Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Keela søger nyt hjem.

Startet af Barky, 17. Oktober 2010, kl. 14:25

Barky

Jeg vil lige gøre opmærksom på at det ikke er mig sælger hende - jeg ligger blot annoncen ind for ejeren.
Jeg har mødt ilderen flere gange, og hun er fuld af personlighed og rigtig sjov. :D






Jeg er desværre blevet nødt til at gå af med min tæve og søger derfor et nyt godt hjem til hende.  :(

Hun hedder Keela Lima og er Black Self. Hun er fra 30/4-2008, har stamtavle og er neutraliseret.
Hun er en glad, legesyg og social ilder. Hun finder sig 100% i at komme i bad. Hun står stille og roligt og tager imod. Hun elsker at lege. Jo vildere og længere, jo bedre ;) Hun elsker også at lege i vand, at jage og hun går bestemt ikke glip af en god fjollekamp med burkameraterne, hvis hun får muligheden. Og du skal ikke blive overrasket hvis du finder en godbid eller noget legetøj i dit fodtøj ;)

Hun elsker at blive kløet og kælet for. Hun slikker på alt omkring hende når det er rigtig rart og hun kan også finde på at ligge sig til at sove i armene på én i mens.

Hun er bestemt ikke en kræsen ilder og ville elske at få kød. Hun spiser hvad der bliver hende budt, og kan hun lige få sidemandens også, er hun glad ;)

Hun kan sagtens stoppe midt i leg for at gå op på toilettet, men det ikke sikkert hun vil bruge bakken hvis hun mener den er for beskidt.

Hun er ikke aggressiv men hun kan ikke altid stå for bar hud. Hun bider ikke hul, men hun napper ok hårdt. Så det er en god idé ikke at vise hende alt for meget bar hud, hvis man har hende oppe, da det ikke er sikkert hun kan stå for det. Det er dog nemt at aflede hendes opmærksomhed og det er heller ikke fordi hun bare SKAL nappe, det kan bare ske. Men det kan sagtens undgås, man skal bare placere hende så hun ikke lige bliver fristet eller fx gå rundt med hende og vise hende ting. Hun er super nysgerrig og elsker at være oppe. Et par hjemmesko er også at foretrække når hun løber rundt på gulvet ;) Men mest af alt napper hun i tæer fordi hun gerne vil op og have opmærksomhed. Hun ligger sig også tit helt fladt på jorden ved siden af én som en hund og venter på man tager hende op. Hun vil så gerne.

Jeg vil ikke anbefale at hun kommer til hverken førstegangs- eller nye ilderejere. Og jeg vil heller ikke anbefale at hun kommer til et sted med alt for mange ildere, da hun er enormt kontaktsøgende og gerne vil have opmærksomhed. Ej heller som et kæledyr for et barn.

Hun befinder sig på Frederiksberg og hvis det kunne have interesse, er man meget velkommen til at komme og møde hende for at se om det kunne være noget.

Kontakt: keelalima@yahoo.dk

Her er nogen billeder af Keela


























Jeg håber at der er nogen derude der vil tilbyde Keela en plads i deres hjerte og deres hjem.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

holmer

Ej hvor er hun bare en lækker pige :-D

Stubba

Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Anne


Stephanie

Barky, jeg ved godt at du skriver at det ikke er din ilder.

Men jeg undrer mig over at du poster den salgsannonce velvidende at det er Emilia fra PFF's E-kuld. Og der er en kontrakt på hende, hvori der står at der skal laves omplaceringskontrakt ved salg, og alligevel står der intet i annoncen om dette.

Det synes jeg da er en vigtig detalje som købere også bør vide.

Jeg håber da at det har været en svipser og at det ikke er fordi at både sælger og poster herinde mener at man ikke behøver overholde salgskontrakter fra avlere?

Barky

Stephanie - den må du tage med sælger.... ;)

Jeg har blot postet annoncen.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Stephanie

Citat fra: Barky Dato 17. Oktober 2010, kl. 18:38
Stephanie - den må du tage med sælger.... ;)

Jeg har blot postet annoncen.

Jo, du har bare postet annoncen, men ikke desto mindre har du vel læst annoncen igennem først, og du er velvidende om at det er en ilder fra avler og at der er kontrakt. Så ved ikke at gøre opmærksom på det må du jo synes at det er iorden at bryde avlskontrakter. Og du/I sætter jo også kommende køber i en dum situation ved at de køber en ilder i den tro at alt er i orden når der egentligt først skal laves en omplaceringskontrakt (ikke at jeg kan forestille mig at det skulle være noget problem med at få den omplaceringskontrakt)

Så det kan være at du kun har postet den, men du er med til at sætte køber i en dum situation ved at de køber en ilder i den tro at alt er i orden når der egentligt først skal laves en omplaceringskontrakt (ikke at jeg kan forestille mig at det skulle være noget problem med at få den omplaceringskontrakt), ved enten ikke at gøre sælger opmærksom på dette så salgsannoncen kan blive rettet eller ved ikke selv at gøre det da du poster.

Men uanset hvad så ved folk da nu at der skal tages kontakt til PFF inden salg for at få lavet den kontrakt om til ny ejer.

Anne

Mon ikke det er rimeligt nemt gjort. Den der køber hende skal j bare kontakte pff og så få lavet kontrakten. Ilderen er allerede steriliseret osv, så det er jo bare så opdrætteren ved hvor den er og har det godt.

Barky

Stephanie - spis lige en kiks til før du kvæles i tanker om hvad mine holdninger er.

Det kan godt være at du mener at jeg "sender et budskab", sådan kan man vel godt opfatte det hvis man søger nok efter det.

Hvis du har fulgt bare lidt med de sidste mange år (hvilket du faktisk ofte giver indtryk af at gøre), så ved du vist godt hvad min holdning til kontraktbrud er.

Men jeg gider ikke blandes ind i de problemer der har været imellem sælger og opdrætter. Så ganske fint at du har skrevet på PFF's vegne, det sætter de nok rigtig stor pris på. *thumbs up*

Men du skal ikke forgive at du ved hvad min holdning er... Jeg kunne jo være rørende enig med dig måske?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Stephanie

Citat fra: Barky Dato 17. Oktober 2010, kl. 19:37
Stephanie - spis lige en kiks til før du kvæles i tanker om hvad mine holdninger er.

Det kan godt være at du mener at jeg "sender et budskab", sådan kan man vel godt opfatte det hvis man søger nok efter det.

Hvis du har fulgt bare lidt med de sidste mange år (hvilket du faktisk ofte giver indtryk af at gøre), så ved du vist godt hvad min holdning til kontraktbrud er.

Men jeg gider ikke blandes ind i de problemer der har været imellem sælger og opdrætter. Så ganske fint at du har skrevet på PFF's vegne, det sætter de nok rigtig stor pris på. *thumbs up*

Men du skal ikke forgive at du ved hvad min holdning er... Jeg kunne jo være rørende enig med dig måske?


Ja, jeg ved godt hvad din holdning er, derfor jeg undrer mig over at du ikke nævner det med kontrakten.

Og nej, jeg skriver ikke på PFF's vegne, jeg er ikke deres stik-i-rend dreng. Det er min holdning der kommer til udtryk her.

Jeg ville have skrevet det samme uanset hvilken avlers hvalp som er til salg, hvor kommende købere ikke får at vide at der skal laves en omplaceringskontrakt inden køb, for det er sgu en sviner at sælge en ilder uden at køber ved dette.

AlisVolatPropiis

Suk....det måtte jo komme hertil....

De fleste ved der har været mega meget kontrovers omkring den her ilder....mellem ejer og avler, og alt efter hvem man spørger, så skete kontraktbruddet oprindeligt fra avlerens side i forbindelse med købet og derfor kan jeg forestille mig sælger ikke ligefrem føler større behov for at overholde kontrakten.
At Julia og andre bliver blandet ind i den kamp, synes jeg er sørgeligt. Julia har reageret som hun plejer -i ILDERENS favør.

Dermed ikke sagt kontrakbrud er en lille sag, og det ved jeg Julia heller ikke mener...men eftersom ejer og avler så vidt vides ikke er på talefod, er det vidst også forståeligt at der kan komme visse reaktioner. Både fra sælger, men også avler.
Jeg billiger på ingen måde kontrakbrud. Men der er heller ingen grund til at kaste lorten i den forkerte ring. Julia gør en veninde og ikke mindst en ilder en tjeneste....til ilderens bedste...

Hvad der end er af bagvedliggende skidt og affald....det må de to parter ordne selv....udenom julia, fora, og den nye køber. Og huske hvad der er vigtigst....

heike

Stephanie - at Julia vælger at poste dette for en der ikke er medlem her inde, betyder vel ikke at hun skal stå til regnskab for om det er kontrakt brud eller ej, såvel som du ikke skal tage pff's kampe.
Du kunne evt nøjes med at pointere at det er en pff ilder, og at der er kontrak på, hvis du føler det er noget evt købere skal vide. resten kunne du jo tage med Julia pm eller i en anden tråd, da dette er jo salgsannoce og ikke en diskution  om hvor vidt man er for eller imod kontrakt brud.
Du ved jo om nogen hva der ligger til grund for denne måde hun bliver solgt på.

Jeg ved personligt at dette salg ikke er en handling uden overvejelse, og at sælger ønsker denne ilder alt det beste, det beste hjem med de beste nye mennesker og dyr, så derfor synes jeg det er rigtig ærgeligt at sagen bliver mere kompliceret, og eventuelle nye ejere bliver skræmt!
- og at Julia bliver trukket ind i noget der slet ik er hendes sag.

Julia, synes det er rigtig sødt af dig at du har valgt at gøre den tjeneste for en veninde og poste dette.. thumps up  :)

Anne

#12
Helt ærligt! At denne ilder er til salg er da en mulighed for opdrætter for igen at få kontakt med den og vide hvordan den har det, og hvis man nu lod være med at fortsætte striden hvor den slap så ville det måske kunne ende godt for både sælger, køber, opdrætter og ilder.

Jeg kan godt huske den sag med den her ilder, men det er jo ikke ilderens skyld og det er altså ved at være et par år siden. Jeg synes helt sikkert at nye køber skal kontakte anitta så hun ved hvor hendes hvalp er henne, og så er den vel ikke længere. Det er jo ikke fordi kontrakten stiller umulige krav til nye køber, som enhver ikke ville gøre af sig selv alligevel.

Jeg har selv en pff ilder og dertil hørende kontrakt, og den har intet betydet for måden jeg har haft min ilder på.

Det er super synd at den her strid skal lives op her igen, for det kan jo afskrække nogen fra at overtage ilderen, og det er da fjollet for nye ejer behøver jo ikke blive blandet ind i noget.

Malene

[besked=Malene]Nu er der vist blevet snakket nok om kontrakter. Slut![/besked]
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Julie Stuhr

Den pige er gorgeous! Hvem der bare måtte få en ilder mere :(