Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

hjælp! til start

Startet af alexandersnevig, 4. September 2010, kl. 20:48

alexandersnevig

hej har brug for lidt hjælp til at starte med
jeg kune rigtigt godt tænke en fritte
men min mor siger den skal stå udenfor men kan den tåle det og hvis ja hvordan skal buret indrettes
og andre praktiske ting ville lige høre mig omkring

på forhånd tak

AnneME

hej :) velkommen til da.

skal den stå derude hele døgnet og hvordan så når du skal "tæmme" den :)

Men jo, de kan godt klare det. De er jo normalt vild dyr ude fra naturen. Men det skal nok være et stort voiliere, med masser af ting :) måske noget de kan lægge på/i og evt et badekar/badebassin. :) men mine gå inde, så ved ikk alt for meget om det med ude bur :) men det var lige hvad jeg kunne komme på

alexandersnevig

nej ikke sådan ment deres bur skal bare stå ude så de ikke lugter men de skal ind og lege og hygge og nusse

alexandersnevig

hva mener du med badekar altså med vand eller hva

AnneME

når okay :)
bliver da lidt træls, når du skal bakke træne, (vis det er hvalpe du får) :)

Men ja, nogle har de der små sandkasse bare med vand i, du ved dem af plastik. Dem der tit er formet som en østers :)

Mine kan så ik lide vand, men nogle kan :) vores lugter nu ikke. ingen kan lugte vi har dem.

alexandersnevig

til at bade i ???

hva mener du med træls at bakke træne

AnneME

ja :D du finder mange billeder herinde og nogle videoer med ilder som bader eller dykker :)

vores er trænet til at gå på kattebakke, så der ik er lort over det hele :) det er dejlig nemt.

er det på sjælland du bor? eller kunne du komme og se vores

alexandersnevig

ja sjælland lige ude for hillerød
ved skam godt man kan bakke træne dem
forstod bare ikke hvorfor det er træls at bakke træne udendørs :)

AnneME

når :)
så skal du jo til at løbe efter dem derude eller sidde derude xD de flest er jo trænet hjemmefra men mangler bare lidt :)

Men ellers synes jeg det lyder godt med det ude bur, når i ikke er hjemme osv :)
Kun Diva vil nusse lidt, ellers er de ikke meget for det medmindre de nærmest sover :)

alexandersnevig

det er da ikke generelt fritter ikke vil nusses er det :S

AnneME

ved faktisk om folk kalder det kæledyr, man kan jo ik bare tage det ud af buret og nusse, som marsvin osv :) men jo nogle vil da gerne nusses, men tror de flest vil lege og løbe rundt indtil krudt er løbet af :)


alexandersnevig


Anne

hej Alexander. Ja derse bur kan godt stå ude, men det skal være et meget stort og meget sikkert bur. Det er for sent at sætte ildere ud nu, det skal man gøre om sommeren når temperaturen ude minder om den inde.

At din ilder står ude kræver at du har den inde mere end 4 timer dagligt til at lege, for den kommer til at kede sig ude. Det vil være en god idé at have to og som sagt skal buret ude være meget stort og have mange muligheder for aktivering. Du kan ikke bare putte den i et lille kaninbur derude.

men hvis din mor er bange for at den lugter, må du så have den inde så mange timer dagligt??

AnneME

Citat fra: Anne Dato  4. September 2010, kl. 22:47
hej Alexander. Ja derse bur kan godt stå ude, men det skal være et meget stort og meget sikkert bur. Det er for sent at sætte ildere ud nu, det skal man gøre om sommeren når temperaturen ude minder om den inde.

At din ilder står ude kræver at du har den inde mere end 4 timer dagligt til at lege, for den kommer til at kede sig ude. Det vil være en god idé at have to og som sagt skal buret ude være meget stort og have mange muligheder for aktivering. Du kan ikke bare putte den i et lille kaninbur derude.

men hvis din mor er bange for at den lugter, må du så have den inde så mange timer dagligt??

lige de ord jeg manglede :) Tør vidst bare ikke spring ud a skrive det eftersom jeg kun er teenager herinde :)

alexandersnevig

hvorfor er det for sent at sætte dem ud nu

det må de vidst godt

men tror du ikke det er en god ide at starte med en hvis man gir gir den masser opmærksomhed