Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Det gik hurtigt!

Startet af Wolter, 20. Februar 2011, kl. 22:07

Eliza

Synes det er svært at se tænderne ordentligt på de billeder, men synes ikke de ser helt hvide ud i hvert fald..

Det med angora, så er det en pelstype som Anne skriver. Det er rigtigt at angora nogle gange koster nogle hundrede kroner mere, men det er fordi folk bare ser sit snit til at tjene lidt ekstra fordi de er anderledes end de fleste.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

AlisVolatPropiis

De er voksne.....man kunne tro...men det er ikke sikkert, men det er muligt de ikke er så gamle endda...voksne ja, men det er ikke så mange der holder to hanner virile medmindre de skal bruges til avl -i ret lang tid. -De stinker *G*

Jeg er også 100% sikker på jeg har set dem før til salg....det er ikke hver dag man ser hverken silvere eller angora'er til salg, og slet ikke sammen. Begge er lidt sjældne og som folk også siger, tager folk tit lidt ekstra for dem -i mine øjne lidt noget pjat...men det er en anden snak og det starter næsten altid en større diskussion når man snakker avl på disse to genpuljer.

Jeg synes bare du skal være glad for dem :) jeg husker ret tydeligt hvordan det føltes at have en lille tilløber nogle dage (min første ilder var lige død efter 6 år sammen med mig, jeg var ilderløs og i sorg, da nogen tilfældigvis fandt og afleverede den her lille tamme tæve til os) Jeg tudede i dagevis over at måtte aflevere hende, men var også glad for hun kom hjem, hun var højt elsket. :) men hvad jeg ville sige var.....gode ting kommer altså ikke dårligt igen...så SKULLE der findes en ejer...så har du 1) gjort verdens bedste gerning 2) gjort dit aller bedste for dem....behandlet dem som var de dine egne :) -det er der altså intet dårligt i.

Og findes ejeren ikke, så har du ikke spildt tiden med at bekymre dig -frem for at nyde dine ildere ;)

De er virkelig meget smukke :) og du er iøvrigt altid velkommen til at kontakte mig over PM (der kan du få msn eller nummer) hvis der er spørgsmål :)

Shamua

Det er ikke så ofte der kommer angora i et kuld ifh. til korthårede ildere, så derfor tager nogle avlere lidt mere for angora. Det er dog langt fra de fleste der gør det :)

Vh. Marianne

Sølvsten

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 22. Februar 2011, kl. 14:09
De er voksne.....man kunne tro...men det er ikke sikkert, men det er muligt de ikke er så gamle endda...voksne ja, men det er ikke så mange der holder to hanner virile medmindre de skal bruges til avl -i ret lang tid. -De stinker *G*

Jeg er også 100% sikker på jeg har set dem før til salg....det er ikke hver dag man ser hverken silvere eller angora'er til salg, og slet ikke sammen. Begge er lidt sjældne og som folk også siger, tager folk tit lidt ekstra for dem -i mine øjne lidt noget pjat...men det er en anden snak og det starter næsten altid en større diskussion når man snakker avl på disse to genpuljer.

Jeg synes bare du skal være glad for dem :) jeg husker ret tydeligt hvordan det føltes at have en lille tilløber nogle dage (min første ilder var lige død efter 6 år sammen med mig, jeg var ilderløs og i sorg, da nogen tilfældigvis fandt og afleverede den her lille tamme tæve til os) Jeg tudede i dagevis over at måtte aflevere hende, men var også glad for hun kom hjem, hun var højt elsket. :) men hvad jeg ville sige var.....gode ting kommer altså ikke dårligt igen...så SKULLE der findes en ejer...så har du 1) gjort verdens bedste gerning 2) gjort dit aller bedste for dem....behandlet dem som var de dine egne :) -det er der altså intet dårligt i.

Og findes ejeren ikke, så har du ikke spildt tiden med at bekymre dig -frem for at nyde dine ildere ;)

De er virkelig meget smukke :) og du er iøvrigt altid velkommen til at kontakte mig over PM (der kan du få msn eller nummer) hvis der er spørgsmål :)

Rigitige gode og søde ord!!!!!

Wolter

DE HAR INGEN CHIP!! Jeg kontakter dog alligevel politiet og dyres beskyttelse

Eliza - Jeg prøver at tage et bedre billede.. :)

AlisVolatPropiis - Jeg synes ikke selv at de lugter.. :c Måske er det bare min næse der er noget galt med..  :lol:
awww! En trist historie! :C Jeg tror at jeg vil blive sunderknust hvis nogen hentede dem, derfor siger jeg hele tiden til mig selv at nogen savner dem, og at jeg ikke skal knytte mig til dem.. Jeg kan selvfølgelige ikke lade vær med at håbe at de er kommet for at blive, men det er bare forkert.. :c Og sådan er jeg ikke.. >.< Jeg vil hellere finde deres rigtige hjem og ISÆR at finde ud af hvordan de slap ud/væk..

Shamua - Netop! Jeg har godt læst lidt omkring ;)

Sølvsten - jeg kunne ikke være mere enig!!!!!
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

AlisVolatPropiis

Haha de er nok heller ikke i brunst endnu :) slet ikke hvis de har gået ude....glæd dig *fnis*

Stephanie

Er det kun mig der synes det er mærkeligt at 2 ilder der er stukket af holder sig sammen hele tiden?

Når mine er ude og gå, så holder de sig ikke sammen.

Når jeg har hørt om folk der har mistet flere ilder, så er det ikke begge der er fundet, eller også er de ikke fundet samme sted.


Wolter

AlisVolatPropiis - Sikke posivtiv du kan være! :P Forresten.. KittAnderson skrev dette.. Så jeg tror de er i brunst..??? D:
Citat fra: KittAnderson Dato 20. Februar 2011, kl. 22:46
Grunden til han er gul er fordi, hvis han ikke er kastreret, han nok er i brunst. Hvide ildere har en tendens til at blive gule i farven.


Stephanie - !!!! JEG HAR TÆNKT DET SAMME SIDEN SØNDAG!! :C
Når de går rundt på gulvet går de også bare hver deres vej! ò.o
Det er mystisk!!
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

AlisVolatPropiis

fnis jeg er da rigeligt positiv :P det er ikke sikkert du vil være det senere :P og den gule farve er mere et tegn på at de er virile, og har hormoner....brunst....tjah det opdager du nok senere..... man er ikke i tvivl....glæd dig til sæd-tis afmærkninger, en speciel odeur og fedtet pels......det er en skøn periode :P

Hvordan så der ud i den stald?....havde de bakke?...hvad blev de fodret med? -fik du noget med til dem?

Stephanie har en pointe, men det er ikke umuligt de har holdt sammen, det er dog heller ikke umuligt hun bare vil af med dem...

Wolter

OH MY!! MIN FAR SLÅR DEM IHJEL HVIS DE PISSER PÅ GULVET!!!!
...
ej gas!! xD De har sku længe tisset og lavet nogle små brune gaver..  :fnis: ;) :P

Ak! Jeg glæder mig til de skal snittes! xD (stakkels drenge)

Jeg fik faktisk ikke set laden.. :/ Pigen viste mig inden for, og ind på kontoret, med ilderne, de stod i et stort bur (hun sagde at hun havde lånt det, at det var et kanin bur, også selvom det var højt og ikke langt) Hun virkede som om hun præcis viste hvordan man håndterede dem.. Men i buret havde de en køje, og de bunden bestod af aviser, og de blev fodret med HILLS KILLINGE FODER.. Jeg fik en lille pose mad med og ellers intet.. :/

av ja! måske ville hun bare af med dem.. :C ... men.. hun virkede bare så sød.. :c
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

AlisVolatPropiis

det virker bare en anelse suspekt...høje bure er som regel det man anbefaler til ildere...det samme med hills kitten...det bliver også brugt af mange, selvom det ikke er det bedste foder.....at give lidt med til at blande op med nyt foder, så man introducerer det nye foder langsomt -idet ildere har sarte maver og ikke tåler pludselige skift, er altså også noget man ved som ilderejer....ikke en der bare har fundet dem,....og HÆNGEKØJE? hvor ved man lige det fra hvis man ikke har læst bare lidt om dem?


Ok hun KAN have læst om dem inden....men der er godt nok meget der virker som om hun ved lidt om ildere....

Wolter

Det virker lidt mystisk!  :o

Jeg synes det virkede meget sært den måde hun tog dem op på, min lillesøster på 15 har ALDRIG holdt sådan et dyr, og da jeg gav den til hende, viste hun ikke hvor man skulle holde, og hende pigen viste det præcis! :C

hm.. Måske har hun haft ilder før..? Eller hendes veninde har..? :/


NÅ!! Men her er nogle bedre billeder!! :D Det hjalp efter en lang tur, så blev han træt og faldt næsten i sov xD















Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

AlisVolatPropiis

Ja de er ikke pæne....og der er lidt tandsten tror jeg

men den misfarvning kan også være hos unge ildere....mener nogen engang fortalte mig det kunne skyldes kalcium mangel i foster og hvalpestadiet....

Noget jeg bider mærke i er at spidserne endnu ikke er så "gennemsigtige" på hjørnetænderne...igen noget jeg har hørt kommer med alderen....men jeg er ikke tandekspert :)

Malene

Jeg synes også det hele lyder lidt mærkeligt og Stephanie har en god pointe. Jeg forstår bare ikke, HVIS hende der havde "fundet" dem i virkeligheden var ejeren, at hun så ikke prøvede at sælge dem i stedet for. Jeg ved godt at penge ikke er alt, men når hun bare ville af med dem på den måde, så ville jeg da tro at hun ville prøve at få lidt penge ud af dem også.

Jeg tror heller ikke de har været ude i så lang tid, når de er i så god stand. På det sidste billede ser han jo faktisk overvægtig ud. Men jeg ved ikke.. Det er bare hvad min logik siger mig.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

lille_jill

God stand er vidst også mildt sagt. Den trænger vidst til en kålsuppekur (IKKE bogstaveligt) :)