Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Smuk pastelpige søger nye græsgange

Startet af Mewz, 21. Oktober 2009, kl. 15:48

Mewz

Der er sket meget siden jeg sidst opdaterede.
Som nogle måske ved, overtog jeg for nogen tid siden ilderpigen Silke fra nogle ejere der ikke længere havde tid til hende.
Jeg har desperat forsøgt at føre hende sammen med Freja og Lusen som efterhånden er temmeligt gamle og slidte - uden større held.
Efter megen kamp lykkedes det min kæreste og jeg at få dem til at gå i bur sammen, men Silke, der altid har været ene-ilder virkede ikke rigtig til at få glæde af deres selskab. Desuden begyndte jeg at få mindre tid til opdragelsen (hun er lidt en bideilder og skal disciplineres for at fungere i flokken) og jeg finder ikke længere at hun trives godt hos mig.

Min daværende kæreste og jeg er gået fra hinanden og jeg er nu flyttet til et mindre sted. Jeg var meget bekymret for dyrene, da der ikke umiddelbart kunne være kæledyr hvor jeg skulle hen. Det strider imidlertid mod ethvert af mine principper at skille mig af med et kæledyr fordi det pludselig ikke længere passer ind i tidsplanen, så det lykkedes mig at få tilladelsen i hus til at have ilderne.
Imidlertid finder jeg det fornuftigst at forsøge at finde et nyt og kærligt hjem til Silke, da der er mindre plads det nye sted og da hun tilsyneladende ikke rigtig kan falde til. Jeg ville også være ked af at skulle flytte for meget med hende, da det ikke er sikkert jeg bliver boende på den nye residens længe.

Det blev langt. Men sagen er som så.

Min pastelpige Silke søger et nyt og kærligt hjem. Hun er ikke en begynderilder, da hun altså er temmelig krævende med hensyn til opdragelse af hendes bidevaner i starten.
Hun er dominerende over for nye mennesker, men når hun falder til er hun det blideste puttevæsen.

Om Silke

Navn: Silke
Køn: Hun, steriliseret.
Alder: 2,5-3 år (jeg er lige i tvivl på stående fod men chekker naturligvis op på dette.)
Farve: Pastel
Øvrigt: Silke er bakketrænet men kan som alle andre ildere lave uheld. Hendes temperament er som beskrevet ovenfor. Hun er dominerende i starten, men kan efter tilvænning og disciplinering være det kærligste væsen. Hun er ingenlunde problemilder som sådan. Hun er vaccineret for omkring et halvt år siden og der medfølger en vandrejournal fra dyrelægen med alle de papirer jeg har på hende. Hun er oprindeligt fra en dyrehandel, så jeg har ikke stamtavle.

Pris: Det eneste vigtige er et godt, kærligt og blivende hjem. Jeg ønsker ikke at hun skal skifte ejer mere, så hun gives mod et symbolsk beløb (eventuelt noget Olivers/Hills-foder). Bur følger ikke med.

Mine krav til dig:
Jeg ser gerne at en potentiel, ny ejer bor på Sydsjælland eller i Københavnsområdet således at hun ikke kommer for langt væk.
Du skal være mindst 18 år
Du skal have plads, fremtidsudsigt og midler til at kunne give Silke et godt og blivende hjem.


Den gamle ejer ville at hun kom til et sted hvor der i forvejen var ildere. Jeg er ikke sikker på at hun ikke fortsat kan trives som eneilder med den rette mængde opmærksomhed, men jeg ser også gerne at hun kommer ud til selskab.

Hun befinder sig i Præstø, Sydsjælland og kan eventuelt afleveres i Københavnområdet.

Kontakt mig i tråden eller på ronaen@hotmail.com
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Mewz

~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Mewz

Hun kan køres fra Sydsjælland og omegn til København af mig selv denne kommende søndag hvis det når at blive aktuelt.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Tazz

Hvor er hun dog smuk.. :)
Hvis bare man havde pengene til hende, var hun solgt på stedet :D
Så kunne hun hygge sig lidt med Tøsen.

Mewz

Citat fra: Tazz Dato 23. Oktober 2009, kl. 17:12
Hvor er hun dog smuk.. :)
Hvis bare man havde pengene til hende, var hun solgt på stedet :D
Så kunne hun hygge sig lidt med Tøsen.

Til dyrelægeregninger, etc.?

Øvs. Jeg ville gerne have fundet et sted til hende inden i dag, så jeg ikke skulle slæbe hende frem og tilbage.
Men ja, hun er nemlig en smuk lille pige. :)
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Tazz

Citat fra: Mewz Dato 25. Oktober 2009, kl. 10:07
Citat fra: Tazz Dato 23. Oktober 2009, kl. 17:12
Hvor er hun dog smuk.. :)
Hvis bare man havde pengene til hende, var hun solgt på stedet :D
Så kunne hun hygge sig lidt med Tøsen.

Til dyrelægeregninger, etc.?

Øvs. Jeg ville gerne have fundet et sted til hende inden i dag, så jeg ikke skulle slæbe hende frem og tilbage.
Men ja, hun er nemlig en smuk lille pige. :)

Nej, men lige pt har vi ikke lige penge i overskud til at betale for hende, desværre..
Dyrlægeregninger er der altid penge til, har nemlig en speciel aftale med min dyrlæge..

Mewz

~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Mewz

Silke har fundet sig et nyt hjem hos Tazz. Jeg håber det hele går godt!


Tak for henvendelserne, folkens. :)
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Maria Amanda

Ih, det var godt!  :dans:

Håber du bliver glad for hende Tazz. Hun er virkelig smuk..  :love: