Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Ildersikring af opvaskemaskine!

Startet af mette11, 11. Marts 2010, kl. 10:24

mette11

Vi er nu næsten færdige med at bygge nyt køkken, men vores opvaskemaskine er lidt åben for neden og små ildere kan nok godt møve sig ind i den!! Så jeg søger en ide til hvordan man nemt og pænt sikrer at ilderne ikke kan komme derind.
Min eneste ide lige nu er at sætte noget hvidt læder på indersiden (det er der under hvor man åbner lågen at der er et hul), som afskærmning.

Andre gode ideer?? Det skal være noget man ikke lige ser, men som også er 100% ildersikkert...

Peewit

Vi har samme problem når vi er på ferie hos mine forældre. Kan så sige at ting som meget kraftigt tape og sådan noget ikke virker.
Vi har stadig ikke fundet en brugbar løsning.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

cmkh

kan i ikke skære et stykke sokkel til der passe under vaskemaskinen

mette11

Det tror jeg desværre ikke, for det er der hvor den åbner i bunden de kan komme ind...problemet er at den jo skal kunne åbne (dvs der skal være noget åbent eller flexibelt som kan klare bevægelsen)...men jeg må lige undersøge det nærmere...

Barky

Min opvaskemaskine gør det samme. Jeg har faktisk bare lagt nogen gamle håndklæder ind, de er så blevet skubbet længere ind af lågen, men kun så at ilderne lige kan få hovedet ind og ikke mere...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

mette11

Jonas godtager ikke denne løsningsmodel! Tror vi er ude i en konstruktion med noget hvidt læder som kan sidde og spærre...har nu fået lagt mig på maven og kigget ind og undersøgt sagen og man kan desværre ikke sætte noget liste-ting fast, da lågen skal kunne bevæge sig... :S Det er sgu dumt med sådan en opvaskemaskin...men igen...jeg vil nødigt undvære den!!  :(

AlisVolatPropiis

Tror nylon er bedre når nu det er et sted der kan blive lidt fugtigt :)

mette11

Ja måske sådan noget bævernylon?? Det er jo ret kraftigt i det...det er en mulighed...

FerretParadise

Ja bæver nylon er godt, jeg har det selv på bagsiderne af mine sofahynder, og dyrene har endnu ikke kunne grave hul i det.
Ann Hillerslev.

Thomas klausen

læder kan sagtens klare at blive gennemblødt og så tøre men vis det noget der sker tit skal det have massere af læder fedt så kan det ikke tage vand. den beste løsning vil være et brat der kommer ind bag ved og skærmer af så de ikke kan kravle videre som så bare skal males lidt men vis man ikke lige er den største håndværker eller bare har fem tommelfingre kan 10 min. araldit og læder og sand papir klare det vis i ikke ved hvad det er for en araldit så den rød og opnår fuld styrke på 1 time og fast efter kun 10 min. om det vil pinde på metal vil jeg ikke stå inde for men når jeg laver knive (sker sjældent) limes det med den og det holder fint der. og da jeg har limet læder med det vid jeg der ikke er noget problem der da jeg lavede en tæst på det gik læderet i stykker og ikke limingen så det burte kunne holde

mette11

Citatden beste løsning vil være et brat der kommer ind bag ved og skærmer af så de ikke kan kravle videre
Men hvordan vil du sætte et bræt derind?? Problemet er jo at hullet kun er der når opvaskemaskinen er lukket, men ikke når den er åben! Lågen skal jo kunne bevæge sig...og det er derfor at der er et hul der...hvis man sætter et bræt derned, så kan man jo ikke åbne eller lukke maskinen...

Der burde under normale omstændigheder ikke komme vand der, men det kan jo ske, hvis man fex. åbner maskinen mens den er i gang osv...så det skal jo nok være noget der ikke tager skade af vand. Hvis jeg skulle bruge lim, ville jeg så vælge blå Araldit, da den er vandfast og dermed mere egnet til steder hvor der kan komme vand.
Og så kan det lige tilføjes at jeg faktisk er den største håndværker!  :P

Anne

måske kan di lave en sikring i form af en plade der kan sættes af og på. Vi har opvaskemaskine men ilderne kan kun få hovedet op i det hul, og jeg har døren til køkkenet lukket når maskinen er i gang så de ikke får etr ufrivilligt dampbad

AlisVolatPropiis

Jeg er verdens mindst praktiske menneske....men kunne man noget lignende dette??? håber i forstår tegningen  :fnis:


A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 12. Marts 2010, kl. 01:10
Jeg er verdens mindst praktiske menneske....men kunne man noget lignende dette??? håber i forstår tegningen  :fnis:


det ser sku da ret smart ud!!!
Hvor kan man få sårn en henne?
Selvom det nok er forsent da vores kræ har fået kradset alt det der udl ud. så nu larmer det af H... til når maskinen kører!

mo-cheri

man kan bruge gennemsigtig silikone til at "lime" med...

da vi lavede terrarier, brugte vi silikone til at lime grene fast på glasset. 

og da vi havde solgt dyrene, stod det ene ude i gangen. alle 3 fritter var henne og prøve at krasse grenene af, men

de kommer ikke af uden en hobbykniv... 

da det kan hæfte på stort set alt, var det måske en mulighed at bruge til at lime bævernylon fast med???
-hele vejen rundt  ;)

men pas på ikke at få det på fingerne... :-$