Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Mit grædense hjerte må dele dette med jer (misrøgt)

Startet af Mimse-mia, 2. April 2011, kl. 14:56

Mimse-mia


http://www.facebook.com/album.php?aid=301575&id=543358907&l=53eab4920c  :'(

Vi var på messen i hedensted idag, der var en hollandsk stand som er der hvert år,
I år havde de så taget ildere med :( De påstod de var 8 uger men flere af dem var ved at skifte tænder og ikke meget størrer end en håndfuld :(
De gik sammen i Lab Bure som rotter og flere af dem havde 7-10mm underbid :(

Må sige at de havde nogle ting jeg ville ha brugt penge på hvis de ikke havde dem med men må sige mit kærlighed til ilderen må gå højere end min lyst til at støtte den slags svineri :( ØV ØV ØV Gik derfra med et skrigende hjerte  :nej:
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Shamua


Vh. Marianne

Anne


Lenac

Ja de gik ikke under optimale forhold, men hvad skule de ellers gøre? Det er begrænset plads de har med at gøre. Så burde du også klage over de udstillingsbokse slager, gekkoer, varanerne og edderkopperne går i. Og jeg siger ikke at det de gør er acceptabelt, men der var ikke så mange andre måder de kunne have gjort det på. Jeg så flere der købte ildere fra dem, deriblandt mig, gør det så os til dårligere mennesker? oOg jeg sætter for øvrigt ikke pris på at du har postet to billeder af min lille dreng under billeder af misrøgt, det pisser faktisk mig af...
xoxo Malene <3

Shamua

Nu var ilderen vel ikke din på det tidspunkt billede er taget, og nej det gør dig ikke til et dårligt menneske, at du har købt en. Men det de kunne ha gjort, er slet ikke at sælge ildere når de ikke kan have dem under ordentlige forhold.

Vh. Marianne

Lenac

nej han var ikke min på det tidspunkt, og ja forholdene var ikke optimale, men det er de altså sjældent under sådanne omstændigheder... og ja nogle af dem var meget små, er også spændt på hvad dyrlægen har at sige om lille Bertil Smartypaws i næste uge når han skal stikkes og sundhedstjekkes...
Men han er bare en dejlig lille kluntet dreng, og han er blevet så smuk efter vi fjerne mad og afføring fra ham...
xoxo Malene <3

Mimse-mia

Det er folk som dig der holder deres forretning i live, Men jaja kan kun sige at du nok ikke skal regne med en rask ilder, for han har en misdannelse af kraniet som ikke kan være særligt sund :S
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Mimse-mia

Og den ilder var ikke din da jeg tog billederne så de må gerne ligge der som misrøg for han er et levende bevis på deres dårlige hold af disse dyr :(
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Lenac

Folk som mig... Jeg har ikke noget pænt at sige, så jeg vælger at holde mine tanker for mig selv i dette tilfælde...
xoxo Malene <3

Mimse-mia

Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Ej for fanden hvor er det frygteligt!
Stakkels dyr dog, tænk man kan være sig selv bekendt at sælge såddanne dyr i den tilstand :nej:

Tænk at dem der afholder messen tillader sårn noget!

Dark Crystal Ferret

Jeg kender følelsen :X Vi havde også fornyligt 3 ilder hvalpe i Kalundborgs poppi igen. De er i forvejen kendt for ikke at behandle deres dyr ordenligt, og at man ikke skal købe dyr der inde.
Men åhh altså de små pus. De gik inde i et lille akarium på godt en meter langt, med en lampe ned i hovedet og savsmuld som bundfyld. De var nok en 7-8 uger gamle alle sammen. :@ :@
Jeg spurgte et par gange til hvorfor butikken ikke ville bruge nogle af de ilderbure de har til salg, til at komme de små pus ind i. Og de svarede det var fordi det var så sjællendt de havde ildere i butikken, så det ville ikke kunne betale sig. Både deres kaniner,mus marsvin mm går i de bure.  :X
Jeg blev også bare så vred og havde sådan en lyst til at købe alle hvalpene(som de i øvrigt ville have 1800kr for stk). Men valgte også at gå.. ville heller ikke støtte.
Det er en svær beslutning og ens hjerte skriger på at hjælpe de små. Men set på den anden side ville man jo bare give dem en grund til at købe flere eller putte penge i lommen på en opdrætter der solgte til dyrbutikker.  :X
Men kan skrive under på hvor plaget man er af skyldfølelse og hvor ked af det man er i langt tid efter.  :'(
Håber virkelig snart der kommer en lov imod salg at ilder i butikker.  :@ :@ :@

Lenac

alle dyrene bliver dyrlægetjekket inden de bliver lukket ind på messen...
xoxo Malene <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Lenac Dato  2. April 2011, kl. 18:05
alle dyrene bliver dyrlægetjekket inden de bliver lukket ind på messen...

Det må da godt nok være en dyrlæge der er godt betalt så! Enhver idiot kan jo se at de dyr ikke har/haft det godt!

Namilla

#14
Nu kender jeg en del til krybdyrsmesser og de mennesker der står bag.
1) krybdyr og edderkopper lider ikke overlast af at være i små bokse. Rigtig mange krybdyr trives bedst i bokse.
2) det er højest sandsynligt dyrhandeln Ron Van Der Vliet fra Holland der havde hvalpe med. Der kan søges yderligere oplysninger på nettet ud fra dette navn.
3) Dyrlægen der har kontrolleret dyrene har 1 time til at kontrollere alle dyrene (fra udstillerne skal være færdige med at stille op og til at publikum lukkes ind), derfor er der ikke tid til at kontrollere hvert enkelt dyr. Der bliver kontrolleret at papirerne er i orden (der er strenge krav for papirerne på mange krybdyr) og at der ikke er ulovlige dyr til salg, derudover kontrolleres det at der er vand ved de dyr som kræver dette. Der tjekkes ikke at dyrene er sunde og raske, der kontrolleres bare at de i det mindste ikke lider yderligere overlast under messen. Det er højest sandsynligt Beth Fledelius der var ansvarshavende dyrlæge på messen.

At sørge for at dyrene er sunde og raske når man køber dem, påhviler altid køberen! Dyrlægen kan ikke klandres for det, og man kan ikke undskylde sig med, at man troede at hvert enkelt dyr var tjekket. Det er utopi at tro at en dyrlæge har tid til det inden en messe.
Når man køber dyr af en tvivlsom sælger, så understøtter man bare sælger i at han kan få solgt dyrene, så næste år har han helt sikkert også ildere med, for det er bevist at han kan få dem solgt.