Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Træning

Startet af A.C, 27. April 2010, kl. 21:30

A.C

inspireret af en program om fængselshunde på Animal planet, er jeg gået i gang med at træne mine ilder igen :) Det er sjovt at se hvor forskelligt de to tager det... Balder er vildt tændt i starten og synes det er vildt sjovt, men efter kort tid gider han ikke mere, mens Twiggy har ldit svært ved at holde koncentrationen, men gider noget længere... Indtil videre kan de begge hoppe fra en puf til sofaen på komando, og Twigy øver sig stadig på at stå op... Balder er for lang, tung eller hvad ved jeg , han kan i hvert fald ikke stå op, så han nøjes med at sidde :fnis: På torsdag køber jeg en rigtig klikker (lige nu bruger jeg en kuglepen), så ser vi om den virker bedre...

Jeg ved at hunde har rigtig godt af træning, ved i om ildere har det på samme måde eller om de bare synes det er sjovt at få snacks?

Malene

De har helt sikkert godt af det, så længe de selv vil være med. Det er jo god mental stimulering :)
Jeg skal også selv have købt en klikker, så jeg kan komme i gang med noget ordentlig træning :D
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

A.C

Har du brugt den? Jeg begyndte med at lære dem at klik = guf, men ind i mellem syntes de at dimsen der lavede lyden var mere spændende end guf :S

Anne

Jeg træner også mine. jeg har en klikker men har aldrig brugt den.

Stubba

Jeg træner også mine.
De kan sit .. Og når jeg ryster med godbidderne stiller de sig op :b
Vi arbejder hårdt på "rul rundt", men det er vi ikke helt enige om :P
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

A.C

Puh, det tror jeg er alt for kompliceret til mine :fnis: Jeg starter med noget simplet, og efterhånden som de får styr på komandoerne vil jeg lære dem nye ting, så ind til videre er der langt til "rul rundt"...

Anne: HVis du ikke bruger klikker, hvordan træner du dem så? Kan ikke forestille mig hvordan jeg ellers skal få dem tila t forstå at jeg vil have dem til at gøre noget for at blive belønnet...

Anne

Det er nemt nok, jeg roser dem og giver dem godbidder når de gør det rigtigt. Jeg har ikke brugt klikkeren fordi jeg synes det har fungeret ok uden den indtil nu. Mine reagrere så på hånebevægelser frem for lyd, fordi jeg aldrig har lært dem at koble det med lyden, men i stedet med bevægelserne. Jeg synes det virker, og My er rigtigt dygtig til mange tricks.

Sølvsten

Leo kan rulle rundt og sitte
Rufus og Vera kan hoppe på skulderen på kommando og sitte
Benny har jeg svære ved at træne da han er døv. men han sitter når jeg har godbider
Leo, Rufus og Vera kommer når jeg kalder hvis de altså har tid.
De går alle i buret når jeg siger så er der mad.
Jeg har trænet mine med godbidder og masser af ros
Jeg har købt en klikker men skal være helt sikker på at jeg bruger den rigtigt inden jeg går i gang med den.