Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

ilder(e) søges :)

Startet af muligvisengnu, 23. August 2009, kl. 22:22

muligvisengnu

Ilder, Vi søger en ilder (eventuelt et par) som vi kan forkæle.

Vi er et ungt par, som før har haft ildere(jeg i 5 år og min kæreste i 2), som nu er interesserede i at få ildere igen. Vi er allerede skrevet op til en dejlig lille ilderhvalp i 2010, men vil gerne se om der findes en/to voksen ilder vi kan forøge familien med allerede nu, så vi allerede har nogle totter inden hvalpen kommer til, og ikke først skal til at finde legekammerater bagefter :-)

Vi bor i Pandrup, ca 10 km fra Blokhus, og søger fortrinsvist ildere fra Nordjylland i denne omgang.

Vi søger helst voksne neutraliserede dyr, men vi kan jo altid tage en lille snak om ilderen, og tage den derfra  :)
Vi har ikke behov for bur. Vi har bur fra tidligere ildere, og desuden har vi lige købt et kæmpe skab, som skal bygges om til et stort lækkert bur med 5 etager. Andet tilbehør vil vi self gerne have med ;O)

Vi har tidligere haft en annonce oppe på gul&gratis, og havde sådanset fundet en vi skulle købe, men uforudsete årsager gjorde, at den ikke skulle videresælges alligevel, så nogen har måske set os søge før :P

Håber at høre fra nogen  :D

send eventuelt en mail på

Danipigen@hotmail.com

Malene

Har I prøvet at søge på dba.dk og guloggratis.dk ? Der var ret mange til salg, sidst jeg tjekkede i hvert fald :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne

prøv eventuelt at kontakte Mette fra www.evergreenilder.dk og hør om hun har noget. Hun svarer ikke på mails. Kun telefon.
Held og lykke.

muligvisengnu

Tak for svarene  :D

Vi har søgt både på g&g og dba, men der er ikke umiddelbart nogen i området, og som ikke sælges med bur og det hele :-)

- Vi har snakket med Mette i fredags, og vi venter sådanset bare på hun sætter nogle billeder og info om de forskellige op på siden så det er lidt lettere at overskue de forskellige, når man nu aldrig har mødt dem :-)

Timmy

Ellers ville det være en god ide at tage hen og besøge mette, og se dyrene i virkeligheden og snakke med hende om dem der.
jeg tror nemlig ikke hun har så meget tid til at opdatere hjemmesiden særlig tit  :fnis:

muligvisengnu

hehe, nej det tror jeg gerne  :fnis:
Hun sagde, det ville blive gjort senest igår eftermiddags, men ja, det er så ikke sket endnu   :fnis:
Men vi giver hende nok et kald her i aften og prøver at finde ud af noget.

Men det er jo altid godt at holde mulighederne åbne  :D

Timmy

Så har hun nok bare glemt det, hun er jo også en travl dame  ;)
men jeg vil ihvertfald foreslå at tage hen og besøge hende  :dans:

muligvisengnu

Det er hun ihvertfald, så kan ikke bebrejde hende det mindste  :P
- men vi giver hende ihvertfald et kald i aften, og prøver at finde ud af noget

Timmy

det lyder godt, held og lykke med det  :dans:

muligvisengnu


Anne

Jeg synes også i skal tage hjem til hende og se på dyrene. Mette er rigtig sød og nem at snakke med. Og det er letetre at se dyrene an når man er på stedet, så man kan have dem i hænder osv.

muligvisengnu

Ja det er klart. Det var mere for at vide om der overhovedet var noget for os, inden vi eventuelt ville tage op og se dem :)

Timmy

jeg tror egentlig den bedste måde at finde ud af om det er noget, er at tage hen til nogen der har ildere og så opleve dem  :D

muligvisengnu

ja det er klart. Det mener jeg også selv, men mener også man kan sortere nogle fra uden at møde dem, f.eks. på baggrund af alder  :P

Hvis jeg nu f.eks. rent hypotetisk ønsker en ilder mellem 1 og 2 år, og der så kun er ildere mellem 4 og 5, så kan jeg jo allerede der sige nej, uden at have taget en unødvendig tur. Det var mere der den ligger  :P

Men ja, jeg syns også det er bedst at møde dem, for så får man et andet billede af deres temperament  :P

PiaLyng

Det bedste er at besøge Mette - da hun jo har stort "udvalg" af dyr - og så hun rigtig god til at Matche dyr og ejer :D! + er det jo lækkert at nusse ALLE de ildere som hun har :-$..

Men klart tag op og besøg hende - selvom det måske er en lang tur - men hun har så travlt og når hun endelig sidder ned er det vist ikke "arbejde" hun tænker på :P..