Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Søger 2 ildere der mangler nyt hjem

Startet af Dyrenørden, 3. April 2011, kl. 20:20

Dyrenørden

Jeg søger 2 voksne ildere. Så står du og skal af med dine ildere så kontakt mig gerne. Jeg har ikke haft ildere før men har læst en del om dem. Jeg er næsten færdig uddannet dyrepasser så garanterer dine ildere vil få den rette pasning hos mig. Jeg ser helst ilderne er vaccineret, chippet og evt. har stambog. Men skriv hvad du har og så må vi se om du har de rette ildere for mig :)

Mvh. Trine

Barky

Skal de være neutraliserede eller ikke?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Dyrenørden

Hvis det han og hun så ja. Vil nødigt rode mig ud i noget avl jeg ikke har sat mig ind i ;) Hvis det 2 af samme køn og de kan sammen så det underordnet om de er neutraliserede :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Nu det altså ikke for noget men hvis du siger at du har læst om dem, så mangler du vidst lige det kapittel der handler om virile dyr!

Hunner SKAL netraliseres hvis de ike skal bruges til avl, da de kan dø af at være i løb for længe. Og to virile hanner i brunst går som regele heller ikke altid godt sammen..

Dyrenørden

okay nej det har jeg så ikke lige fået med. Jeg har ikke læst under det emne der hedder avl. det nok der den slags står. Tak fordi du nævnte det :) Har kontaktet en opdrætter som forhåbentligt vil hjælpe mig i min søgen og kan svare på et hav af spørgsmål jeg stadig har :) Lyder ret voldsomt at de kan dø i løbetiden? Kan du give et link til hvor jeg kan læse om dette?

Amazing Ferret

Du kan prøve at kontakte Evergreen ildere

Mette har tit dyr som mangler nyt hjem http://www.evergreenilder.dk/

Dyrenørden

Det lige præcis hende jeg har kontaktet. Hun var den eneste opdrætter jeg umiddelbart kunne se der havde dyr til viderformidling :)

englefugl

der er 2 tråde herinde nu med ildere til salg :D altså ved ikke om du havde set det, men ville bare gøre dig opmærksom på det ;)

Dyrenørden

Tak for info. Men jagten er midlertidigt sat på standby da jeg skal passe en ilder for en kammerat. Så får jeg også et hvordan mine hunde reagerer på sådan en og om det overhovedet vil kunne lade sig gøre med hund og ilder på samme tid

Anne

#9
HVis du selv søger på nettet så kan du finde det alle steder med ildere, det med at de kan dø af løbetid. De producerer østrogen og det stopper de ikke med igen af sig selv. Det går ud over dannelsen af nye røde blodlegemer (det omtales normalt på dansk som benmarvsdepression), og i sidste ende dør de simpelthen af en anæmilignenden tilstand.

Det er meget mærkeligt at de er bygget sådan, men det er de, og det står på alle sider der omhandler ildere.

Namilla

Nogle virile hanner kan sammen, men det er ikke et must... derudover er det godt nok de færreste der frivilligt vælger at have virile hanner, hvis der ikke skal avles på dem... virile hanner STINKER! og så er deres adfærd virkelig klam (de tisser på alting, kan finde på at rulle sig i bakken og så er der nogen af dem der bare humper alt...både hinanden, fødder, bamser osv)...
Hvis det er "ilderen som kæledyr" du har læst, så glem alt hvad du har læst i den bog...for den er så fyldt med fejl at det er helt forfærdeligt!...
Jeg synes også det er lidt underligt at du ikke er stødt på det med virile dyr...synes ellers det står alle steder og at folk er gode til at oplyse om det på hjemmesider osv...

Dyrenørden

Jeg tror nogen af de hjemmesider jeg har kigget på har været knapt så uddybende mange har bare været hjemmesider med folk der har en eller 2 som kæledyr og på en af de opdrætter sider jeg har læst på var der et underemne der hed avl som jeg fint sprang henover da jeg ikke er intra i avl. Det har muligvis været der det med løetid stod. Men nu har jeg læst om det og snakket med en lokal dyrehandler der selv har haft og avlet ildere og hun har sagt jeg bare kan komme ned og spørge hvis der er noget så det rigtig dejligt. Har jo så nu besluttet at det skal være neutraliserede dyr. Men indtil videre passer jeg en lille ilder for en ven :) Og det går rigtig godt :)