Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!!

Startet af HSS, 28. September 2012, kl. 01:01

HSS

Jeg er desværre blevet allergisk over for pelsdyr... og skal af med de 3 djævle jeg har for nyligt har anskaffet mig... ( tidligere ejer kunne ikke tage den tilbage )...
Jeg var sidste weekend indlagt med hævet svælg, mund, ansigt, øvre del af brystkassen og kløe... hvilket jeg blev behandlet imod... inkl. en prik og blodtest... da jeg kom hjem søndag var alt næsten ok igen.
I går fik jeg så dommen at jeg er allergisk over for pelsdyr store som små.... jeg er allerede blevet rødlig igen.. men ønsker altså ikke en yderligere tur på hospitalet hvis dette kan undgåes... da kløe og lettere hævelse er startet op igen...
derfor håber jeg at der er en sjæl herinde som kan hjælpe meget hurtigt....

det drejer sig som 3 drenge på 2 år, alle er kasteret, chip, og vac.
Frits er albino og lidt af en napper... men ikke hårdt mere...
Owen er standart mørk og kælepot hvis han kan snige sig til det og møsser gerne...
Lenny er standart lys og kælepot lidt af en graver hvis han kan snige sig til det...

Alle 3 er meget nys. elsker at lege/træne... spiser alt hvad der kan spises og stor elsker af rosiner.. den bedste godte at alle... vand syns de ikke helt om endnu..

der medfølger 3 store bure, inkl. indhold som hængekøjer, mad og vand skåle, legetøj, huler, kattebakke, stor transportkasse og meget mere og selvfølgelig papirene til dem...

der er ingen pris... bare de får et blivende hjem denne gang... så de ikke skal stresses mere..
afhentning eller lign. blir aftalt... ( dog gerne kbh. og omegn da jeg ingen bil har... )
jeg tillader mig at skrive mit tlf. nr. så der kan komme hurtigt kontakt... og håber det er ok...

:( :( :( :( Helga.. 40841278

Miss-Bjerregaard

Ej hvor er det synd for dig. Ville utrolig gerne hjælpe. Men der langt til København og har i forvejen tre totter. :( Håber virkelig du finder et fantastisk hjem til dem!
Med mange kærlige hilsner fra Liam og Basse også!! <33

Eliza

Lige en lille bemærkning om at rosiner altså kan være direkte giftige for en ilder og på sigt kan de også risikere at udvikle insulinoma, som også er dødeligt, så jeg ville stoppe omgående selvom de elsker det og husk at sige det til kommende ejer.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

AlisVolatPropiis

Understreger altså også at rosiner kan indeholde et giftigt stof der er kendt for at slå hunde ihjel -det er ikke noget man skal give til dyr -nogensinde. -Og da der skal ca. 6 til af de "uheldige" rosiner, for at slå en rottweiler ihjel -så er en mere end rigeligt til en ilder. Det forsager akut nyresvigt og så snart tegnene er der, er det for sent at redde dyret -som vil dø både smertefuldt og voldsomt. -Så kan man selv vurdere om man synes det er det værd?!

Jeg er ked af at høre om din allergi, du virkede så glad for at have fået ilder igen :( det er da også utrolig uheldigt det er kommet efter så mange år med kæledyr -og især når man tænker på ildere slet ikke har de samme allergener som andre pelsdyr og derfor er betegnet som specielt allergivenlige :(

Sheila-Maria

Hej Helga .. Er du kommet af med dine totter? Jeg kan muligvis tage den ene ... Er de vant til andre dyr?
Lyon Ferretry - opdræt af sunde, smukke hybrid ildere, alm. ildere og kælemink. Kig på www.lyon.minisite.dk.

HSS

hej alle...
alle 3 totter er kommet et godt sted hen... og har det rigtig godt....
ang. rosinerne er det givet videre... og tak for info.