Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Søger ilder :)

Startet af C4ndyland, 8. Februar 2013, kl. 02:43

ArtisticReality

Citat fra: Barky Dato  9. Februar 2013, kl. 03:37
(Hav i mente når man læser på udlandske sider at deres erfaringer fra deres land ikke nødvendigvis er de samme som vores. Et lynhurtigt blik på den hjemmeside du linker til ArtisticReality giver mig fornuftig overfladisk information, men skal sammenholdes med hvad vi f.eks bruger af farve"koder" i vores land, samt der ikke står en døjt om genetik og etik, selvom der bliver refereret til det ift valg af avler og levealder. Umiddelbart har jeg ikke læst noget forkert under skimningen, men var det f.eks en amerikansk hjemmeside ville der som regel stå nogen HELT andre ting, fordi at de har ildere under ret anderledes vilkår end vi har her i europa, derfor har de nogen anderledes problematikker end vi oplever, omend mange er ens fordi at det jo er samme dyr.)

Det er ved jeg ;) man skal være rimelig påpasselig, men jeg synes hun er pålidelig og har en masse gode ting. Som jeg også føler at man kan tage med sig her i Danmark. Amerika har nogle andre regler, har snakket med en amerikansk breeder på et tidspunkt. De fjerner fx the analgland (menes det staves sådan), hvilket menes slet ikke at være nødvendigt. Hun gør klart i sine videoer at hendes hjemmeside gerne skulle være global, altså indeholde noget som folk fra hele verden kan bruge til noget og som er overall gode råd. Genetik og etik, referer hun til i avl mest, ja; at det er vigtigt at finde en god opdrætter og være sikker på at hvalpen kommer fra gode kår, så at sige, og at dyret er sundt, og opdrætteren kan garantere det. Men, jeg synes i hvert fald hun er super god, når man slet ikke et pap ved xD
Adopt the pace of nature, her secret is patience ~ Ralph Waldo Emerson.

ArtisticReality

#16
Adopt the pace of nature, her secret is patience ~ Ralph Waldo Emerson.

Eliza

Citat fra: ArtisticReality Dato 14. Februar 2013, kl. 00:32
http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/sites/default/files/pjecer/pasningsvejledninger/Saadan-passer-du-din-fritte.pdf

Ville lige linke dig det her. Det er godt læsestof! ^^

ligefrem at kalde det godt læsestof er vist en overdrivelse, men ja der står vist ikke noget direkte livstruende for ilderen. Men en ny og bedre udgave skulle være på vej.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.