilderbasser... :'(
Da det er første gang jeg skulle ha implantat i en ilder, troede jeg lidt det var normalt med en lille bedøvelse.. men at det hele var så voldsomt, nægter jeg at tro på er normalt..
Var fuldstændig i chok, det samme var min kæreste..

Sølvsten

Puha sikke en oplevelse

Der er intet ved den behandling der er normalt.

Mine dyr er aldrig blevet bedøvet for at få implantat.

Jeg håber du finder en bedre og sødere dyrlæge næste gang du skal afsted

lille_jill

nejnejnej!!

Det der er helt uacceptabelt og slet ikke normalt. Når mine har fået implantat har det været med lidt olie som godbid og så er de blevet stukket imens. De skal slet ikke i narkose for sådan et lille indgreb. Ikke engang have normal bedøvelse.
Jeg er fuldstændig målløs over at læse det her! Du skal helt seriøst få en ny dyrelæge og det kan kun gå for langsomt.

Anne

Jeg har nu hørt om flere dyrlæger der giver en smule bedøvelse ved implantaterne, har personligt kun fået det gjort uden. Som sådan synes jeg ikke der er noget galt i at give en lille dose bedøvelse, men til gengæld er der ALT galt med det du har været igennem! Vil du dele hvilken dyrlæge det er herinde?

Sikke en grim oplevelse at være igennem, godt der ikke skete noget med alexander!

Minni

Tak, jeg sætter aldrig mine ben der igen..
Har heldigvis 3 andre dyrlæger, jeg bryder mig om.. at jeg skal køre lidt for de to af dem, gør ikke noget, så længe mine dyr ikke skal udsættes for sådan noget igen.,
Jeg brugte kun ham her, da jeg fik ham anbefalet og at den var her i Odense, så slap jeg for at få min kæreste til at køre mig til Svendborg, til min normale dyrlæge(hvilket jeg fortryder nu).
ps. De fik ikke narkose.. jeg ved ikke hvad de fik... Det varede 30-40sek..
Og det var Dalum dyreklinik i Odense, jeg var inde hos.

Kiddo

 :X puha, fik helt ondt i maven over at læse det der...

Jeg syntes godt nok det er vildt at de skulle i narkose, for at få et lille implantat sat ind...

Sikke en skod dyrelæge du har haft der...sådan en idiot! :@ :@
I Ebis tilfælde stak dyrlægen hende uden bedøvelse, og så fik hun vitaminpasta imens, så hun slet ikke bemærkede noget som helst.

er enig med Jill, få endelig fat i en anden dyrlæge...-det er bestemt ikke en i orden behandling, hverken af dine dyr, men heller ikke af dig.

Your problem is you think your problem is your problem

Daisy

Ja jeg er stadig i chok.  Øv jeg er gal på den paphat. Og så har han oven i købet lektier haft ildere. :-(
hilsen mig og basserne

Minni

En ting der også undre mig er at de fik samme dosis vaccine?
Tænker at der er langt fra 800g som pigerne vejer og op til de 2kg som Alexander vejer..
Da Sascha blev steriliseret og vaccineret sidste år, vejede de hende, for at vide præcist hvor meget hun skulle have...?

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg må indrømme at jeg har ret svært ved at forstå du overhovedet har valgt dem i første omgang når du selv har oprettet denne tråd
http://ferretopia.eu/index.php?topic=7040.0
Og der endda er flere der fraråder lige netop dalum på grund af dårlige oplevelser med ildere?!

Men hvor er det dog frygteligt at de stadig praktisere den dårlige stil.

Minni

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 10. April 2013, kl. 16:02
Jeg må indrømme at jeg har ret svært ved at forstå du overhovedet har valgt dem i første omgang når du selv har oprettet denne tråd
http://ferretopia.eu/index.php?topic=7040.0
Og der endda er flere der fraråder lige netop dalum på grund af dårlige oplevelser med ildere?!

Men hvor er det dog frygteligt at de stadig praktisere den dårlige stil.
Fordi jeg kender en der bruger dem nu, som roste dem til skyerne, og fortalte om det ene og det andet.. samt så kender jeg en der har været i praktik dernede som også kun havde rosende ord..
Og så må jeg nok indrømme at jeg ikke kan huske den tråd.... ja dumt af mig.. :(

CMS

Undskyld OT, men en lille reminder til dem, der bruger olie ved indsættelse af implantater (eller vacciner generelt) - HUSK at hælde lidt olie ud på bordet og ikke give direkte fra en glaspipette. Det er så dumt at risikere, ilderen tygger hårdt sammen pga. smerten/forskrækkelsen at pipetten smadrer/splintrer i munden på det stakkels kræ (det er desværre sket før).
Mange hilsner Christina