Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Ilder foræres væk, HASTER!

Startet af Tanja11, 4. Februar 2013, kl. 15:45

Tanja11

Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke


Julie

#17
Du bliver nødt til at få klippet de negle eller få en til at gøre det for dig. Derudover, så er en uge ikke særlig lang tid til at bedømme hvor slem hun er. Det kan være stressende for en ilder at skifte hjem, og en ilder med tendens til at bide, kan godt have lidt løsere tandsæt end normalt, når den kommer ud i nyt hjem... Men så find et nyt hjem til hende, og så har du forhåbentlig lært ikke at skaffe dig flere bideildere, før du er sikker på du kan håndtere dem. Hvis man giver op efter en uge, så har man ikke sat sig ind i hvad det vil sige at have en bideilder :0)

Tanja11

Jeg vil prøve at klippe hendes negle en af de følgende dage hvis jeg kan få fat på hende og få hende til at slappe af.
jeg er også virkelig ked af at skulle af med hende, men havde sagt ja til hende inden der kom problemer i hjemmet og så kunne jeg ikke bare sige nej igen da forrige ejer havde holdt den i godt en uge, desuden nytter det ikke noget hvis der er nogen i familien som er bange for hende.
Jeg har sat mig ind i hvordan jeg skal håndtere en bideilder, og det går da også bedre nu, men jeg vil alligevel gerne finde et andet mere erfarent hjem til hende, hvor hun kan få det rigtig godt :)
det har bare været uheldigt at tingene har ramlet sammen sådan som de har og at det så er gået ud over hende :(
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

englefugl

Jeg vil hel klart anbefale dig at få nogen til at give hende olie mens du klipper klør. Eller hvis du ikke kan få nogen til det, så tøm en pipette med det på hendes mave. Så burde hun være optaget :)

Anne

Ja hold da kæft det er helt klart de værste negle jeg har set på en ilder! Det kan ødelægge fødderne, så de skal altså klippes asap.

ellers ser hun fin ud synes jeg

Cille

Om man kan li nakketag eller ej så kan det også være mulighed.
Fast tag og en anden der klipper, for det skal bare overståes.

dejligste

Citat fra: Tanja11 Dato  5. Februar 2013, kl. 21:51
Jeg vil prøve at klippe hendes negle en af de følgende dage hvis jeg kan få fat på hende og få hende til at slappe af.
jeg er også virkelig ked af at skulle af med hende, men havde sagt ja til hende inden der kom problemer i hjemmet og så kunne jeg ikke bare sige nej igen da forrige ejer havde holdt den i godt en uge, desuden nytter det ikke noget hvis der er nogen i familien som er bange for hende.
Jeg har sat mig ind i hvordan jeg skal håndtere en bideilder, og det går da også bedre nu, men jeg vil alligevel gerne finde et andet mere erfarent hjem til hende, hvor hun kan få det rigtig godt :)
det har bare været uheldigt at tingene har ramlet sammen sådan som de har og at det så er gået ud over hende :(

Hvis du har svært ved at holde/håndtere hende når du skal klippe neglene på hende, kan du prøve med lidt lakse olie på maven, det virkede på Jack da han var lille. Så er de nemlig optaget af at slikke det af og du kan få mulighed for at klippe imens.. Håber virkelig hun kan flade til hos dig, for det ville være synd for hende at skulle et nyt sted hen igen.. 

Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

Tanja11

så er neglene på forpoterne blevet klippet^^
da jeg ikke kan få fat i hende tog jeg lidt lakseolie gennem tremmerne så hun stod op, og så fik jeg ellers hurtigt klippet dem og hun sagde ikke noget til det, dog mangler jeg stadig bagpoterne.
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Tanja11

Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

katja

hej det er os ser har hentet hende, her bider hun ikke, hun er virkelig skøn og kælen, hun er belevet orme behandlet da hun havde orm, samt er hun øremide behandlet da hun havde øremider, hun har været en tur til dyrelægen, og udover hun er lidt tynd er hun sund og rask, hun er virkelig meget kælen over for os, og vi har ingen problemer med hende overhovet, sætter et billed ind en af dagene, så du kan se hende, hun har det godt, og vi er meget glade for hende, :)
ejer af 7 dejlige trolde,

Tanja11

hej :)
det er rigtig godt at høre, så er hun kommet hen til de rette mennesker^^ har også set billederne af hende og hun ser virkelig ud til at have været faldet ordenligt til :)
er dog ked af at høre at hun havde så mange helbredsproblemer, men det er godt at der er blevet gjort noget ved det^^
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

katja

det er ikke mange helbreds problemer, det er nu ganske normalt . øremider er der desvære mange der har, og orm er heller ikke unormalt,  du skal ikke være ked af det, i havde hende jo kun i få dage så det er ikke jeres skyld, vi er meget glade for hende, og regner med at tilmelde hende falster ilder, så kan i jo komme over og hilse på hende, hun er virkelig en dejlig pige,
ejer af 7 dejlige trolde,

Tanja11

ja jeg synes bare at det lyder som meget med de tre ting, men ved godt at orm og øremider er normalt, drengen herhjemme har også selv haft begge dele :)
det er mest at hun er undervægtig at jeg er lidt trist, men det kommer jo til at ændre sig :3
har selv tænkt mig at tilmelde min dreng til Falsterilderen, så kan vi jo snakke der;) og så kan jeg jo sige hej til Isabell der jo^^
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

CMS

Jeg er simpelthen nødt til spørge (jeg håber inderligt, jeg tager fejl af ilderen!) 

Kan det VIRKELIG være rigtigt, I har parret hende op?? 

Jeg sidder målløs - det er 4-5 uger siden tæven blev hentet. Lidt tynd, orm og øremider skriver du selv, kan I virkelig have parret hende op? 
Mange hilsner Christina