Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hjælp kunne hu være døv?!

Startet af NataschaJ, 31. Maj 2013, kl. 20:07

NataschaJ

Hej allesammen :)

Jeg har hentet kønne Frida hjem idag.
Men er meget urloig for om hun måske er døv :S

Min kærete har prøvet flere gange at klappe hårdt i hænderne og fløjte efter hende og det reagere hun slet ikke på :/
Nogle ideér til havd vi kan prøve? eller nogle der kan sige at det nok er fordi hun er døv?

Og hvordan bidetræner man en døv ilder ??  :(

Madmor & slave af to totter ;)

Shamua

#1
De ting du beskriver gør hende ikke nødvendigvis døv. Ildere kan godt bare være ligeglade med lyde.

Men i det du siger at hun bider, vil jeg mene det godt kan have en sammenhæng.

Hvis hun er døv, så skal du bruge håndtegn til hende. Man kan også bruge at banke i gulvet, for det kan de mærke. Så er det bare at forsøge at finde et sprog hun forstår. Det kan godt være svært.

Jeg har ikke selv erfaring med en døv ilder, men der må være nogle andre der kan give dig et par forslag. :)

Vh. Marianne

NataschaJ

Hun har heller ikke sagt noget som helst endnu :/
Madmor & slave af to totter ;)

Cille

Det er så de færreste ilder der siger noget. Så ved ikke hvor du har fået den ide fra hun skal sige noget
Her har jeg kun hanner der siger noget, men det jo pga brunst...eller Portlee snakker nu altid.
Så indimellem i leg er der da nogen af dyrene der siger lidt (nogen mere end andre):

NataschaJ

Synes bare der er mange er siger de båter ;) men hun har intet sagt :) ikke en lyd.
Madmor & slave af to totter ;)

Cille

De kan de også gøre, men der er nogen der aldrig båtter.
For det meste er det også kun hanner i brunst, tæver med hvalpe der siger en masse lyde.
Plus en del som sagt kan finde på at gøre det i leg, eller når de bare er super glade... men igen er det ikke alle der siger noget.

PiaLyng

Jeg har en pige som er døv, og hun er blevet opdraget som de fleste af mine ildere :) NEJ (ja ja, selvom hun ikke høre det :b) og så sætte væk.. Og sådan kan man så blive ved i en evighed, men mine fattede lidt pointen.. og så brug godbidder til når hun gør noget ønsket, altså ikke bider jer når i løfter hende osv. -Håber det gav mening :).

Og det med at båtte. Jamen det vidt forskelligt.
Mange gør det ofte i leg. Havde så også en som gjorde det hver gang de var i stuen :).
Jeg har også dem jeg slet ikke har hørt sige noget.