Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Det gik hurtigt!

Startet af Wolter, 20. Februar 2011, kl. 22:07

Wolter

Namilla - aww! tak! :D
Jeg skal ned og ha dem tjekket for chip først, før jeg gør noget andet..  :ja:

Anne - Jeg erforberedt på at ejeren godt kan dukke op.. :c
Men nu må vi lige tjekke om der er chip.. ^^
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

Anne

Men du skal stadig vente fremlysningsperioden ud før du kastrerer, selv hvis der ikek er chip :)

jeg forstår godt hvis det er træls, fordi du jo gerne bare vil kalde dem dine, men man skal huske at der kan stå en der elsker dem og savner dem et sted.

Wolter

Anne - Ak, jeg har det inde i hovedet at nogen savner dem.. :)
Det er selvfølgelige lidt træls, at vente længere tid med at give dem chip og kastrerere dem.. Men mon ikke det går..  ;)
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

Stephanie

Ihh... hvor er det irriterende... jeg så for et stykke tid siden 2 ildere til salg, en silver som jeg først troede var en DEW fordi der kun var nogle få sorte hår på ryggen, og en standard angora.... og jeg kan bare ikke huske hvor det er jeg har set det.

Det kunne være lidt spændende om det mon var de samme ildere.


Det er nogle skønne drenge du har fået dig der :D

Sølvsten

Citat fra: Stephanie Dato 21. Februar 2011, kl. 13:37
Ihh... hvor er det irriterende... jeg så for et stykke tid siden 2 ildere til salg, en silver som jeg først troede var en DEW fordi der kun var nogle få sorte hår på ryggen, og en standard angora.... og jeg kan bare ikke huske hvor det er jeg har set det.

Det kunne være lidt spændende om det mon var de samme ildere.


Det er nogle skønne drenge du har fået dig der :D

Har de ikke været i DBA?

Eliza

Jeg synes de ligner nogle jeg har set før, men kan heller ikke huske hvor..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Wolter

Jeg skal ned og ha dem tjekket imorgen, så får jeg at vide om de har chip eller ej, jeg synes dog ikke selv at jeg har mærke en chip, men hvad ved jeg? :(

Jeg er dog lidt overbevist om at nogen ejer dem og savner dem! De er meget tamme (den brune har det dog med at bide til, den sigter efter siden af neglene.. ... hvad hedder det? O.o) Han er helt klart alfa han! òwo Den hvide er mere en medløber, men har derfor meget mere energi!

Jeg har skaffet seler til dem idag og de virkede ligeglade med at få seler på, og de havde det fint med at komme ud og gå, jeg gik dog en længere tur med den hvide, fordi han har så meget energi.. :)


Stephanie,  Sølvsten og Eliza - Min storebror tror at de er blevet ståjlet og så bag efter er stukket af, mon det kan lade sig gøre? Jeg har sagt at han er tosset.. >__> Det kan være at I har set dem hos en anden ejer? Så er han vist ikke tosset alligevel.. (æv xD) Det kan også være at nogen bare har smidt dem uden for? Men hvem ville gøre det? Angora er da en dyr race? Jeg har alt for mange spørgsmål i mit hoved, som nok aldrig blir besvarret.. :/
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

Anne

angora er en pelstype, ikke en race :) men ja, angoraer koster tit lidt mere, dog ikke altid. Så det ville være sært at sætte dem på gaden.

Fint du får tjekket dem med chip, jeg synes også du skal informere dyreinternater i området og få dem til at fremlyse dem, det kan man vist også på dyrenes beskyttelses hjemmeside, og så måske med en annonce på dba.

Det ville være synd for dig hvis ejeren dukkede op, men på den anden side så er du jo nødt til at gøre alt fot at blive sikker på at de retmæssigt kan kaldes díne, dermed også fremlyse dem ordentligt.

Hvis han bare gnaver i din negl uden det gør ondt er det nok mest en hyggeting, det har jeg også haft nogle der gjorde og kun i siden af ens negl, skøre dyr.

Wolter

Anne - doh.. Jeg har kaldt det race hele dagen.. X__X Jeg tænker på hunde hele tiden.. pff.. (så kan man lærer ikke at ville uddanne sig som dyrepasser med hunde som speciale)

Jeg har det rigtig skidt med tanken om at nogen lige nu savner dem.. :c Jeg har selv mistet mine katte, så jeg kender til følelsen, så jeg vil hellere være sikker på at ingen savner dem istedet for at være egoistisk og tænke på mig selv, ved at beholde dem og aldrig give ejeren en chance for at se dem igen! :c

høhø.. Han gnaver ikke, han kigger på min tommeltot, og holder øje med den, jeg kan se det på ham! (min hund gør det samme lige inden han "angriber") så hvis jeg ikke fjerner min tommel, så bider han i siden af neglen, (på venste eller højre side af neglen hvor der også er hud) med sin hugtænd, og han gir ikke slip af sig selv.. =.= Det er ret træls, men lige nu er jeg heldigvis hurtigere end han er.. :P Så han får ikke længere fat.. Altså.. Jeg trækker ikke hånden til mig! Jeg aer ham bare og gemmer min tommel i hans pelds, så han ikke kan finde den.. xD Så glemmer han lidt blikket og laver noget andet så..
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

Dark Crystal Ferret

Jeg syndes det er synd for dig hvis du har knyttet dig til dem, og der måske er nogle der savner dem og du må gå af med dem igen.
Men tænkte på, der findes flere eferlysnings sider for kæledyr rundt om på Nettet. Og mange af dem har også dyr der er fundet. Jeg ved da vores ilder dreng var væk, tjekkede de sider hele tiden. Og måske hvis du satte dem ind på nogle af dem, så er der måske nogle der kender dem eller ejeren ( hvis der er en altså) og så har du om ikke andet gjort noget for at finde ud af det. Ved du om der er blevet ringet til Politiet i den by hvor de er fundet. Ofte ringer man jo og sætter sine kæledyr efterlyst hos politiet også hvis man mister et dyr.
Men syndes bare det virker underligt med sådan to smukke dyr, hvis nogle bare havde smidt dem ud eller what.. Især når de er så tamme som du beskriver dem som.

Men håber rigtig meget der kommer en klaring på det hele, så du ved om du kan beholde dem eller hvad. :)

Sølvsten

Citat fra: Wolter Dato 21. Februar 2011, kl. 22:39
Jeg skal ned og ha dem tjekket imorgen, så får jeg at vide om de har chip eller ej, jeg synes dog ikke selv at jeg har mærke en chip, men hvad ved jeg? :(

Jeg er dog lidt overbevist om at nogen ejer dem og savner dem! De er meget tamme (den brune har det dog med at bide til, den sigter efter siden af neglene.. ... hvad hedder det? O.o) Han er helt klart alfa han! òwo Den hvide er mere en medløber, men har derfor meget mere energi!

Jeg har skaffet seler til dem idag og de virkede ligeglade med at få seler på, og de havde det fint med at komme ud og gå, jeg gik dog en længere tur med den hvide, fordi han har så meget energi.. :)


Stephanie,  Sølvsten og Eliza - Min storebror tror at de er blevet ståjlet og så bag efter er stukket af, mon det kan lade sig gøre? Jeg har sagt at han er tosset.. >__> Det kan være at I har set dem hos en anden ejer? Så er han vist ikke tosset alligevel.. (æv xD) Det kan også være at nogen bare har smidt dem uden for? Men hvem ville gøre det? Angora er da en dyr race? Jeg har alt for mange spørgsmål i mit hoved, som nok aldrig blir besvarret.. :/

Jeg ved ikke hvordan det kan hænge sammen. Jeg har meget svært ved at forestille mig at nogle kan smide sine dyr ud overhovedet. men desværre bliver man overrasket engang imellem. Jeg er ikke sikker på at jeg har set dem på DBA jeg er bare næsten sikker på at jeg har set dem før på billeder. Grunden til det er at jeg er glad for standarder og synes en angora standard er noget så skøn at se på og så lagde jeg mærke til at silveren ikke var så grå. Men det kan være nogle helt andre og så bare et tilfælde. Jeg håber at ilderne får den rette ejer om det så bliver dig eller den de havde før.

mette11

Når de skal tjekkes for chip, så husk på at en chip kan have bevæget sig ret meget!! De bliver sat i i nakken, men på min ene sidder chippen nu ret langt nede af ryggen, faktisk længere nede end forbenene!!! Nogen er også lettere at mærke en chip på end andre.
Men ja, får dem tjekket og få et sundhedstjek på dem også!

Hvor var det de var fundet henne??

Wolter

Dark Crystal Ferret - Jeg viste jo godt hvad jeg gik ind til, så det er dumt at knytte sig, men man kan ikke lade vær.. :c Jeg kan ikke.. T.T
Du har ikke nogen speciel hjemmesider, det ville gøre det lidt nemmere, så skal jeg ikke selv lede.. ;)

Sølvsten - Jeg fandt dem på gul og gratis.. :/ Men måske har de været andre steder..? Hvis nu den tidligere ejer har prøvt at sælge dem, og nogen har købt og fortrudt og så ladt dem gå? O.o (wtf..)


Mette11 - wtf!! seriøst? Er det ikke mega ubehageligt!? O.o

De blev fundet i Melby.. Et sted på sjælland, i en stald.. :/
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

mette11

Har silveren pæne tænder?? Ca. hvor gammel vurderes han til at være?? Han ligner rigtig meget en ilder jeg engang kendte, som nu burde være 3-4 år, men så vidt jeg husker hørte han dårligt og havde lidt misfarvede tænder...kan du ikke tage et billede af hans tænder og sætte ind??
Han var super sød og meget nem at have med at gøre...men om det kan være ham er for mig meget svært at sige!! Han blev solgt på Sjælland og kom ud til en anden ilder så vidt jeg husker sammen med hende han boede sammen med!

Wolter

Nu har han jo meget mere energi end den brune, så han er sværrer at få til at sidde stille.. >.<'
Hende der fandt dem sagde at de lingede nogen på 1 år, eller yngre, at de havde et hvalpet ansigt..
Men min veninde som har en silver på 1 år og nolge måneder, mener at de er voksne..
Så jeg ved ikke helt hvor gammle jeg vil gætte dem på.. Jeg tror lidt at den brune er ældre end den hvide.. :/

Altså.. tænderne er en smule gule nede ved tandkødet..
OG det skal lige siges at jeg ikke tvang ham til at bide i min finger, den var bare i vejen for ham! xD







Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!