Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Opduktion af ilder December 2008.

Startet af Barky, 13. December 2009, kl. 16:18

Barky

Jeg vil gerne advare mod stærke og stødende billeder. Det er ikke noget man er tvunget til at se på, og har man ikke lyst, så vil jeg ikke anbefale det.












































Aftenen før at Albert blev aflivet. Han ligger og bliver nusset i min seng, og vi falder i søvn sammen. :D  Hans forstørrede milt kan ses og den mørke farve på maven viser tydeligt at den har været på overarbejde længe.


Albert er kommet hos Lone. Han har fået sin potion risalamande og er blevet bedøvet. Han er helt væk på nuværende tidspunkt, ved siden af ham ligger sprøjten der bliver sprøjtet ind i hans hjerte og får det til at at stoppe med at slå.


Lone ligger første snit, ind til mave regionen, det mest normale sted at lede efter kræftknuder hos ildere.


Milten bliver hevet frem. Meget meget mørk og forstørret. (mavesækken med risalamande ses tydeligt bagved, den var godt nok stor. :lol: )


Her sammenlignet med leveren. (milten bør have samme farve som leveren)


Her finder vi en af knuderne. Der sidder lige ved indgangen til bugspytkirtlen, den ville ikke have været kunnet fjernet, den sidder på for kritisk et sted. Men det er tydeligt at se at den ikke skal være der.


Nyren bliver åbnet for at se om der er noget unaturligt i den. Det var der ikke.


Intet andet unormalt i maven fundet andet end milten og knuden ved bugspytkirtlen, og vi må gå videre op til brystkassen.




Der bliver klippet op, og gravet frem. Der var selvfølgelig frisk blod fra det bristede hjerte, men også en slags "masse" Lone ikke kunne forstå. Her er hun ved at frigøre den.


Så kom den frem. Den "masse" af blod? og knuder? der havde siddet i Alberts brystkasse omkring lungerne og lavet en masse ballade med hans vejrtrækning. Den kunne umuligt have været fjernet eller opdaget ved alm. gennemtjekning. :(


Og Lone tog en af lungerne ud for at kigge på den. Den så heller ikke helt normal ud. Den burde være ensfarvet.


Så var Alberts opduktion færdig, han havde kræft. Som ikke kunne fjernes.


Min elskede lille ilder med de lange tænder der altid stak ud over munden, selvom han aldrig brugte dem og elskede at mysse.
Jeg fik ham ikke kremeret, eller med hjem. Den Albert jeg vil huske findes i mit hoved, mine minder og på mine billeder.


En blodig pote... Farvel Albert..
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Det er nogle riitgt gode billeder. Jeg tænker det ikke engang som albert der ligger der, men jeg aner stadig ikke om jeg ville kunne med mine egne. Vlle gerne med til en obduktion på en fremmed ilder dog

Line

sikke nogle gode billeder... Jeg synes det er rart at se billeder af noget som ellers ingen ser.

FerretParadise

Tak fordi du deler disse billeder med os Julia.
Jeg har godt nok set dem før, men alligevel var det en stor oplevelse at se dem igen.

Det billede der rører mig mest, er det sidste af poten med blod på.

R.I.P Søde Albert.
Ann Hillerslev.

Pipvig

Tak fordi at du deler disse billeder med os, skal også komme herfra.
Havde nok ikke set det hvis ikke ellers.

RIP Albert.

NemoToft


Julie Stuhr

Ja, som de andre siger er det gode billeder.
Og selvom det er trist at tænke på, at det er nogens kæledyr, er det altså spændende at se.

Han er en meget flot ilder på billede 1 :)

Anne

Citat fra: Julie Stuhr Dato 13. December 2009, kl. 18:44
Ja, som de andre siger er det gode billeder.
Og selvom det er trist at tænke på, at det er nogens kæledyr, er det altså spændende at se.

Han er en meget flot ilder på billede 1 :)


Han avr en utroligt smuk og kærlig ilder <3 En rigtig kysseilder :)

Line


Anne

Det ved jeg nu ikke, men GODE minder er altid dejlge ;)
Minderne om albert er

Anne

Du skulle lave en tråd om an Julia, i levende live

tzari

#11
Lidt offtopic. Har en af jer et billede hvor man kan se nøjagtig hvor hvilke organer skal være og hvad størrelse de ca skal være.

tak for en lærerig tråd

Hilsen Analfabetet inden for at palpere ildere  :X :fnis:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

man kan jo købe den der plakat med det, men den er gidt nok lidt dyr :S HVis nogen ligger inde med et billede kunne jeg ogs være rmeget inetersseret, evt på mail hvis man ikke kan oste her pga copyright

tzari

#13
Citat fra: Anne Dato 13. December 2009, kl. 20:16
man kan jo købe den der plakat med det, men den er gidt nok lidt dyr :S HVis nogen ligger inde med et billede kunne jeg ogs være rmeget inetersseret, evt på mail hvis man ikke kan oste her pga copyright
Den plakat må da ligge et eller andet sted online? Rart at høre jeg ikke er eneste der ikke har styr på palpering
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

det er et besøg på google værd.. ser havd jeg kan finde