Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

At have ilderen med? :)

Startet af NataschaJ, 9. Maj 2013, kl. 09:13

NataschaJ

Har i nogle gange jeres ilder med jer når i skal noget? :)
Og i hvilke tilfælde?
Hvad tænker i om at man kan få tasker osv, så man i realiteten kan have den med sig over alt? :)
Madmor & slave af to totter ;)

3totter

har næsten altid min han med nå jeg skal op i Gågaden, eller vis jeg bare gå en tur, go har 2 stof tasker til at hænge over skulden som jeg har med til ham

lille_jill

Jeg har haft min gamle han Chucky med overalt. Han elsker mennesker, så det er også ret oplagt. Han har været med i skole flere gange, til demonstrationer, alverdens forskellige lande, på stranden, i skoven, til kollegiefester i mit gamle fælleskøkken osv. Plejede at have ham med alle steder. Han er bare lidt for gammel og slidt til at kunne de der heldagsture mere.
Min tæve gider jeg ikke have med befolkede steder. Hun ville bare et hysterisk anfald, fordi hun ikke ville vide hvem der skulle slagtes først :X Hun er mere til lange gåture på 2-5 km i træk :)

Har aldrig haft gavn af tasker. Det er de færreste ilder som gider at sidde stille i sådan en. Så hellere tage en trøje på med hætte på, så kan kræet sove dernede ved behov :)

NataschaJ

Hvor lyder det bare hyggeligt :D hehe.
Måtte du godt have ham med i skole? :D det må da være sjældent mn får lov til det ;)
Mn opfattelse er også at det er hunnerne der oftes er lidt hidsige :)
Men det kan vel være MEGET forskelligt fra ilder til ilder :) også mht. "opdragelse" og om de har været meget ude af buret osv :)
Men kunne da være enormt hyggeligt hvis man kunne have den med sig ^_^ så behøvede den jo heller ikke være i buret når man kke var hjemme :)
Madmor & slave af to totter ;)

lille_jill

Jeg havde transportkasse med til ham også :) Det har oftest været når jeg skulle til udstilling i weekenden og derfor ville spare tid ved at have ham med fra morgenstunden, så jeg ikke skulle hjem og hente ham efter skole.
Min tæve er blevet lidt underlig i hovedet. Det har ikke noget med opdragelse at gøre i hendes tilfælde. Der er en lidt lang og kringlet historie bag. Min gamle tæve havde jeg engang med til en fysik time, hvor der skulle laves forsøg. Hun sov i min hætte i mens og så gik vi en tur i frokostpausen.

Men alt i alt kan det godt være ret anstrengende at have ildere med på lange ture, hvor turen har et andet formål. Det er ikke en hund og du kan ikke fortælle dem, at de skal sidde stille og opføre sig ordentligt. Desuden tiltrækker ildere en fandens masse opmærksomhed og man skal svare på de samme spørgsmål om og om igen (bider den? hvad er det? må jeg røre?). Det bliver anstrengende, hvis man har planlagt at lave noget specifikt.
Så hellere have 2 ildere, så kan de underholde sig selv mens man er væk. Det er bedre.

MissCookie

Altså jeg skal købe to af Jills hvalpe her om et par uger :)
Og de starter deres nye liv ud med en times togtur når jeg henter dem :) Min plan er at de skal være med til så meget som muligt. Hvis der er plads til mig, er der også plads til to ildere :D
Hilsen Sam, Robin og Ida :)
Rest in peace min lille Yoshi <3